úterý 16. srpna 2011

Nová série v ČR: Upíří polibky od Ellen Schreiber

O vydání téhle knihy jsem se dozvěděla teprve nedávno, a to už dokonce vyšla. U nás můžete tuhle sérii znát díky mangám, které u nás už dříve vycházely u stejného nakladatelství.

Anotace
Může se sen o lásce k upírovi stát skutečností?

Šestnáctiletá Raven dvakrát nezapadá mezi své spolužáky na střední škole v Dunllsville, městě sice větším než jeskyně, ale dost malém na to, abyste z něj dostali klaustrofobii. A vlastně jí nerozumí ani její rodina. Má jen jedinou kamarádku, Becky, ostýchavou farmářskou dívku, se kterou se přátelí už od třetí třídy, ale také zarputilého nepřítele, Trevora, který ji pronásleduje na každém kroku.
Gotička Raven je posedlá upíry, a když se do strašidelného sídla, které bylo opuštěné snad celou věčnost, přistěhuje nová rodina, záhy získá pocit, že jejich syn Alexander je upír. Je rozhodnuta přijít pravdě na kloub. Seznámí se s Alexandrem a přeskočí mezi nimi jiskra... Je Alexander Sterling schopný vyplnit Raven její sen stát se upírkou?

Autorka románu Ellen Schreiber mistrně spojila romantiku s humorem a vytvořila tak příběh, který si získá srdce každé dospívající dívky.
Podle její předlohy také vznikla úspěšná trilogie Upíří polibky: Pokrevní příbuzní, kterou si zamilovali mnozí příznivci mangy i upírů.
Obálka

Obálka u nás zůstala původní. Není to žádná katastrofa, docela se mi líbí. Jsem zvědavá, jestli se hodí k ději knihy.

Série
Vypadá to, že Upíří polibky je jedna z těch nekonečných sérií.  Zatím mají osm dílů a devátý se chystá. Kdoví, kdy bude konec. Ale jelikož jsou to tnké knížečky, snad to nebude tak hrozné.
Druhý díl se jmenuje Kissing Coffins (volný překlad: Líbání rakví), třetí Vampireville (volný překlad: Upíroville) čtyřku autorka nazval Dance with a Vampire (volný překlad: Tanec s upírem) pětku najdete pod názvem The Coffin Club (volný překlad: Klub rakví) šestka je Royal Blood (volný překlad: Královská krev), sedmička je pojmenovaná Love Bites (volný překlad: Láska kouše), osmička vyšla pod názvem Cryptic Cravings (volný překlad: Záhadná touha) a devítka vyjde příští rok jako Stormy Nights (volný překlad: Bouřlivé noci).


Vydání u nás
U nás vydává Upíří polibky nakladatelství Zoner Press, které už v roce 2008 vydalo trilogii Upíří polibky - Pokrevní příbuzní, což jsou mangy inspirované touhle sérií.
První kniha série už vyšla, stojí pouze 179 Kč,- ale co čekat, když má jenom 190 stránek a je brožovaná. zatímco mangy překládala Jana Tučníková, knihu přeložila Markéta Pravdová.
Jak je to do budoucna s dalšími díly, to nevím, ale snad se dočkáme brzkého vydání.

Autorka
Ellen Schreiber je americká spisovatelka. Než se stala spisovatelkou, byla sólový komik a herečka. Studovala Shakespearea na Royal Academy of Dramatic arts (Královské akademii dramatických umění) v Londýně a komedii v druhém městě Chicago, kde žila po dobu pěti let. Několik jejích děl bylo publikováno v Americe a Evropě. Její bratr, Mark Schreiber, je též autorem knih. To on jí pomohl s její kariérou spisovatelky.
Sepsala spoustu děl, mezi které bych mohla jmenovat například: sérii manga knih Upíří polibky: Pokrevní příbuzní, které byli dříve knihami, sedmiknižní podoba se jmenuje Upíří polibky. Dále knihu Comedy girl a další nebo Once in Full moon...



Názory a hodnocení
Hodnocení na Goodreads je jenom 3,71; to není moc, ale už jsem četla spoustu dobrých knih i s takovým hodnocením. Pravda, div světa to asi nebude, ale ne každá kniha může mít kvalitu Hunger games nebo Divergent :)
A teď už úryvky z recenzí.

Britanny M., hodnotila: 1 of 5 stars
Měla jsem pocit, že postavy byly stereotypní,  dvou rozměrné a příběh byl předvídatelný. Také nenávidím ty příběhy, ve kterých se hlavní hrdinové do sebe zamilují během čtyřiadvaceti hodin, apod. ... a jenom s minimální interakcí.


Paige, hodnotila: 4 of 5 stars
Tahle kniha je kýčovitá a hloupá a vůbec není dobrá, ale stejně ji miluju.


Rebecca, hodnotila: 5 of 5 stars
Vampire Kisses is a really great book. I found it to be very original and absolutely hilarious. There were parts where I just couldn't stop laughing because Vampire Kisses is a very very funny book.

Corinne, hodnotila: 2 of 5 stars
Bylo by to mnohem lepší, kdyby se hlavní hrdinka tolik nebědovala a dostala se přes tu zatracenou "jsem Gotička a nikdo mi nerozumí" blbost.

Janaey, hodnotila: 3 of 5 stars
Musím přiznat, že tahle knížka je taková "guilty pleasure". Je velice jednoduchá a nemá moc velkou hloubku, ale je to roztomilá kniha.


Ukázka
Na stránkách nakladatelství si můžete přečíst ukázku z knihy, abyste věděli, do čeho jdete! Najdete ji pod popisem knihy na tomhle odkaze.

- anotace i obálka jsou z ze stránek nakladatelství Zoner Press
- obálky dalších dílů jsou originální (některé paperbackové, jiné hardbackové)
- úryvky z recenzí jsou z recenzí na Goodreads, překládala jsem je já
- informace o autorce jsou z Databáze Knih

3 komentáře:

  1. Mě se tahle kniha rozhodně nezdá trapná nebo tak, ale když jsem si přečetla názory ostatních tak je pravda že na některých je kus pravdy. Stejně si však myslím, že je to úžasná knížka, už i manga si mě získala, ale pokaždé jsem z ní měla nejradši psaný úryvek z knihy, co býval na konci. Už se nehorázně těším na další díl :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tato kniha mi změnila život, miluju jí a budu ji milovat nadále. Ukázala mi jiný svět do kterého jsem okamžitě zapadla. Je to skvělá kniha a můj názor to nezmění, ano možná je divná, ale to přece ještě neznamená, že nemůže být skvělá, no ne? Je to úžasná kniha, mangu jsem vždy měla ráda. Šíleně se těším na: Upíří polibky Tanec s upírem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NAPROSTO S TEBOU SOUHLASÍM!!! Tato kniha mi opravdu změnila život! Miluji ji a nikdy se jí nevzdám. Díky ní jsem se i změnila a první rok se mě všichni ptali jestli jsem Emo. Bylo složité jim to vysvětlit, ale žiji tímto stylem již tři roky a mí přátelé to neodsuzují. Na černou rtěnku nemám a nesluší mi, takže většinou používám tm. barvy nebo jen lesky. Konečně jsem se dostala na svých "sladkých šestnáct" a nepřijde mi, že jsou zrovna sladké, ale to nejsou nejspíš nikdy, ale žiji a žiji z Raven. A ano, zní to divně, ale já časem zjistila, že opravdu divná jsem a má mamka si na to zvykla a začala mě tak brát a já ji za to mám hrozně ráda. Jen v tom pokračuj dál, je to nádherný svět plný fantazie a Temnoty a Světla :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)