středa 24. srpna 2011

Originální vs. Česká obálka: Měsíční oko



český                           vs.                       originál
 
   Včera tu byl článek týkající se téhle zbrusu nové knížky,  takže dneska ještě článek o obálkách!

   Obě obálky mají něco do sebe - ani jedna nebude z mých nejoblíbenějších, ale ani o jedné bych neřekla "Fuj!" Mladá fronta se poslední dobou polepšila, po obálce Města z kostí, o které by se nedalo říct snad nic hezkého, jsme tu měli nádherný les rukou a zubů a ani Měsíční oko není špatné. Nemůžu soudit výstižnost obálky s dějem, jelikož jsem ji zatím nečetla, ale úplně nevýstižné mi to nepřijde. Dívka na obrázku má šaty, které by podle mě ve viktoriánské době nosit mohla (ale znalec nejsem, takže se možná pletu :D) Motiv ležící postavy je docela zajímavý, zelená na obálce je hezká pro oko. Nápis rámovaný zlatými vlnkami je povedený a celkově se do obrázku hodí. Rozhodně by nebylo špatné mít takovou knížku doma!
   Originální obálka je trochu skoupější na barvy a tím pádem i ponuřejší. Dívka je pouze v korzetu (to JE dost viktoriánské) a přes to nápis v obyčejném bílém provedení... Jenom jméno autorky tam trochu zaniká. 
   Opravdu nevím, jak bych si dokázala vybrat, dneska je to prostě padesát na padesát... Možná kdybych věděla, která se více hodí k ději... Takže zatím dneska nerozhodně :)

Kterou byste vybrali Vy?

2 komentáře:

  1. Asi originál - rozhodně mnohem víc dobovější a takový - elegantní, romantický, prostě *vrr* :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se mi víc líbí originální.. :))

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)