úterý 15. února 2011

Claudia Gray - Akademie Evernight a Hvězdopravec

Bianca chce utéct z domova. Rodiče ji odvezli z městečka, kde žila celý dosavadní život, a zapsali ji na akademii Evernight, strašidelnou internátní školu, kam chodí studenti, kteří jsou až příliš dokonalí: krásní, bohatí a bezohlední. Bianca ví, že mezi ně nezapadne.
Potom pozná Lucase. Je jiný než ostatní, neuznává snobská školní pravidla a dokáže se svým bezohledným spolužákům postavit. Přestože Lucas Biancu varuje sám před sebou, vzniká mezi nimi pouto, kterému ani jeden z nich nedokáže vzdorovat. Bianka by dala v sázku vše, jen aby mohla být s Lucasem, ale temná tajemství jsou nevyhnutelně předurčena k tomu, aby je od sebe odtrhla… a otřásla vším, v co Bianca až dosud věřila.

Pokud jste nečetli a chystáte se, Pozor na SPOILERY!





Tuhle knížku bych si začala číst za každou cenu, protože je úžasně červená a já červenou miluju :-) První díl mě úplně překvapil... První půlku jsem pořád čekala, kdy se tam objeví nějaká paranormální záhada, ale rozhodně jsem nečekala, že Bianca bude upírka; myslela jsem že upír bude Lucas. Tomu by nasvědčovala i typická anotace k tomuhle druhu knížek opravdu si pro jednou nemůžou vymyslet něco jiného? (varuje sám před sebou, vzniká mezi nimi pouto). Každopádně mě to opravdu překvapilo a nemůžu říct, že v tom špatném slova smyslu. Pro jednou je holka upírka a kluk je úplně normální... až na to, ehm, že je lovec upírů, kterého na Akademii poslal Černý kříž, organizace která hledá a zabíjí upíry. Ale jinak docela normální. Biancu jsem měla docela ráda, chápu její stydlivost, i když já na tom nejsem tak hrozně... Z knihy mě nejvíce nadchl začátek, kde si Bianca běží po lese a najednou jí někdo začne pronásledovat. Ten někdo ji dohoní, srazí ji k zemi a...
  V tom okamžiku ten muž zašeptal: „Viděla jsi, kdo tě honil?“
  Pár vteřin jsem na něj jen zírala. Sundal mi ruku z pusy, abych mohla odpovědět. Cítila jsem na sobě jeho těžké tělo a všechno okolo mě se točilo. Nakonec jsem ze sebe vypravila: „Myslíš kromě tebe?“
   „Mě?“ Netušil, o čem to mluvím. Podíval se kradmo za nás, jako by nás chtěl chránit. „Před někým jsi utíkala − nebo ne?“
   „Utíkala jsem jen tak. Nikdo kromě tebe mě nehonil.“
   „Takže ty sis myslela −“ Najednou mě uvolnil ze svého sevření. „Sakra. Omlouvám se. Nechtěl jsem. Páni, musel jsem tě vyděsit k smrti.“
  „Ty jsi mi chtěl pomoct?“

Dále potom byla dobrá část na hodině moderních technologií...
   ,,Další otázky?“ Yee se rozhlédl po místnosti a povzdychl si. „Ano, Ranulfe?“
   „Jaké síly oživují tuto krabičku?“
   „Tohle už jsme si vysvětlili.“ Yee se rukama opřel o jeho lavici a pomalu pronesl: „Žádné nadpřirozené síly neoživují tenhle ani žádný jiný přístroj, kterým jsme se zabývali. A nebudou ani v budoucnu. Ve skutečnosti žádní duchové žadné přístroje neovládají. Je to konečně jasné?“
   Ranulf pomalu přikývl, ale nevypadal zrovna přesvědčeně. Hnědé vlasy nosil ostříhané jako podle kastrolu a měl upřímný a nevinný obličej. Za okamžik se odvážil zeptat: „A co nadpřirozené síly v kovu, ze kterého je tahle krabička vyrobená?“
 Pokud jste opravdu nároční, tak vás tahle knížka asi neosloví, je to spíš jednoduché čtení, když nemáte co číst. Ale pokud začnete číst, konec knihy je značně napínavý a asi budete chtít číst další díl.
Dávám

Akademie Evernight: exkluzivní internátní škola pro nejkrásnější a nejnebezpečnější studenty na světě – upíry. Bianca, která se narodila dvěma upírům, odedávna věděla, že jejím osudem je stát se jednou z nich.
Ale Bianca se zamiluje do Lucase – lovce, který přísahal, že bude upíry celý život pronásledovat. Když byla na akademii odhalena jeho pravá totožnost, musel uprchnout.
I když Bianca a Lucas nemohou být spolu, nechtějí se jeden druhého vzdát. Bianca je ochotná udělat všechno pro to, aby Lucase znovu viděla, i když to znamená tajné střetnutí s lovci upírů z Černého kříže.
Bianca však není jediná, kdo něco tají. Když na Evernight vtrhne mocná síla, která Biance zřejmě usiluje o život, dozví se Bianca o sobě šokující pravdu!






Jak mě zaujal první díl, druhý díl mě zklamal... Bavilo mě to o dost míň a skoro všechno jsem předvídala... Píše se zde, že se Bianca dozvídá šokující pravdu - šokující možná tak pro ni, pro mě to nebylo.
Dávám tomua to jenom kvůli té dobré bitvě na konci a ďábelskosti Charity...

„Bianco!“ zavolala na mě Dana. „Sakra, vypadni odsud!“
„Běž!“ Rozpoznala jsem hlas své matky, která bojovala s Danou. „Běž, miláčku!“ Na okamžik se na sebe s Danou překvapeně podívaly, protože si uvědomily, s kým mají tu čest, ale pak máma skočila na Danu a srazila ji na podlahu.
Co se týče dalších dílů, asi budu pokračovat, protože to opět skončilo napínavě, ale počkám si až to bude v knihovně...

4 komentáře:

  1. No já ti nevím, ale mně přišel první díl ze všech doposud tří vydaných jednoznačně nejslabší, a to hlavně proto, že Bianca prakticky jen tak plácne bokem, že je vlastně upírka..
    Dál už se to díl od dílu zlepšovalo :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se právě naopak líbilo, jak mě to překvapilo... Ta chvíle v tom altánku. Ale je možné, že při čtení druhého dílu jsem jen měla divnou náladu. Jsem ráda, že to vidíš ve zlepšujícím se tempu, moje chuť na čtení dalšího dílu opět trochu stoupla. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Abych pravdu řekla, první díl mám stále rozečtený, sice už jen pár stran do konce, ale abych pravdu řekla, do pokračování se mi moc nechce. Zatím mě to nijak nenadchlo, ale je fajn, že se to zlepšuje. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Lioness já bych do toho určitě šel:D První díl mi koupila přítelkyně, ne nejsem teplej, jen mě baví takový knížky:D, no a byl celkem o ničem, takže se ti nedivím. I tak mi to nedalo a koupil jsem si dvoujku a rovnou trojku a nelituju. Dvojka je mnohem lepší, víc akce a trojka byla perfektní. Napětí, samá akce a fakt jsem se nenudil. Teď už čekám na poslendí díl:D

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)