pondělí 4. července 2011

Richelle Mead - Trápení (Sukuba 1) RECENZE

Sukuba je nadpřirozená bytost, která smí po libosti měnit podobu a jediným jejím úkolem je svádět. Zní to tak lákavě! Dívka může být, kým chce, její šatník je nevyčerpatelný a smrtelní muži by udělali cokoli pro její pouhý dotek. No, vlastně za to platí svou duší, ale proč zacházet do přílišných podrobností?
Avšak život Georginy Kincaidové, sukuby ze Seattlu, není ani zdaleka tak exotický. Pracuje v knihkupectví a její šéf je poměrně nesnesitelný uťáplý chlap. Nesmrtelní přátelé si z ní nepřestávají dělat legraci kvůli jedné její dávné proměně. A nejhorší ze všeho je to, že si nemůže vyjít na rande, aniž by z dotyčného muže nevysála život. Ona by přitom dala všechno na světě za to, kdyby se směla dotknout slavného a neodolatelně krásného spisovatele Setha Mortensena!
Snění o Sethovi však bude muset počkat, protože ve světě nadpřirozených bytostí se začíná dít cosi podivného… a velmi nebezpečného. Georgina se proti vlastní vůli stává aktérkou souboje mezi dobrem a zlem…


Recenze je bez spoilerů!

Pokud neznáte Richelle Mead, pravděpodobně jste se poslední dva roky moc nepohybovali v knižním světě. Kdo ji nečetl, v nejbližší době se na ni chystá či o ní alespoň slyšel. A o čem je řeč? O Vampýrské akademii, sérii od již zmiňované autorky, která si získala spousty fanynek po celém světě, včetně ČR.

A když teď Vampýrská akademie u nás skončila, přináší nám Domino novou knihu, Trápení, se kterou Richelle v USA debutovala. Nikdo nevěděl, co si o ní vlastně má myslet, ale všichni jsme netrpělivě očekávali den, kdy se ocitne na pultech našich knihkupectví. A ten den přišel. Jak tedy Sukuba dopadla?

Seattle
Řeknu Vám, nechtěla jsem, aby to skončilo. Mohla jsem ji mít přečtenou na jeden zátah, ale povedlo se mi ji šetřit přes tři dny. A bylo to prostě perfektní - Richelle nezklamala. Její debut je stejně výborný, jako VA. Jelikož je to kniha myšlena pro dospělé, najdou se tam trochu silnější scény. Přecijen, hlavní hrdinka je sukuba a ta nepotřebuje k přežití ani krev smrtelníků, ani jejich maso, jako spíš jejich emoce... A nikdo jí nedokáže odolat, může vypadat jak chce a má charisma na rozdávání. A přesto není zrovna nejšťstnější.

Georgina pracuje v knihkupectví (tím si mě hned získala) a v mnohém připomíná Rose. Nic si nedá líbit a  když jí nechtějí sdělit informace, všechno si zjistí sama. Když v Seattlu někdo začne vraždit nesmrtelné, něco se jí na tom nezdá - a pouští se do pátrání po pachateli. Protože pracuje v knihkupectví, poznává se se svým oblíbeným psisovatelem, Sethem Mortensenem. Ale ona s muži nemůže nic mít, protože to by z nich vysálo život...

Jak už jsem u Richelle zvyklá, kniha skončila napůl otevřeně. Z tohoto důvodu (a taky proto, že to je prostě úžasná kniha) mám silné nutkání pokračovat ve čtení téhle série hned a anglicky (navíc už je skoro dokončená). Všech šest knih o Georgině Kincaidové bude určitě super :) A český překlad sice není pomalý jako šnek, ale taky ne rychlý jako gepard :D Druhý díl Na vrcholu vyjde na podzim 2011. A já se tak těším! Budu mezi prvními, kdo bude mít ten druhý díl na poličce! :)

Trápení je dokonalý mix vtipu akce a romance, který si zamilujete. Pokud jste neměli rádi Vampýrskou akademii, pravděpodobně Vás neosloví ani Sukuba, ale naopak, jestli jste VA milovali, jděte do toho a kupte ji!

Kromě hlavní hrdinky, která je sukuba, se seznámíte ještě s několika upíry (hodnými i zlými), kamarádem skřetem, "šéfem" démonem, jeho kámošem andělem (opravdu zvláštní kombinace - anděl a démon, kteří jsou nejlepší kamarádi :D) ďábelskými nefily; a, jelikož je to hlavně NÁŠ svět, tak taky s ostaními lidmi. A s jednou domácí kočkou :) Obzvlášť jsem si oblíbila pana spisovatele Setha Morthensena. Od začátku byl sympatický, tak roztomile nesmělý, ale zlomový bod nastal někde nad čokoládovo mátovou zmrzlinou, kterou si objednal. Mňam! (Ta zmrzlina ;) )

Myslím, že už jsem vychválila Sukuba tak, že jsem Vás přesvědčila, že to za to stojí, takže 
9,7/10 - Výborná kniha

-anotace a obálka jsou ze stránek na kladatesltví Domino
-obrázek druhého dílu je oficiální obal reedice v USA, a pravděpodobný náš obal
-ostatní obrázky jsou z We♥it


3 komentáře:

  1. Dobře... recenze je tak dobrá, že mě přesvědčila, abych si ji objednala. :) Je pravda, že už jsem po ní pokukovala dřív... a ty jsi mi jen ulehčila rozhodování. Díky. ;) :D

    OdpovědětVymazat
  2. ahojky na stránkách http://www.bux.cz/knihy/112631-sukuba-2-na-vrcholu.html je 2 díl sukuby a je přesně takový jako originál:) mělas pravdu.

    OdpovědětVymazat
  3. Kamarádka mi knihu nedoporučuje a ty naopak o ní hodně básníš :D a to máte obě takový stejný vkus na knihy jak já, takže nevím nevím... :D ale myslím, že ji zkusím ;)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)