pondělí 17. října 2011

Rick Riordan - Poslední z bohů

Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas… Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina? Zápas o zachování civilizace začíná! 



Obahuje spoilery k předchozím dílům!

Percymu bude zanedlouho šestnáct let; tedy věk, ve kterém podle proroctví rozhodne o osudu světa. Celý rok probíhala válka mezi bohy a Titány a nyní se schyluje k poslední bitvě. Zatímco Poseidon se snaží ubránit svůj podmořský palác a ostatní bohové se snaží zabránit nestvůře Týfónovi, aby zničil, co se dá, Kronos a jeho armáda pochoduje na New York City. V cestě mu nestojí nic kromě malé armády polokrevných. Dokáže Percy čelit Kronovi nebo bude jeho volba špatná a celý svět zanikne?


Rick Riordan na nic nečeká a hned v první kapitole se ponoříme do děje. Začínáme vtipně a romanticky, ale hned se přesouváme do akčního módu a nechybí ani smutná chvilka. Od prvního dílu je to značný rozdíl. Děj je temnější temnější, a postavy jsou dospělejší. U nás uběhly mezi vydáváním jedničky a pětky pouze dva roky, v Percyho světě to byly roky tři. A ty jsou na postavách znát. Všichni jsou rozumnější a více se poučili. Nejvíce je ten rozdíl vidět na vztahu Percyhho a Annabeth (tedy spíše na Annabeth, protože Percy mi občas přijde trošičku mimo). A navrch má ještě Rachel.
"Tak jo," souhlasil jsem. "Prostě normální odpoledne a dva normální lidi."
Přikývla [Rachel]. "A...řekněme když se ti dva lidi mají rádi... jak přimět toho troubu, aby dal té holce pusu?"
"Ehm..." připadal jsem si jako Apollónova posvátná kráva - težkopádný, připitomělý a rudý jako rajče. "Já..."
Poslední z bohů se nese v jiném duchu než předchozí čtyři díly. Ty popisovaly pokaždé jinou výpravu z Tábora polokrevných. Pětka se odehrává téměř celá v New Yorku a je to jedna veliká bitva (trochu mi to připomínalo film HP a Relikvie Smrti část 2). A s velkou bitvou přichází i velká akce!
"Tvá síla tě hrozně vyerpává," poznamenal jsem.
Omáměně přikývl [Nico]. "S velkou silou... jde ruku v ruce veliká ospalost. Pak mě probuď."
Kdybych měla být objektivní tak.. tak stejně řeknu, že to bylo prostě úžasné! Epický závěr série. A Percy Jackson a Olympané je jedna z nejlepších sérií! Akční, tajemná, vtipná a s Řeckou mytologií! když už jsem u té mytologie, tak se seznámíme se zbývajícími bohy a s dalšími postavami, které možná znáte, pokud jste četli Staré řecké báje a pověsti. Obejví se třeba Prometheus, Achilles, Delfín (s velkým D - no hádejte čeho je bohem? to byste neuhodli) a nebo bohyně Deméter.

"A na jednom se s nimi shodnu - žes byl PŘÍŠERNÝ otec [Kronos]."
"Pravda," zamumlala Démétér. "Vůbec neuznával zemědělství."
A kdo že je ten Poslední z bohů? I to se dozvíte. Kromě nováčků se objeví i staří známí. Prozradím vám, že Apollón bude básnit, jistí hadi budou zklamaní nedostatkem krys a Blackjack stále nepřestal říkat Percymu šéfe. Kdybych Vám měla prozradit všechny vtipné momenty téhle knihy, musela bych jí přepsat skoro celou. A z toho bych pak dostala hlad - stejně jako protagonisté: Nico potřebuje více cereálií, Kronos si brzy udělá vývar z pegase a když má hlad Grover, tak se občerství luxusním hotelovým nábytkem.

Řeknu Vám, autora bych chtěla někdy potkat na živo. Jedak aby mi knihy podepsal, jednak bych ráda věděla, jestli je stejně vipný jako jeho knihy. A kam na to chodí. Každopádně všechny jeho knihy jsou jednoduše geniální!

Šla jsem spát ve dvě hodiny v noci, protože tuhle knížku jednoduše nemůžete odložit dřív, než ji dočtete. Než se rozluští veškeré záhady a zazvonil konec Percyho Jacksona je konec.

A teď už zazvonil konec téhle recenzi. A všichni mi udělejte laskavost a běžte Percyho alespoň zkusit! Je to perfektní. Tak už upalujte, nebo...! :D

100%

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za zaslání recenzního výtisku!

5 komentářů:

  1. Naprosto souhlasím! Miluju Percyho Jacksona! Doufám, že budeš číst i další sérii od Ricka - Heroes of Olympus :)

    OdpovědětVymazat
  2. Musíš se ptát? Po téhle mé recenzi, která se sestává hlavně z nadšených výkřiků? :D:D
    Nemůžu se dočkat, ale rozhodla jsem se čekat na překlad, protože pak stejně budu čekat na dopsání dalších dílů...ale možná zkusím v originále Kane Chronicles :) To jsi četla?

    OdpovědětVymazat
  3. Leží na poličce, chystám se na to a těším se jako malá holka... myslím, že to bude stejně super jako Percy :)

    OdpovědětVymazat
  4. Neviem, mňa táto séria veľmi neoslovila ...

    OdpovědětVymazat
  5. Ne? Tak to mě mrzí :( Já a moje kamrádky jsme z Percyho všechny patřičně nadšené :) Tak asi to není úplně pro každého..
    A kolik dílů jsi četla? Ty první dva díly jsou trochu slabší, 3 a 5 jsou nej...

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)