čtvrtek 27. října 2011

Podzimní dumání - Dream Casting

Podzimní dumání pořádá Syki a Abyss a cílem je každý čtvrtek publikovat článek, ve kterém se zamyslíme nad určitým tématem.




Nevím jak vy, ale já když čtu knížku, tak to vidím před očima. Periferním viděním vnímám skutečný svět, ale větší částí mysli jsem ponořená v ději (pokud to teda není nuda!). Nicméně jsem zjistila. že postavy v mojí hlavě nemají zrovna dvakrát zřetelný vzhled. Spíše takový rozmazaný a nezřetelný...

Výjimkou jsou postavy z knížek, které byly zfilmovány, jako třeba takový Harry Potter. Tam jsem od první chvíle, co jsem knihu četla (no dobrá, prvně mi byla předčítána, ale to mi bylo 6!☺), měla před očima Daniela Radcliffa. A nikdy nic jiného.Stejně tak to bylo se Stmíváním, Pánem prstenů a tak... Druhou výjimkou jsou knihy s ilustracemi, ale to taková výjimka, knížky už moc ilustrované nebývají - což je škoda, Leviatan nebo Lips Touch:Three Times je toho příkladem.

další Ron...?
Prostě svoje knižní postavy mám takové neurčité a klidně se v průběhu čtení série mění, podle nových poznatků o nich... Kolikrát v mých představách vypadají úplně jinak, než jsou popsány - jako že si blondýnku představuju tmavovlasou a naopak. Vliv na to má i jménu, protože k určitým jménům mám zafiksovaný určitý vzhled, pokud už jsem ho někde viděla. Takže třeba jakýkoliv Ron by byl vysoký a podezřele zrzavý...

Většinou si své Dream Castingy nevyhledávám. Takže když se připravuje nějaký film, nemívám předem připraveného kandidáta, a pak nejsem zklamaná, protože se máááálokdy stává, že vyberou toho, kterého chceme my... Takhle jsem si zvykla na Jennifer Lawrence v roli Katniss v Hunger Games, a teď už si neumím představit nikoho jiného. Ale asi se nesmířím se dvěma volbami - Lenny Krawitz jako Cinna a Josh Hutcherson jako Peeta. Oba jsem si představovala naprsto jinak...

Jace...
Další film, o kterém se v souvislosti s YA poslední dobou mluví, jsou Nástroje smrti. Tam jsem si udělala Dream Casting - Clary v mé hlavě pokaždé vypadala jako modelka na obálce Města z popela. A Jace si neodvedu představit jinak než s tváří Alexe Pettyfera. Clary v podání Lily Collinsové pravděpodobně zkousnu, ale jejich výběr Jace??? Nemožné. Tak to dopadá, když se na nějaký vzhled hrdiny příliš upnu...
...a Clary


Nejvíc sestavený mám cast Vampýrské akademie.  První díl jsem četla krátce po mé Twimánii - ani já jí neunikla, ale byla to moje první paramormal romance, a já byla jednoduše nadšená - a odstartovalo to doslova novou posedlost. Hledala jsem fanmade videa, fanmade casty a dokonce jsem si přečetla zbytek dílů v angličtině. A během téhle posedlosti jsem narazila na různá videa. V hlavě mi itkvělo jedno, ve které autorka videa přiřadila každé postavě jinou postavu ze seriálu Gossip Girl. Tam jsem se maximálně pobavila. A kromě toho jsem našla tohle video:
Na něm souhlasím s většinou výběru. Pravděpodobně byste se mnou hádali, že někteří vypadají úplně jinak... Ale pro mě je to prostě takhle. Je to cast pro první tři knihy a v té době, kdy jsem to poprvé viděla, jsem za sebou měla jenom 1, takže když jsem začala číst 2, postavy už automaticky vešly do mého povědomí jako na tomhle videu. Například Tasha, Adrian nebo Isaiah (v češtině byste ho znali jako Izajáše) jsou klasickým příkladem toho, co vidím, když čtu VA. Nejjednodušší je napsat, že v tomhle CAst nesouhlasím pouze s Eddiem a Viktorem (Doktor House teda opravdu ne☺). Ale podotýkám, že bych je brala tak, jak vypadají v tomhle videu; když jsem je později hledala na Google obrázcích už to není ono a po těch letech už nevypadají tak, že bych chtěla, aby hráli postavy ve skutečnosti...

A jako poslední mám Hostitele. Tam už je hlavní hrdinka zvolená, a ani v nejmenším se mi to nelíbí. Melanie Stryder (nebo Wanda) v mých představách vypadá spíše takhle:
 Jako další postavu mámuž jen Jareda, ke kterému jsem si přiřadila zpěváka Jareda Leto (vidíte, to jméno! neříkala jsem to?)A evidentně nejsem s tím jménem jediná, protože už jsem viděla spousty fanmade plakátů s Ianem Somerhalderem jako Ianem...

Dneska jsem se nějak rozepsala, a je to trošku netradiční pojetí dumání, to uznávám...Celkově myslím, že Dream Casty nejsou tak špatné, ale musíte počítat s tím, že v případě filmu budete nakonec s největší pravděpodobností zklamaní...

3 komentáře:

  1. Taky mívám k určitým jménům zafixovaný vzhled :D Tak například u jména Kate vidím tmavovlásku :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ja si zvyknem vzhľad postáv zafixovať už po ich prvom výstupe a potom len nechápavo krútim hlavou, keď autorka opisuje kučery hlavnej hrdinky, pritom ja ju vidím úplne ináč - a zhodou okolností sa vždy trafím opačne - z blondíniek/nov sú permanentne tmavovlásky/tmavovlasí muži a naopak :D

    OdpovědětVymazat
  3. Taky mám postavy ve své hlavě takové neurčité, většinku nemám před očima jejích tvář a komplet jejich vzhled. Často zapomenu, jakou barvu vlasů má hlavní hrdinka a představuju si ji jinak. Řekla bych, že to máme dost podobně. Clary si celou dobu představuju jako slečnu z obálky, s úplně oranžovýma vlasama, akorát kratšíma - vlnité mikádo na ramena. A to video k VA mi tak ydost sedí, akorát Taša jako Zooey Deshanel mě překlavila, teď si ji tak asi budu představovat taky :D.

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)