pátek 12. srpna 2011

Meg Cabot - When Lightning Strikes RECENZE

Protože její nejlepší kamarádka chce trochu pohybu, Jessica Mastriani souhlasí že s ní půjde pěšky ty dvě míle ze školy domů. A obě nakráčí rovnou do velké Indianské bouře.
Rovnou do problémů.
Ne, že by Jess někdy předtím měla problémy. Její mimoškolní aktivita se namísto roztleskávání nebo hokeje skládá z rvaček s fotbalisty a dlouhých měsíců po škole - naštěští sedí hned vedle Roba, nejvíc sexy maturanta v okolí. 
Ale tyhle problémy jsou vážné.
Protože na dlouhé cestě domů do ní udeří blesk. A Jess získává novou schopnost - nalézt ztracené lidi. A tahle schopnost může být použita pro dobro... nebo pro zlo. 

Recenze je bez spoilerů


Meg Cabot má spoustu dobrých - dokonce výborných - knih. Nemohla jsem se dostat do Princezniných deníků a ani Úspešná smolařka nestála za moc (s výjimkou posledního dílu), ale jinak můžu klidně říct, že všechny ostatní knihy od Meg, které jsem četla, jsem si mimořádně oblíbila. Moje nejoblíbenější je série Mediátor - a teď jsem asi našla další, stejně tak excelentní, sérii.

Jessicu Mastriani byste mohli klidně přirovnat k naší Rose Hathawayové - když ji někdo naštve (či urazí někoho blízkého) tak nejdřív udeří a pak až myslí. Není divu, že sedí skoro celý rok po škole - což má ale výhodu, když sedí vedle Roba, který je fakt kus :)

Jednou tedy po škole vyjde ze školy, a nejlepší kamarádka Ruth jí oznámí, že místo aby jely autem, půjdou pěšky - člověk občas potřebuje cvičit a vůbec to nemá nic ppolečného s tím, že jí zrovna při obědě někdo řekl, že je tlustá... Nic by se nestalo, kdyby si Ruth nevybrala zrovna den, kdy přijde velký bouře. Obě kamarádky se shovají na tribuně (která je ze železa, ale když padají kroupy velikosti golfových míčků, berete všechno). A pak do Jess uhodí blesk.

Zdá se, že je úplně v pořádku. Ale druhý den se vzbudí, a ví, kde jsou dvě ztracené děti. Anonymně oznamí jejich současnou adresu, a myslí si, že to skončilo. Ale druhý den je to tu zase. O Jess se začínají zajímat federálové a zdá se, že nálezem dětí nemusí vždycky udělat jenom dobrou věc... Zvládne to?

První díl jsem zhltla za jeden den. Teď jsem v půlce druhého a je to prostě výbornost sama. Má to stejný podíl akce a romance, který jsem si tak oblíbila na Mediátorovi. Rázná hrdinka, hrdina, na kterého byste se nejradši vrhli a navrch porce nadpřirozena a záhad.

1-800-MissingTeď jsem dokonce přišla na to, že na sériích byl založen Kanadský televizní seriál, který ale skončil po vysílání tří sérií. Taky je to trochu upravené; vypadá to, že Jess je tam už dospělá a FBI agentka navrch. Tohle prostě musím někde najít a zkusit...

Knížka je docela tenká a navíc se dobře čte, takže pokud máte rádi Mediátora (či nějakou jinou Meg Cabot) a hledáte nějakou knížku se kterou začít angličtinu, jděte do toho. Rob je vážně kus :)

Kniha si zaslouží skoro 90%, ale ne tak úplně, takže 88% (pořád čekám, že v dalších dílech se to zlepší☺).


-anotaci jsem překládla z Gooreads
-obálka je oficiální
-první a druhý obrázek jsou z We♥it, poslední je z IMDb.com

4 komentáře:

  1. Jsem ráda, že se ti série 1-800 tak zalíbila. :) Já ji mám taky strašně ráda. Rob je k sežrání a bude ještě víc, těš se. ;) Z toho seriálu jsem viděla asi dvě epizody a moc mě to teda nechytlo, prostě to tam už není Jess, z postavy Jess tam zbylo vlastně jenom jméno a její schopnost, tak abys nebyla zklamaná.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já to prostě zkusím, teď stejně nemám na nové seriály moc času. A těším se na Roba!! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, páni! :) To by mohlo být parádní! :)
    Proč den nemá alespoň 100 hodin! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Dý, to si taky neutále říkám. Nebo by se mi pro jednou hodilo být Meyerovskou upírkou, která nespí :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)