pondělí 28. března 2011

Eden Maguire - Krásní mrtví 1 Jonas RECENZE

Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix. Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska… Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek… Odhalí Darina včas temná tajemství tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?


Recenze je bez spoilerů!

Nejprve chci velice poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy! Děkuju moc!

Na tuhle knihu jsem se zas tolik netěšila - jednoduše proto, že já příběhy o mrtvých/nemrtvých moc nemusím. Můj názor se moc nezměnil - nebylo to špatné, ale ani bych to nezařadila mezi svoje nej nej nej knížky.

Kniha na nic nečeká, hned od začátku se to vrhne do akce - žádný pomalý úvod. Hned na druhé stránce se Darina setká s Krásnými mrtvými - vyděsí ji to a uteče pryč.

Vždyť jsou přece mrtví!
A nebo ne?
A kdo je záhadný Hunter, který ,,to všechno ošéfoval"?
Co je to za podivná křdla, která slyší v hlavě?
A jak vlastně Krásní mrtví zemřeli?

Na Darinu je to prostě moc otázek najednou.
Druhý díl

Během knihy se všechno vyřeší - nezůstanou žádné nevyřešené záhady, na které by se v průběhu knihy zapomnělo - všechno do sebe postupně zapadá.

Ze samotných postav je to není Darina, koho jsem měla nejraději. V knize se píše, že s Phoenixem chodila dva měsíce a po jeho smrti se chová, jako by jí umřela celoživotní láska. To podle mě není skutečná láska, spíš počáteční zamilovanost. Ale i Darině se musí uznat, že je docela odvážná - žádná křehoučká princeznička.

Takže se mi spíš líbila Darinina kamarádka Zoey a Phoenixův brácha Brandon, který Phoenixovi slíbil, že se o Darinu postará. Což tedy skutečně dělal.

Třetí díl
Knihu jsem přečetla opravdu rychle - během jednoho dne. Na začátku jsem u mě převažoval jediný pocit - tohle je prostě divné! Ale s postupem času se to zlepšuje... Líbilo se mi, že se tam pořád něco dělo a taky ten ,,detektivkový nádech".

Nesmála jsem se a celé téma okolo smrti na mě působilo až morbidně - a to i díky ponurému (i když zajímavému!) obalu. Hodně lidí to možná zaujme právě kvůli tomu obalu, ale já na morbidní obrázky moc nejsem.

Přesto jsem si jistá, že některým z vás se to bude líbit víc než mě - každému sedne jiná knížka :)

Plus ještě dávám ukázku z konce první kapitoly; jinou než je na zadní obálce knihy.
   ,,Hledám Phoenixe,"sdělila jsem mu.
   Z vrbiček se začali vynořovat další lidé - dvě dívky, asi dvacetileté, jedna s krátkými rezavými vlasy, druhá držela v náručí malé dítě s rozčepýřenými slámovými vlásky. A byl tam ještě nějaký malý šlachovitý kluk. Všichni se postavili vedle Jonase.
   ,,Hledám Phoenixe,"zopakovala jsem Hunterovi zoufalým přiškrceným hlasem. ,,Kde je?"
   Hunter na mě beze slova civěl, stál rozkročený s rukama v bok.
   Ani se nepohnul. Nemohla jsem odtrhnout oči od jeho ponuré tváře a tmavých očí, které ani nezamrkaly.
   Proč je tak bledý? Chlapi jako on jsou většinou opálení a vypadají zdravě, když pracují celé léto na slunci.
   To byla moje poslední jasná myšlenka. Tlukot křídel stále sílil, až jsem měla toho zvuku plnou hlavu. Hunter na mě zíral, křídla tloukla, bylo to jako nějaká síla, která mě zaháněla zpátky, vytlačovala mě tam, odkud jsem přišla. Zaplavil mě dusivý pocit a potom panika. Všude kolem mě se třepotala neviditelná křídla, měla jsem potřebu se bránit pěstmi, mlátila jsem jimi na prázdno, ale žádný nepřítel tam nebyl.
   Lapala jsem po dechu, točila se na všechny strany a volala Jonase na pomoc.

Čtvrtý díl
Celá série je dohromady tetralogie, v každý díl se soustředí na jednoho ze čtyř Krásných mrtvých - ale vypravěčka je vždycky Darina. Druhý díl se jmenuje Arizona, třetí Summer a poslední - překvapivě  :) - Phoenix...

Takže třebaže se mi kniha zas tak moc nelíbila, přečtu si i další díly - snad budou lepší.

Dávám 5,5/10 


-anotace a obal jsou oficiální od nakladatelství Fragment
-ukázka je z českého překladu Edity Drozdové

4 komentáře:

  1. Napsalas to, co si myslím i já :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, teď jsem to dočetla a vcelku s tebou souhlasím,, teď musím sesumírovat nějak recenzi..:)

    OdpovědětVymazat
  3. U nás na Slovensku som si kúpila 1. diel a chcem sa spýtať či sa ich dá tu kúpiť aj viac dielov . Kto vie pomohlo by mi to . Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, Anonymní, u nás vyjde druhý díl v říjnu tohoto roku v nakladatelství Fragment - podle mě to u vás vyjde asi na stejno (max. o pár dní později) :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)