středa 28. září 2011

Originální vs. Česká obálka: Jako v pavučině


český                           vs.                       originál
    A dnes tady znovu máme téma: ničení obálek...
   Když se podívám na originální obálkaú ke knize Entangled od Cat Clarke, jako první mě upoutávají ty nádherné rudé vlasy. Prostě skvost. S červenou (už jsem se zmínila, že pro ni mám slabost?) nádherně kontrastuje bledá pleť modelky, tak bledá, že by pro ni Čachtická paní zabíjela. Dole je opět červeným písmem napsán název knihy a na pozadí se nenápadně proplétá hezký vzor. Všechno ladí dohromady a rozhodně upoutá, o tom není pochyb. Jedním slovem: perfektní!!
   Oproti tomu česká obálka má červený pouze název knihy a tam mi to působí trochu jako pěst na oko - jako kdyby kniha krvácela nad svou obálkou. Modelka má podobný postoj jako ta na originálu, takže mám pocit, že nakladatelství Nava dělalo fotku speciálně kvůli knize. Postojem ale podobnost končí. Hned v první chvíli mě uhodil do očí ten nos, který mi s prominutím připadá, jako by ho někdo zlomil. Tmavé vlasy si ani v nejmenším nezadají s rudou nádherou originálu. 
   Nakladatelství se evidentně chtělo trochu držet svého názvu, který zní Jako v pavučině, takže na obálce vidíme cosi, co by mohlo pavučinu připomínat. Motiv pavučiny je rozhodně zajímavý, ale na světlém pozadí to skoro nevynikne. Celkově: hluboký průměr. Možná bych to nekritizovala tak moc, kdybych neměla srovnání s originálem. Nebo kdyby nebylo toho rudého názvu, který je celkově nejhorší. Pokud chtěli přidávat červenou, mnohli modelku obléknout do červeného místo do opět bílé...Mám pocit, že i já bych udělala lepší obálku, a to nejsem moc dobrá v počítačové grafice.

Co si o Jako v pavučině myslíte vy? Budete si knihu kupovat v češtině (vychází pravděpodobně 10.10.), nebo sáhnete po originálu?

Za informaci o obálce děkuju holkám z Goodreads...

6 komentářů:

  1. Ja som sklamaná. Neskutočne sklamaná. Pôvodne som čakala na preklad, bola som zvedavá či nechajú pôvodnú obálku, alebo dajú knihe aspoň nejakú dôstojnú. A dostali sme toto? Nič proti tej žene na českej obálke, každý je svojim spôsobom krásny, ale... vôbec sa mi tam nehodí :( Pravdepodobne opäť skončím pri ebooku, pretože knihu si predčasne objednávať nebudem. Ale je mi to ľúto, aj ja som neskutočnou fanúšičkou červenej. Ide o moju najobľúbenejšiu farbu a... neviem, jednoducho toto nie :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nechápu, že to v tom vydavatelství nevidí, že ta obálka je prostě hnusná!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem též ohromně zklamaná. Sakra, já se tak těšila a doufala, že nechají tu nádhernou originální... ale ta česká je s prominutím, opravdu ošklivá.

    OdpovědětVymazat
  4. Hmf... a zase česká obálka, na kterou se nedá ani kouknout... myslím, že je to škoda, protože docela dost lidí tuhle knížku chválí a nakladatelství tím naprosto zničí naději na koupi... za něco takového peníze nevyhodím...

    OdpovědětVymazat
  5. aaaaaaaaaaaa.. já úplně pláču - ta obálka mě straší, jen ji zahlídnu.. a co je nejhorší, tak grafiku mám vystudovanou.. bože stačilo by tak málo, aby byla pěkná obálka. A nechápu kde nabrali tu nejhorší možnou modelkuuuu. No je to děs..

    OdpovědětVymazat
  6. Ta originální je nádherná :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)