neděle 20. února 2011

Kody Keplinger - The DUFF (Designated Ugly Fat Friend) RECENZE

Sedmnáctiletá Bianca Piperová je cynická a loajální a nemyslí si, že je tou nejhezčí v okruhu jejích kamarádek. Také je příliš chytrá na to, aby propadla kouzlu školního děvkaře Wesleyho Rushe. Ve skutečnosti ho Bianca nenávidí. A když jí dá přezdívku DUFF, vychrstne mu colu do tváře.

Ale doma to momentálně není úplně ideální a Bianca zoufale potřebuje rozptýlení. Skončí to tak, že se začne líbat s Wesleym. A co je horší; líbí se jí to. A protože dychtí po úniku, vrhne se s Wesleym do blízkého vztahu nepřátelé s výhodami.

Aspoň dokud se vše ještě víc nezhorší. Ukáže se, že Wesley není až tak hrozný posluchač a jeho život je taky pěkně nanic. Najednou si Bianca s naprostým zděšením uvědomí, že se zamilovala do kluka, kterého nenávidí nejvíc na světě.

 BEZ SPOILERŮ

Tuhle knížku jsem dočetla včera - celkem za tři dny v angličtině, což je na mě hodně rychle! :-) A byla jsem prostě nadšená! Hned za první kapitolou jsem si řekla - ano, tohle se mi bude LÍBIT!

Kniha je vtipná. Myslím, že jsem budila rodiče, když jsem se do noci hlasitě smála.
 “Your sense of humor needs some work, then,” Wesley suggested. “Most girls find my jokes charming.”
“Those girls must have IQs low enough to trip over.”
He laughed.
Apparently, I was the funny one.
“Spanish, huh?” he said, glancing down at the scattered papers as he grabbed them. “Can you say anything interesting?”
“El tono de tu voz hace que quiera estrangularme.” I stood up and waited for him to hand over my papers.
“That sounds sexy,” he said, getting to his feet and handing me the stack of Spanish work he’d swept together.
“What’s it mean?”
“The sound of your voice makes me want to strangle myself.”
“Kinky."
 Už dlouho jsem nečetla knížku, která se tak lehce četla. Angličtina mi připadala lehká - nevěděla jsem tak jedno slovíčko na stránku, na což mi bohatě stačilo domyslit si význam.

Co se týče postav, tak jak Bianca i Wesley mi přišli sympatičtí. Já mám ráda knížky, kde kluci nejsou tak úplně ,,hodní" :-) A taky je dobré když hrdinka hned nepadá hlavnímu hrdinovi do náruče. Tahle knížka oboje splňuje. O Wesleym se nedá říct, že by byl zrovna gentleman... A Bianca se na rozdíl od mnoha lidí nechová jako bez mozku - tedy, ne pořád :-)

Líbilo se mi přirovnání knížky k Větrné hůrce. Bianca mluví o hrdinech úplně stejně, jako co jsem si myslela já, když jsem tuhle knížku poprvé četla. Na Větrné hůrce je koneckonců podle mě nejlepší klasika (teď mě všechny fanynky Pýchy a předsudku šežerete, už to vidím :-D ) Ale Bianca si narozdíl od Katky vybrala dobře.

Dalo by se říct, že je to romantická knížka. Nebudu vám říkat, že je to 18+, protože mě zdaleka 18 není, ale pokud máte naivní představu, že děti nosí čáp, měli byste se téhle knížce vyhnout O:-) Taky mi už od začátuk bylo jasné, jak to skončí, ale pro jednou jsem to neshledala jako mínus.

Celkově byla tohle prostě ideální knížka podle mého. Všechno důležité ve správném poměru. První část se mi líbila o něco víc než druhá, ale konec to pak zase napravil. 

Takže 9,5/10




3 komentáře:

  1. moc hezká recenze :) už jsešm četla několik kladných recenzí na tuto knihu a chystám se na ni. Moje angličtina je docela dobrá, ráda zkouším číst kdyhy v Angličtině, ale boužel nejde to tak snadno. Přesto se do této ale pustím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky, miluju tvoje recenze. Vždycky je tam něco hezkého, milého, nebo roztomilého. Tuhle knížku bych si vážně chtěla přečíst, ale vůbec nevím, kde ji sehnat. V Luxoru mi tvdili, že jí tam nemají. Mohla bys mi poradit, kde ty anglický knížky sháníš??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ti :) Anglické knížky kupuju buď nové z BookDepository (poštovné zdarma) nebo použité za levno z BetterWorld Books.
      Ale být tebou, u DUFF si počkám na překlad, něco mi říká, že už bychom se mohli dočkat... Po těch letech :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)