úterý 10. května 2011

Nová série v ČR: Sukuba od Richelle Mead

Další článek do rubriky Nová série v ČR. Richelle Mead a její Vampýrskou akademii teď u nás už zná asi každý. Ale co další knížky od Richelle? Neznám nikoho, kdo by je četl.
Pro dnešní článek jsem tedy vybrala sérii Sukuba, jejíž první kniha Trápení u nás zanedlouho vyjde.
Sukuba - Trápení (v originálu Succubus Blues) je úplně první kniha, kterou Richelle vydala. Bylo to někdy před čtyřmi roky, Vampýrská akademie následovala o pár měsíců později. Je to kniha původně určená pro dospělé, i když předpokládám, že u nás bude mít asi podobné čtenáře jako Vampýrká akademie.


Anotace
Sukuba je nadpřirozená bytost, která smí po libosti měnit podobu a jediným jejím úkolem je svádět. Zní to tak lákavě! Dívka může být, kým chce, její šatník je nevyčerpatelný a smrtelní muži by udělali cokoli pro její pouhý dotek. No, vlastně za to platí svou duší, ale proč zacházet do přílišných podrobností?
Avšak život Georginy Kincaidové, sukuby ze Seattlu, není ani zdaleka tak exotický. Pracuje v knihkupectví a její šéf je poměrně nesnesitelný uťáplý chlap. Nesmrtelní přátelé si z ní nepřestávají dělat legraci kvůli jedné její dávné proměně. A nejhorší ze všeho je to, že si nemůže vyjít na rande, aniž by z dotyčného muže nevysála život. Ona by přitom dala všechno na světě za to, kdyby se směla dotknout slavného a neodolatelně krásného spisovatele Setha Mortensena!
Snění o Sethovi však bude muset počkat, protože ve světě nadpřirozených bytostí se začíná dít cosi podivného… a velmi nebezpečného. Georgina se proti vlastní vůli stává aktérkou souboje mezi dobrem a zlem…

Obálka
Česká obálka
Originální obálka prvního vydání

Kniha má v češtině poněkud upravený obal druhého vydání Sukuby v USA, která je myslím mnohem lepší než první vydání.
Český obal vypadá kouzelně, úplně cítím to nadpřirozeno! Opravdu dobrá volba.

Série
Sukuba má stejně dílů jako Vampýrská akademie, tedy šest. Pět dílů už v originále vyšlo, poslední se chystá na 30.8.2011. 
Druhý díl se jmenuje Succubus on Top (česky: Sukuba 2 - Na vrcholu), třetí díl Succubus Dreams (česky: Sukuba 3- Sny), čtvrtý díl Succubus Heat (česky: Sukuba 4 - Vášeň) pátý díl Succubus Shadows (česky: Sukuba 5 - Stíny) a poslední Succubus Revealed (česky: Sukuba 6 - Odhalení). Překlady všech dalších dílů jsou moje, zatím žádné oficiální. Série má stoupavý charakter, každý další díl má lepší hodnocení než ten předcházející, vypadá to tedy, že je na co se těšit.

Vydání u nás
Sukubu u nás bude vydávat nakladatelství Domino, které vydávalo i VA. Předpokádám, že překladaltelka bude stejná jako u VA, ale to nevím na sto procent. Kdyby to tak bylo, myslím, že můžeme být docela spokojení, překlad byl až na přílišné počešťování jmen dobrý.
Obálka bude měkká (neboli brožovaná, paperback), a celkem má Sukuba 300 stran.
Cena je stejná jako u VA, 300 Kč,-
Vychází u nás 13.6., což je za 33 dní (plus mínus jeden den). Nedočkavci už můžou odpočítávat. A vypadá to, že hodně z vás se na Sukubu těší, pokud mohu soudit podle zatím neukončené nkety, kde Sukuba vede.

Autorka

Richelle Mead je původně z Michiganu, ale nyní žije v Seattlu, kde pracuje na svých třech sériích. Než se stala spisovatelkou, zvažovala několik dalších povolání. Richelle byla jakožto celoživotní čtenářka fascinována mytologií a folklórem. Když zrovna nepíše, ráda se kouká na televizi, cestuje, zkouší nové koktejly a kupuje si oblečení. Spoustu oblečení.
Kromě VA píše dvě série pro dospělé. Série o Georgině Kincaid vypráví zábavný a srdcervoucí příběh neochotné sukuby, která se nemůže dotknou muže, kterého miluje, bez katastrofálních vedlejších účinků.
Druhá série Dark Swan je o Eugenii Markhamové, nezávislé šamance, která bojuje s duchy a přízraky z Jiných světů. Když z ní znepokojivé proroctví udělá objekt touhy všech stvoření z Jiných světů, Eugenie musí odrážet jejich útoku, zatímco bojuje s temnou sílou, která se v ní probouzí...

Oficiální stránka Richelle Mead
Její blog
Její Facebooková stránka
Její Twitter


Názory a hodnocení
Succubus Blues jsem začala číst ještě v originále asi před rokem, a musím říct, že jsem to nedočetla. To ale neznamená, že to není dobré, jenom to není výborné hned od začátku a já jsem vůbec neměla čas. Učila jsem se na Malé maturity (skvělý vynález naší školy, který vlastně k ničemu není a zahrnuje jenom otravné podpatky a spoustu učení). A tak jsem přestala a pak jsem se dozvěděla, že to vyjde u nás, takže jsem už nepokračovala. Ale velice se těším, až budu číst ten český překlad, z toho začátku usuzuju, že se mi to bude opravdu líbit! :)
Na Goodreads má kniha hodnocení 4,06 a spoustu skvělých recenzí, ze kterých vám těď přeložím pár ukázek.

Summer, hodnotila *** :
Tohle je asi moje nejméně oblíbená kniha od Richelle Mead (zatím), ale pořád to bylo vtipné a plné skvělých postav.


Nic, hodnotila ***** :
Tahle kniha je skvělý začátek série a zatímco píšu tuhle recenzi, už jsem doteď přečetla všechny díl a bezpochyby můžu říct, že je to lepší a lepší! Rozhodně stojí za to si ji přečíst!


~Tina~ , hodnotila **** :
Všechno, co můžu říct, je: Přečtěte si to, všichni, úplně každý z vás, přečtěte.si.to.těď.hned.


 A tak dále a tak dále, prostě skvělá hodnocení čtenářů...



Ukázka
A nakonec je tady ukázka od nakladatelství Domino, je to hned ze začátku knihy. Můžete si jí přečíst -TADY-


- anotace i obálka jsou české originální
- informace o českém vydání jsou ze stránek nakladatelství Domino
- anglická obálka je originál od prvního vydání
- úryvky z recenzí jsou z recenzí na Goodreads
- info o autorce jsem překládala já z různých stránek na internetu, kde jsem taky našla její fotku
- obrázek všech šesti dílů série jsem poskládala sama z oficiálních obalů, které jsem našla na internetu

2 komentáře:

  1. Vypadá to úžasně! :) A ta česká obálka je božská! :) to se zase něco našim povedlo! :D:D

    OdpovědětVymazat
  2. Rozhodně! Ta originální (druhé vydání) nebyla nic extra, a naši z ní udělali něco perfektního! :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)