středa 13. července 2011

Maximum Ride - Manga 1 MiniRecenze

Čtrnáctiletá Maximum Ride, jaké je to vyletět vysoko nad oblaka. Ona a další příslušníci jejího „hejna“ – Tesák, Iggy, Brepta, Pšouk a Andílka – se ničím neliší od obyčejných dětí, až na to, že mají křídla a umějí létat! Někdo by v tom viděl splněný sen, ale hejno má spíše pocit, že se ocitlo v hotové noční můře, když se znenadání objeví lidé z tajemné laboratoře zvané „Škola“ a unesou jeho nejmladší členku. Maxi připadne úkol zorganizovat záchrannou operaci, ale přijde pomoc včas?


Tentokrát to bude pouze minirecenze, spíše posudek :D O mangách se toho moc říct nedá - je tam více obrázků než textu :)

U nás vyšel v nakladatelství Albatros kdysi dávno první díl série Maximum Ride - Experiment s Andílkou. Další díly (celkem 7 dalších) jsou v nedohlednu. Já jsem tuhle knihu četla už ani nevím kdy, a líbila se mi. Takže když jsem v knihovně viděla manga, řekla jsem si: Proč to nezkusit? A půjčila jsem si je.


Večer před usnutím jsem měla malinko času, tak jsem to otevřela... a za dvacet minut jsem měla přečteno - no jo, manga :)) Čte se to opravdu snadno a Lee NaRae to nakreslil pěkně. V porovnání s knihou je to perfektní doplnění - všechno důležité tam je a nic není přidané. Překládal to stejný člověk (Milan Žáček) jako knížku, takže na neznámá jména tam nenarazíte. Ale ne všechno bylo přeloženo - komiksovým způsobem tam byly zvuky a ne všechny byly přeložené. Já anglicky docela umím, ale pokud to někdo neumí, tak si nejsem jistá, jestli pozná co je GASP nebo SLAM. Ale to je jenom maličkost :)

Takže pokud máte rádi manga nebo Maximum Ride sérii, je to příjemné spestření :)

Na stránkách nakladatelství BB art se můžete podívat na ukázku, jak je to kresleno - TADY

V tomhle dílu mang (je to správný tvar??) je první polovina z první knihy od Jamese Pattersona. Dlaší manga vyjdou 31.8., na anotaci i obálku se už můžete podívat.

8 komentářů:

  1. Chápu to dobře, že je první díl rozdělený na dvě části?

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, první KNIŽNÍ díl je asi rozdělený na 2 manga (druhý díl jsem ještě neviděla, ale v 1. Mangách je přesně 1/2 knihy experiment s andílkou, tak předpokládám, že ve 2 bude další polovina :) ). Jsou to manga, do těch se toho tolik nevejde...

    OdpovědětVymazat
  3. Doufám, že to nepíšu moc zmatečně :))

    OdpovědětVymazat
  4. Jenom jedna rada - je to sice ta manga, ale neskloňuje se to stejně jako to ovoce. Ta manga bez té mangy o té manze a je hodně mang. ;)
    Takže: Uviděla jsem mangu a přečetla jsem si jí.
    To jenom tak pro informaci, lidi, co to čtou prakticky poprvé nebo se v tom zas tak moc neorientují, mají často tendence to skloňovat blbě. :D
    A jenom tak mimochodem, tohle zrovna není ta pravá manga... Ta úplně pravá manga pochází z japonska a čte se opačně, tohle je americká nebo OEL (original english language) manga. Ale to už je jenom tak mimo... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aji manhwa je na nic

      Vymazat
    2. a víš vůbec co je to manhwa?

      Vymazat
  5. Skullka, máš pravdu, vůbec se v tom neorientuju; tohle bylo poprvé, co jsem něco takového četla. To, že pravá manga (už jsem poučená :D) se čte odzadu, to vím, ale naše nakladatelství to pojmenovalo takhle, a tak to tak píšu. Ale díky za poučení, do budoucna už si to zapamatuju :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)