pondělí 23. května 2011

Top týdne ☼ 2

Top týdne je nové Meme pořádané Luu. Tady si můžete přečíst jeho pravidla a třeba se i přidat :) Bude se tady objevovat každé pondělí, vždy nějaký seznam Top nej něčeho. Dnes jsou na řadě nejlepší filmová zpracování. To je trochu lehčí, než minulý týden, už 8 let mám jasného favorita :)


Začínám zase od zadu, až k onomu favoritovi :)


☼ 10.
Most do země Terabithia od K. Pathersonové (režie Gabor Csupo)
Knížka je hezká, ale na film to naprosto nemá. Příběh o dětské fantazii na stříbrném plátně ožil naprosto perfektně. A hlavní roli Jessieho můžete vidět Joshe Hutchersona, našeho nastávajícího Peety. Jestli jste ještě neviděli, určitě zkuste :)


☼ 9.
Forrest Gump od W. Grooma (režie Robert Zemeckis)
Musím říct, že knížku jsem nedočetla, odložila jsem jí hned na začátku, protože jsem byla zklamaná, že se více nepodobá filmu. Forrest Gump je opravdu sympatická postava se svojí dětskostí a lásce k Jenny. A dostal šest Oskarů, tak to už je pádný důkaz, že je to výborný film!


☼ 8.
Pýcha a předsudek od J.Austenové (režie Joe Wright)
Tahle knížka má mnoho zpracování, ale žádné není tak hezké jako to s Kierou Knightley v hlavní roli. Jenom ten film mě přesvěčil, že mám knížku alespoň zkusit.
A to i přes to, že Jane Austenovou jinak moc nemusím...


☼ 7.
Hvězdný prach od N. Gaimana (režie Matthew Vaughn)
Film jsem nedávno viděla v televizi, a je nádherný! :) Nejlepší byl kapitán Shakespeare a ...Prostě ten film miluju :D



☼ 6.
Město Ember od J.DuPrau (režie Gil Kenan)
Velmi zdařilá filmová adaptace. Město Ember je jedna z prvních dystopických knížek (i u nás).
Myslím, že je to jak pro mladší, tak pro starší :)
Celkově si myslím, že na film, který je celý pod zemí, se jim to povedlo perfektně.

☼ 5.
Upíří deníky
Miluju ten seriál! Miluju Damona. V každém díle si říkám, kdy už Elena přestane být blbá a nechá Stefana Katherine?
Tenhle seriál tak naprosto a totálně předčí knížky. A to mi nikdo nevezme. Tečka :D

☼ 4.
Princezniny deníky od M. Cabotové (režie Garry Marshall)
Jediná kniha od Meg Cabotové, která se mi nelíbí. A opravdu jsem se snažila, před pěti lety jsem přečetla dokonce 4 díly, a letos jsem to znova zkusila s jedničkou. Ne, prostě se mi nelíběj...
Naproti tomu film je moc hezký. Pokaždé, když to dávají v televizi, si říkám: Nebudu se na to koukat, už jsem to viděla milionkrát. A stejně u toho zase skejsnu :)
Navíc mám slabost pro filmového Michaela O:)


☼ 3.
Marley & já od J. Grogana (režie David Frankel)
Dojemné.
Tady u mě sice více vyhrává kniha, ale i film je nádherný. Na konci prostě nemůžu jinak, než popadnout kapesníčky.
Marley je jednoduše nejlpší přítel člověka.

☼ 2.
Harry Potter od J.K. Rowlingové (režie Chris Columbus, Alfonso Cuáron, Mike Newel a David Yates)
Můj první film v kině byl sice Lady a Tramp, ale vzpomínka na to, jak jdu na Harryho Pottera do kina (v první třídě) patří k mým nejstarším... A teď se pokaždé "šíleně těším" a přehrávám si trailer dokola a dokola už dva měsíce dopředu a mrazí mi v zádech očekáváním... Zatím nejzklamanější jsem byla u 3 a pak asi u 4. Naopak 6 byla opravdu příjemným překvapením. Teď už jen aby nezkazili 7 a "Princův příběh". Neuvěřitelně se těším..

☼ 1.
Série Pán prstenů od J.R.R. Tolkiena (v režii Petera Jacksona)
Tak a tady je můj favorit. Ani nevím, kolik hodin jsem nad touhle sérií strávila. Mám je doma na DVD v anglické NEZKRÁCENÉ verzi (nechápu proč Češi cítili touhu ty filmy o půl hodiny zkrouhnout). Pokaždé brečím nad Samovými proslovy a směju se na Glumových "Myyy preciousss" (doufám, že se to píše takhle, napsané jsem to nikdy neviděla). už se ani nemusím koukat na české titulky. A podle hudby poznám, co se tam asi tak děje (postavy nebo prostředí mají typické hudební pozadí)
Tohle jsou moje nej nej nej nej filmy a nikdo mi to nevezme. Nej jsou Dvě věže, pak Návrat krále (miluju scénu: "moji přátelé, VY se neklaňte")
Jo a taky je to nejlepší filmové zpracování, což ho dělá číslem 1 v mém dnešním žebříčku :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)