úterý 24. května 2011

Nová série v ČR: Patrick Ness - Chaos

Když jsem byla na Knižním veletrhu, mimojiné jsem si vzala leták s knihami nakladatesltví Jota, ve kterém jsem našla anotaci prvního dílu připravované série Chaos, nazvaného Hlas nože. V USA to má perfektní hodnocení a tentokrát to vypadá, že by to mohlo být i něco pro kluky... A možná i strašidelné.


Anotace
Česká anotace:
První díl děsivé trilogie. Na planetě Nový svět, kterou kolonizuje malá skupina křesťanských osadníků ze Starého světa, dochází k nečekanému zvratu. Domorodí obyvatelé napadli osadníky a usmrtili všechny ženy, zatímco muže a zvířata nakazili zvláštním virem. Příběh je plný nečekaných a šokujících zvratů, napsaný nervy drásajícím stylem. 
Originální anotace:
Prentisstown není jako ostatní města. Každý slyší všechny myšlenky těch ostatních ve zdrcujícím, nikdy nekončícím proudu Hluku. Měsíc před narozeninami, které z něj udělají muže, Todd a jeho pes Manchee narazí na oblast úplného ticha. Zjistí, že ve městě, kde je soukromí nemožné, je skryto něco hrozného - tak strašného, že Todd a Manchee musí utíkat o život...
Ale jak utečete, když vaši pronásledovatelé slyší každou vaši myšlenku?



Tak česká anotace se od té originální tak moc liší, že jsem váhala, jestli je to vůbec stejná knížka. Ale název k originálu docela sedí, stejně jako série, takže si myslím je to jedno a to samé :) Autor toho stejně moc nenapsal...

Obálka
Originální obálka v USA vypadá takto:
Originální obálka
Vypadá to, že u nás se ta knížka bude vydávat jak v tvrdém vydání, tak v paperbacku! V letáku jsem našla tuhle knížku dvakrát, s různými obálkami a u jedné bylo napsáno vazba pevná s přebalem, u druhé vazba brožovaná. Každá má svojí vlastní obálku :
Pevné vydání
Paperback


Ani jedna z nich by asi nevyhrála Miss obálka, ale obě vypadají docela zajímavě. Doufám, že jsem si nepopletla ty dvě obálky a klidně se ještě něco může změnit; pokud potom v obchodě uvidíte něco jiného, berte to s rezervou, jsem jenom člověk a můžu se splést :)

Série 
Hlas nože má ještě dvě další pokračování, The Ask and the Answer (překlad: Otázka a odpověď) a Monsters of men (Nestvůry lidí). Oba díly by u nás měly být vydány.
Každý další díl má ještě lepší a lepší hodnocení; tak moc, že se to jen tak nevidí.
Na obrázku jsou jiné verze originálních obálek.


Vydání u nás 
U nás bude první díl, nazvaný Hlas nože, vydán někdy v průběhu června tohoto roku. Vydává ho nakladatesltví Jota. Jak už jsem psala, kniha bude zřejmě pevna I brožovaná, takže si budeme moci vybrat. Obě verze budou mít 432 stránek, cena zatím neznámá.
Další díly se podle letáku Joty budou jmenovat Temný ráj a Válka hluku, datum jejich vydání zatím je zatím neznámé.

Autor
Trilogii Chaos napsal čtyřicetiletý Patrick Ness, narozený v USA ale nyní žije v Londýně. Jeho knížky získaly spoustu ocenění-
Na jeho oficiální stránku se můžete podívat TADY

Názory a hodnocení
První kniha má na Goodreads hodnocení 4,12. To je opravdu dobré! Začínám se na ní těšit :) A ještě nakonec úryvky z recenzí na Goodreads, abyste lépe věděli, do čeho jdete.

Ji-ye, hodnotila ***** :
Bylo to překvapivě dobré.  Hlavní hrdinové mě snadno upoutali a prožívala jsem celé jejich dobrodružství s nimi. Smála jsem se a brečela, zatímco jsem četla knihu a opravdu jsem si ji užila.


Amanda, hodnotila ***** :
Důmyslné a úplně jiné, než co jsem kdy četla. Hlas nože je zařazován do kategorie Young Adult knih (neboli knihy pro mladé dospělé), ale skoro nic z téhle knihy není jako v YA knihách, kromě 13 letého hrdiny. Je tam hodně násilí a brutality podle standartů YA, nicméně to je nezbytné, aby byl popsán svět, který Patrcik Ness vytvořil.


Většina recenzí je na tenhle způsob, takže se asi opravdu máme na co těšit!




- první anotace je česká originální
- druhá anotace je můj překlad anotace z Goodreads
- informace o autrovi jsem čerpala z Wikipedie
- informace o českém vydání jsou ze letáku nakladatelství Jota
- anglická obálka je originání
- úryvky z recenzí jsou z recenzí na Goodreads

1 komentář:

  1. Přesně. Cinnu mám ráda, ale prostě si nedokážu představit, jak ho Kravitz hraje... Nevím, třeba překvapí, ale silně o tom pochybuju.

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)