úterý 12. dubna 2011

Ally Carter - Heist society RECENZE

Když byly Katarině Bishopové tři roky, její rodiče ji vzali do Louvru...vykrást ho. Na její sedmé narozeniny cestovala Kat se strýčkem Eddiem do Rakouska... ukrást korunovační klenoty. V patnácti letech naplánovala vlastní podfuk - dostala se na nejlepší internátní školu v zemi, odhodlána opustit rodinný podnik. Naneštěstí se ukázalo, že opustit její ,,život" kvůli normálnímu životu bude těžší, než by čekala. 

Brzy se z ničeho nic objeví Katin kamarád a bývalý spoluspiklenec, Hale, aby ji přivedl zpátky do světa, ze kterého se tolik snažila utéct. A má dobrý důvod: umělecká sbírka nebezpečného gangstera byla ukradena a on ji chce zpátky. Jedině vynikající zloděj to mohl zvládnout a Katin otec není jen na seznamu podezřelých, on je seznam podezřelých. Chycený mezi Interpolem a mnohem nebezpečnějším nepřítelem, Katin táta potřebuje její pomoc. 

Pro Kat existuje pouze jedno řešení: vystopovat obrazy a ukrást je zpět. Co na tom, že je to nemožné? Má dva týdny, partu teenagerů a snad dostatek schopností, aby rozjela největší loupež v historii (velice podvodné historii) její rodiny - a s trochou štěští by mezitím mohla ukrást svůj život zpátky...

Recenze je bez spoilerů!

Asi před rokem jsem začala číst jinou knížku od Ally Carter, ale prostě jsem jí nebyla schopna (doteď) dočíst. Po přečtení recenze od Seesen jsem se ale rozhodla, že zkusím Heist society.

A odteď tahle knížka patří k mým nejoblíbenějším - je vtipná, s trochou akce, napětí i romantiky. Navíc se mi úžasně lehce četla - přišlo mi, že angličtina je docela lehká - ideální, pokud začínáte se čtením anglických knih :) !

Celá kniha má nádech do takového "špionského" tématu - neboli James Bond, Mission Impossible a další. Až na to, že teď vpodstatě stojíme na opačné straně. Přesto si Kat a její tým musíte zamilovat. Koneckonců, nikoho nevraždí, nevydírají ani nemučí. Pokud znáte (a máte rádi) filmy Loupež po italsku nebo Dannyho parťáci tak to je asi nejlepší srovnání.

Katin tým je prostě senzační. Její nejlepší kamarád - i když doufám, že později bude něco víc :) - Hale, šestnáctiletý bilionář. Katina krásná sestřenice Gabrielle. Chytrý Simon. A bratři Hamish a Angus Bagshawovi. A stranou od týmu i Marcus, Haleův sluha - ten mě prostě dostával.
   "Paní domu ten pokoj nebude potřebovat, slečno."
   "Budeš mi někdy říkat Kat, Marcusi?"
   "Dneska ne, slečno."
Každou postavu jsem si oblíbila. Nikdo nebyl v příběhu zbytečně - měla jsem pocit, že je tam všechno jak se patří.

Prostřednictvím knížky jsme navštívili několik měst po celém měste - třeba Neaopol, Paříž, Vídeň, New York a Londýn...

Přestože knížka končila docela ,,uzavřeně", v červnu tohoto roku vychází druhý díl s názvem Uncommon criminals, na který se velice těším. Nemůžu se dočkat, co dalšího Kat a její tým vymyslí! :)

A nakonec ještě pár hezkých ukázek

  "Naposled, když Marcus dělal naše kostýmy, vypadala jsi jako jeptiška."
  "To proto, že jsem byla jeptiška!"
   "Co--"začala Kat, ale Hamish už jí dával ruku přes ramena, zatímco říkal: "Víš co na tobě miluju, Kat?"
   "Kromě tvé krásy," navázal Angus, ačkoliv, pokud o tom Kat věděla, nikdo z nich si doteď nevšiml, že je žena.
   "Kromě toho," potvrdil Hamish pokývnutím.
   "A tvého rozumu," dodal Angus.
   "Úžasného rozumu," souhlasil Hamish.
   "Kluci." Kat cítila, jak její trpělivost ubývá. "Co se stalo?"
   "Víš, Kat, nebylo to tak co..." řekl Angus.
   "Jako kdo" zakončil jeho bratr.
   Gabrielle si udělala nehty a, na procvičení, okradla Simona - dvakrát - než šla nahoru a vlezla do postele.
EDIT : 13.4. 2011 14:20 Úplně jsem zapomněla na celkové hodnocení! :D
Takže - Perfektní knížka → 9,2/10
- obálka je oficiální
- anotace je můj překlad oficiální anotace
- ukázky z knihy jsou můj překlad z knihy

2 komentáře:

  1. Souhlaas! Mně přijde každičká věta té knihy jako memorable quote :)
    Úplně jsem dostala chuť na reread..ale udržím se..snad.. až do vydání Uncommon :)

    OdpovědětVymazat
  2. Už se nemůžu dočkat dvojky :D To budu mít hned co dělat na začátek prázdnin :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)