pondělí 16. května 2011

Top Týdne ☼ 1

Top týdne je nové Meme pořádané Luu. Tady si můžete přečíst jeho pravidla a třeba se i přidat :) Bude se tady objevovat každé pondělí, vždy nějaký seznam Top nej něčeho. Pro dnešek se začíná s Top 10 Nejoblíbenějších postav. Bylo těžké vybrat jen deset nej postav, ale nějak se mi to nakonec povedlo.

Pokud jste knihu, ze které postava je, nečetli, tak pozor na spoilery!



☼ 10. 
Wanda (Poutnice) z Hostitele
Wanda je taková typická hrdinka od Meyerové, místy mi přišla i podobná Belle. Ale Wandu mám rozhodně radši, stejně jako Hostitel vítězí nad Stmíváním. 
Líbilo se mi, když vyprávěla o jiných světech, kde žila.
A opravdu mě uchvátilo, jak jela Jamiemu pro léky, dokonce se nechala zranit. A její zachraňování Duší...


☼  9.
Hermiona Grangerová z Harryho Pottera
Na Harrym Potterovi jsem vyrůstala. A Hermiona byla moje oblíbená postava. Přiznávám, že jsem chtěla být tak chytrá jako ona. Ale to asi nejde :D
Líbilo sem mi, jak vždycky věděla řešení, zatímco Harry a Ron jen tak pospávali v lavicích.
Samozřejmě mám ráda i Harryho, ale Hermiona je prostě úžasná!

☼  8.
Eric Northam z Pravé krve
Eric je z Pravé krve moje nejoblíbenější postava. On je ten, se kterým by měla Sookie skončit.
Jeho poznámky mě vždycky rozesmívají.
Můj nejoblíbenější díl byl čtvrtý, kde hraje Erik velkou roli :)

☼  7.
Eva Luna z Eva Luna
Knihu Eva Luna od Isabel Allende asi moc z vás nezná. Já k ní přišla úplně náhodou; když jsem byla nemocná, máma mi přinesla z knihovny jinou knihu od Allendeové. Ale Eva Luna je od ní rozhodně nejlepší. Je v ní popsán Evin život už odmalička - a že nebyl lehký - a přesto platí motto knihy - některé příběhy nemohou končit jinak než šťastně. Všem Evu Lunu doporučuju!
☼  6.
Finnick Odair z Hunger Games
Mám Finnicka moc ráda. Vražedná pomsta i Síla vzdoru byly kvůli němu ještě lepší.
SPOILER - Jeho smrt v Síle vzdoru mě zasáhla asi ze všech nejvíc. Bylo to opravdu smutné. Ale aspoň se předtím zase setkal s Annií.

☼  5.
Tjorven Grankvistová z My z ostrova Saltkråkan
Astrid Lindgrenová je mistrovská dětská spisovatelka. Tjorven (čtěte šorven) je její nejlépe vytvořená postava. Tahle kniha je plná výborných postav, ale Tjorven vyhrává. Je jí sedm a má pořád naivní pohled na svět. Spolu se svýmy kamarády a jejich rodinami tvoří nádhernou dětskou knížku, kterou ovšem čtu pořád dokola doteď.
☼  4.
Suze Simonová z Mediátora
Suze, která vidí duchy a jednou za čas někomu "nakope zadek".
Suze, která se zamiluje do ducha, který bydlí u ní v pokoji a říká jí querida.
Suze, kterou vymyslela a vtipně vložila do knížky meg Cabotová.
Co víc dodat? :)
☼  3.
Jace Wayland/Morgenstern z Nástrojů smrti
Musím říct, že nevím, jestli by Nástroje smrti byly tak úspěšné bez Jace. Pravděpodobně ne.
Někdy bych chtěla být Clary :)
Opravdu škoda, že Jac nemáme na našem českém obale jedničky, bylo byi na co koukat :)

☼  2.
Peeta Mellark z Hunger Games
k Peetovi opravdu není co říct. Je hodný a strašně mě vždycky dojímalo, jak chránil Katniss...
Jeho příběh jak se do Katniss zamiloval, mě doopravdy dojal.
Mojí největší obavou před Sílou vzdoru bylo, že Peeta umře.

☼  1.
Severus Snape z Harryho Pottera
Tuhle možnost byste asi za své číslo 1 nedali, že? A proč ho dávám já?
Celou sérii jsem Snapea neměla nijak v lásce - a pak přišly Relikvie smrti, co navždy změnily můj pohled na celou něj i celou sérii.
Obyčejně nečtu části knih znovu; když už čtu knihu poněkolikáté, tak celou. Princův příběh je jediná výjimka. Jednou za čas HP7 vyáhnu a přečtu si znovu tuhle kapitolu - a znovu brečím. Mě je toho Snapea tak líto.

Tak jo, tímhle moje Top 10 končí, asi jdu zase vytáhnout Harryho Pottera :)

2 komentáře:

  1. Já jsem vždycky Sama viděla jako takového vtíráka, ale je pravda, že ve 3. díle Návrat Krále na mě udělal veliký dojem :D.

    OdpovědětVymazat
  2. Nojo, Snape.. ♥.. :D
    A na Wandu jsem úplně zapoměla ://

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)