středa 12. října 2011

Originální vs. Česká obálka: Prokletý dům

Dnes vám s radostí můžu oznámit, že se objevila obálka, která patří k raritám! To jest: česká obálka několikrát předčící originál. Alespoň podle mého názoru.

český                           vs.                       originál



   Na českou obálku (a vlastně na celé vydání) jsme čekali už od července - pořád se to odkládalo, a odkládalo.. Ale teď, když vidím tu obálku, tak si říkám, že se sakra vyplatilo počkat. Pro mě je tahle obálka nádherná. Ne, přímo NÁDHERNÁ. Připomíná mi originál knihy Jako v pavučině, Entangled. Tu nakladatelství Nava děsně zkazilo. U Brokilonu by se měli inspirovat. A ještě jsem si při pohledu na tenhle obal vzpomněla na britské obaly série Soul Screamers, což je taky dobrý vzor! :)
   Jsem si jistá, že už jsem se zmínila, že miluju červenou :D Nejméně stokrát. Takže rusovláska na obalu Prokletého domu je pro mě to pravé ořechové. Je to to, co na první pohled upoutá, navíc to krásně vyniká na bledém pozadí. Modelka velice nenásilně přechází v ramenou do pozadí. Nápis se hodí jak stylem písma, tak svou barvou. Přes to ještě rudé kapance krve. Nenašla bych nic, co můžu vytknout!
   Oproti tomu ten originál... s modrým pozadím začali docela dobře, i ten malý domek na pozadí ujde, ale ta modelka. Co to má na sobě? Tu kdybych potkala na ulici, tak snad přejdu na druhou stranu! Nápisy mají hezký font, ale příliš zapadají do pozadí, moc nevyniknout. Celá ta obálka je taková nijaká, nepřesvědčila by mě, že mám po knize sáhnout.
  Takže třikrát hurá našemu českému (pro mě neznámému) autorovi obálky Prokletého domu!

A co Vy, připojíte se k jásotu nebo jste čekali něco jiného?

2 komentáře:

  1. Nemůžu říci, že by mě česká obálka nějak zvlášť oslnila nebo zaujala, ale rozhodně s tebou souhlasím v tom, že je mnohem lepší než originální. :)

    OdpovědětVymazat
  2. tiež súhlasím s tým, že česká obálka je o mnoho lepšia ako originál, naozaj sa vydarila, :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)