úterý 3. května 2011

Nová série v ČR: Zář od Alexandry Adornetto

Tímto článkem zahajuji novou rubriku s názvem Nová série v ČR. Více nebo méně (spíš méně) pravidelně se tady bude objevovat článek, ve kterém vám představím nějakou sérii, která má v České republice nově vyjít. Jak často se tady budou články z této rubriky objevovat, záleží na tom, kolik nových sérií se u nás objeví. Doufejme, že co nejvíce :).

O první sérii, kterou jsem si vybrala do dnešního článku, už možná hodně z vás slyšelo.
V originálu Halo (neboli svatozář) do češtiny přeloženo jako Zář.




Anotace
Tři andělé - Gabriel, válečník; Ivy, léčitelka; a Bethany, nejmladší a nejlidštější - jsou posláni z Nebe, aby přinesli dobro světu, který se propadá do vlivu temnoty. Musejí tvrdě pracovat, aby utajili svou oslnivou zář, nadlidské schopnosti a, což je nejnebezpečnější, jejich křídla.

A pak Bethany potká Xaviera Woodse, a ani jeden není schopen odolat přitažlivosti mezi nimi. Gabriel a Ivy dělají vše, co je v jejich silách, aby zasáhli, ale pouto mezi Xavierem a Bethany je příliš silné.

Andělská mise je neodkladná, protože je ohrožují temné síly. Zničí láska Bethany. nebo ji zachrání?


Obálka
Oficiální obálka

Halo má ten nejnádhernější obal, co jsem kdy viděla. Jestli ho nebude mít i Zář, asi se půjdu oběsit. A žertuju jenom trochu :). S touhle obálkou si každý, kdo se nebude moc rozhodnout, tuhle knížku určitě vybere. Takže se budu dál modlit, aby neudělali nějakou hloupost.

Série
V originálu zatím vyšel pouze první díl, ale druhý díl Hades se chystá na 30.8. tohoto roku. Třetí (a myslím, že i poslední) díl Heaven (Nebe) vyjde v roce 2012.
Druhý díl už má i obálku, která sice není tak perfektní jako ta první, ale i tak je velice hezká.
Obálka druhého dílu

Vydání u nás
Práva na přeložení této série zakoupila Euromedia Group. Zář u nás bude vycházet u nakladatelství Knižní klub. Oficiální datum ještě není stanovené, víme ale, že to bude někdy během srpna tohoto roku. Takže se můžete začít těšit, že asi za 3-4 měsíce uvidíme Zář i v našem knihkupectví.
Zatím není známé přesné datum vydání, překladatel ani jak bude vypadat obálka, ale snad se to brzy dozvíme.
Druhý díl Hades se v češtině bude jmenovat Zásvětí a třetí díl Heaven bude přeložen jako Zkáza.

Autorka
Zář napsala Alexandra Adornetto. Její skutečné jméno je Alexandra Emily Grace(ová). Pokud je na téhle autorce nějaká zvláštnost, pak je to její věk. Narodila se 18. dubna 1992, takže jí teprve nedávno bylo 19 let. Zář vydala v 18ti letech, což je velice obdivuhodné a přesto to nebyla její první knížka! Ta jí vyšla roku 2007, v neuvěřitelných 15ti letech, začala jí psát už ve třinácti letech - inspiroval ji Peter Pan. Po ní následovaly ještě dva další díly oné knihy a nakonec Halo neboli Zář.
Alexandra žije v jiho-východní Austrálii. Je dcera dvou učitelů angličtiny. Ve třinácti letech se o prázdninách rozhodla, že se stane samotářkou a začala psát svoji první knihu.

Její twitter@MissAllyAngel
Její facebooková fan stránka AlexandraAdornetto

Alexandra s výtisky Halo (Záře)
Názory a hodnocení
Přestože Zář vypadá doopravdy úchvatně, nemá perfektní hodnocení. Na Goodreads má průměrné hodnocení 3,62 a dost špatných recenzí, ale i dobré. Já jsem tuhle knížku zatím nečetla, čekám na český překlad. Ale opravdu hrozně se na ní těším, od chvíle, co jsem poprvé pohlédla na tu obálku (ale zamlouvá se mi i popis, přísahám!). Já vím, že se nemá soudit kniha podle obalu ale... :) Tak trochu se bojím, abych nebyla zklamaná. Ale snad ne.
Zář je hodnocena jako oddechová knížka. A teď na ukázku úryvky z recenzí:


Katya, hodnotila * : Protože, moje ubozí čtenáři - i když přehlídnu skutečnost, že tahle kniha zavání nedospělou dětinskostí - příběh je nudný. Ne. Nudný.

Enna Isilee, hodnotila ** :  
Bylo to dobře napsané, velice dobře napsané. Nebylo to "dobré pro sedmnáctileté", prostě dobré. A proč teda jenom 2 hvězdičky? Tři důvody: 
1) Je to stejný příběh, který jsme četli už milionkrát.
2) Náboženství. Ti andělé jsou Katolíci.
3) Je to pomalé.


Adriana, hodnotila **** :
Zář bylo poutavé čtení. Bethany je nejmladší z tří andělů, kteří jsou posláni do malého městečka, aby konali dobro. Je to její první "lidská" zkušenost. Zdálo se mi velice zajímavé, jak byla fascinovaná lidským životem a chtěla zkusit život jako normální teenagerka. Její postava je velice dětsky prostá , vykládá si si život s nevinností a zaujetím.


Emily, hodnotila *** :
Věci, co se mi na téhle knize líbily:
-Obal. Uznejte si to, i vám se ten obal líbí. A jestli si přečtete tuhle knihu, jsem si jistá, že jedině kvůli obalu.
-Skutečnost, že anděl byla hlavní hrdinka a ne kluk - což dělá tuhle knihu výjimečnou mezi ostatníma andělskýma knížkama.

Jessie Clark, hodnotila **** :
Doporučuju tuhle knihu všem fanouškům romantických knih s nadpřirozenými prvky. Nemůžu se dočkat, co Zásvětí a Zkáza dodá k téhle slibné sérii.


Erica, hodnotila ***** :
Zář byla dechberoucně nádherná. Bylo to tak zasněné, tak plné radosti a lásky.




Asi si budeme muset každý udělat vlastní názor. Ale vůbec to nemusí být špatné! :)

Video

Temné síly se shromažďují
Tři andělé jsou poslání dolů na Zem
Jsou tu, aby přinášeli mír, ale nesmějí být odhaleni
A zamilovat se do smrtelníka nebylo v plánu

- anotace je můj překlad z Goodreads
- obálky jsou oficiální od originálu
- video je oficiální, překlad je můj
- úryvky z recenzí jsou z recenzí na Goodreads
- info o autorce jsem překládala já z různých stránek na internetu, kde jsem taky našla její fotky

5 komentářů:

  1. tak tahle kniha mě už jen svým coverem hodně zaujala, doufám, že budu stejně nadšená i u samotné knihy :)

    OdpovědětVymazat
  2. taky se musím přiznat, že jsem na knihu zvědavá hlavně kvůli obálce :D ale kdo ví, třeba nás obsah ještě překvapí...

    OdpovědětVymazat
  3. Řekla bych, že Alexandra není ještě tak zkušená, proto se to někomu třeba nelíbilo. Ale souhlasim s tou obálkou, je fakt pěkná. Vsadim se, že jí čeští "designéři" zas předělají na něco "úžasného" :D.

    OdpovědětVymazat
  4. Ilča: Doufejme, že ne, Smečka má taky originál...

    OdpovědětVymazat
  5. Ta kniha je totálně skvělá, ale i já se musím přiznat, že mě zaujala kvůli obálce

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)