úterý 26. července 2011

Susan Beth Pfeffer - Life as We Knew It: Zhodnocení

Mirandina nevěřícnost se během vteřiny promění ve strach když meteorit narazí do měsíce a posune ho blíž k Zemi. Jak se má její rodina připravit na budoucnost když celosvětové tsunami spláchnou pobřeží, zemětřesení otřásají kontinenty a sopečný prach blokuje Slunce? Zatímco se léto změní do arktické zimy, Miranda, její dva bratři a jejich matka  se uchylují do bezpečného nebe v jednom pokoji v domě, kde přežívají ze zásob jídla a omezené vody v teple kamen na dřevo.

 Vyprávěné deníkovými zápisy, tohle je srdcervoucí příběh Mirandina boje držet se toho nejdůležitějšího prstředku - naděje - ve zvyšujícím zoufalství a neznámém světě.

 

    
Život jak jsme ho znali. Výstižný název pro tuhle knížku. Čte se to opravdu dobře (přečetla jsem to na 4 zátahy) a je to i pěkně napsané. Miranda není žádná hrdinka, která sama zachrání celý svět. Ona a její rodina prostě přežívají. O to víc jim to věříte. Celkově je to výborná knížka. Proč tedy jsem jí dala jenom 4 hvězdičky? Protože je to strašně depresivní (i když to byl pravděpodobně záměr autorky). Ale já tyhle věci o apokalypsách moc nemusím. Vždycky z toho mám depresi a noční můry. Dystopické jsou mnohem lepší, protože tam už je nějakou dobu po katastrofě. Ani se mě neptejte, jak dlouho jsem měla noční můry po shlédnutí filmu Yellowstone (o tom co se stane AŽ vybuchne sopka Yellowstone). Říkám vám to proto, že pokud vám katastrofy nevadí a snesete deníkové zápisy, bude pravděpodobně výborná knížka pro vás.

4 komentáře:

  1. Freckles, prosim tě, ty máš čtečku, že? Nemáš náhodou Kindl? Chtěla bych si ho pořídít, akorát by mě zajímalo, jak si poradit s PDF - s těma se prý moc nekamarádí... Dá se to v něm pohodlně číst nebo existuje nějaká pohodlná cesta, jak soubory překonvertovat a mít z toho dobře čitelný výsledek - tzn například včetně diakritiky?

    OdpovědětVymazat
  2. Evk, čtečku mám, ale nemám Kindl, protože jsem chtěla i se slovníkem a ten má jenom Pocketbook. Já čtu všechny knížky ve formátu epub, ten se té mé čtečce přizspůsobí líp než pdfka.
    Co nenajdu v epubu rovnou, tak si překonvertuju: http://www.convertfiles.com/ tam můžeš překonvertovat všechno možný, doc, txt, html, epub, pdf a další, který si teďka nevzpomenu :)
    funguje mi to perfektně :))

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj!
    Prosím ťa, mohla by som sa spýtať, ktorý druh čítačky Pocketbook máš? :)
    Veľká vďaka ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Aletheo, mám přesně tenhle: http://www.digiknihy.cz/produkty/pocketbook/pro-603 :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)