čtvrtek 17. února 2011

Tabitha Suzuma - Forbidden: Recenze o jedné z nejlepších knih

Šestnáctiletá Maya a sedmnáctiletý Lochan nikdy neměli šanci být 'normální' teenageři. Museli se starat o mladší sourozence, zatímco je jejich nevyzpytatelná, opilecká matka opustila, aby se o sebe starali sami. Stmelilo je to; stali se mnohem víc než bratrem a sestrou. A teď se do sebe zamilovali. Ale taková láska nikdy nemůže být dovolená - láska se zničujícími následky...

Jak může něco tak špatného být tak dobré?

Recenze neobsahuje spoilery; nedozvíte se jak to skončí, takže klidně můžete pokračovat. :-)







Na začátek musím říct, že tohle je asi nejlepší nenadpřirozená knížka, co jsem kdy četla . Je jenom málo knih, které ji předčí (např. Hunger games).

Kdo ji ještě nečetl, o moc přichází. Nečíst tuhle knihu je vpodstatě zločin. :)

Tuhle knížku jsem se rozhodla přečíst, protože mě zaujala anotace a navíc to má perfektní hodnocení - 66% pěti hvězdičkových a 0% jedno hvězdičkových! Takové hodnocení se zdá neuvěřitelné - i když mě se po přečtení knihy spíše zdá neuvěřitelné, jak to, že ho nemá ještě lepší.

V téhle knížce se nedozvíte nic o tom, že upíří se třpytí nebo že vlkodlaci se vlastně nepřemněňují o úplňku, ale přes zimu. Většinou je to o všedním životě a postupně to přechází na vyprávění o lásce Mayi a Lochana. Já sama jsem se na začátku knížky divila, co se mi na ní líbí. Ale přišla jsem na to.

V té knížce je všechno popisováno do takové hloubky, tak krásně a jemně. V průběhu knížky jsem asi pětkrát brečela; a to ne proto, že by někdo umřel - jednoduše jsem byla dojatá nad těmi drobnými okamžiky, na kterých tolik záleží. A každou vteřinu prostě věříte, že tohle může stát. Je to tak realistické, tak oravdové...

A je něco, co se mi v té knížce nelíbilo? Matka Lochana a Mayi - tou jsem tak pohrdala, ta byla méně dospělá než jejich nejmladší sestra Willa - a té bylo pět. Ona do toho příběhu sice patří, ale kdybych jí potkala, nestála by mi ani za pohled. Takže ne, že by se mi zdálo, že by to v knížce mělo být jinak, ale jejich máma je prostě hrozná.

Jenom lituju, že už jsem znala konec. Věděla jsem jak to skončí, ale až do poslední chvíle jsem tomu nechtěla věřit. Tahle knížka už žádný další díl mít nebude, a nejlepší knížky takové jsou. Skončí, když nejvíce chcete pokračování. Když jsem tu knížku včera dočetla, úplně mě to vzalo. Nechalo mě to s pocitem prázdna a deprese, že už to skončilo. Šla jsem spát a samozřejmě jsem místo spánku ještě 2 hodiny přemýšlela o téhle knize. 

Lituju, že jsem si tu knížku nepřečetla už dříve. Každou minutu, kterou jsem jí zrovna nečetla, jsem na ní myslela. Doufám, že se jí rozhodnou vydat i u nás - a na Slovensku. Tahle knížka si zaslouží být vydaná - a posléze i milovaná - všude na světě! Takže pokud jste ji ještě nečetli, dočtěte rozečtené a pak se začtěte do téhle knihy - myslím, že nebudete litovat.

K téhle knize mám tolik pocitů, které prostě nedokážu zapsat. Omlouvám se, jestli se vám moje recenze zdá trochu zmatená. Klidně se v komentářích ptejte. :)

7 komentářů:

  1. Naprosto s tebou ve všem souhlasím! Doufám, že ji přeci jen časem někdo vydá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já miluju takovéhle hluboké složité knížky, které si na nic nehrajou, které popisují složité vztahy tak, jak bývají doopravdy. Někdy jsem dokonce proti happyendům, některé příběhy prostě happyend mít nemají. Putuje do TBR pile. :)
    Chápu to správně, že jsou vlastní sourozenci? Nebo poloviční?

    OdpovědětVymazat
  3. Jop, jsou to vlastní sourozenci.

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj
    chtela bych si tuhle knizku koupit,ale vsude po me chteji kreditku.Rodice sice maji internetove bankovnictvi ale nechtej kreditku :/,tak jsem se chtela zeptat jestli nevis,jak jinak ji sehnat


    krokrura@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taktiež by ma to zaujímalo... nemôžem to nájsť v knihkupectvách.

      Vymazat
  5. Doufám, že ji u nás vydají. Miluju podobné knížky, které mají nějakou hloubku.. Jen mě, jakožto milovnici happy endů, strašně mrzí to, že se třeba na konci nezjistilo, že vlastně nejsou doopravdy sourozenci, což by jim umožnilo být spolu.. Hádám, že to dopadlo špatně, že? :( To bych ji asi radši ani neměla číst, i když mě tak láká.

    OdpovědětVymazat
  6. tvoja recenzia ma veľmi nadchla. Knihu by som si veľmi rada prečítala, no bojím sa, že nebudem rozumieť:( je angličtina v knihe veľmi ťažká? Ospravedlňujem sa, že Anonym.

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)