sobota 26. listopadu 2011

Lara Chapman - Bezchybná: Zhodnocení

Sarah Burkeová je téměř perfektní. Má zabijácké modré oči, úžasné blond vlasy a dokonalé známky. Je tu jen jedna velká chyba: její nos. Ale ani ten není tak špatný. Sarah má nejlepší kamarádku a velké cíle o slávě mezi novináři.
První den jejího maturitního ročníku vejde do její třídy žurnalistiky Rock Conway a rozhoupe její svět. Problém je, že její nejlepší kamarádka Kristen se do něj zamiluje také. A když Kristen a Rock stojí vedle sebe, je to jako kdyby obživli Barbie a Ken. Takže když Kristen prosí Saraha o pomoc s polapením Rocka, Sarah udělá jedinou věc, kterou může nejlepší kamarádka udělat: souhlasí. Na někoho tak chytrého, co si vlastně myslela??


Bez spoilerů


Na Bezchybnou jsem se tolik těšila! Dokonce se mi líbila i její česká obálka, která byla všemi tak kritizována. To téma vypadalo tak slibně! Bohužel jsem byla trochu zklamaná. Bezchybná od Lary Chapmanové je všechno, jenom ne bezchybná.


Nejvíc za to mohou Sarah s Kristen. Sarah mi lezla na nervy tím, jak byla neustále nešťastná z toho, jak spolu chodí Kristen a Rock. Že pořád říkala, jak si Kristen neuvědomuje, jak moc jí to ubližuje. Ano, Kristen si to nemohla uvědomovat, protože jí to Sarah neřekla. A to ani poté, co měla více než dobrou příležitost. 

A Kristen: u té mi vadilo už jenom to, jak chtěla, aby Sarah místo ní odpovídala na Rockovy dopisy. Měla si uvědomit, že s ním nemá moc věcí společných. A hlavně, koho chtěla oklamat: bylo úplně jasné, že Rock si dříve nebo později uvědomí, že ona nemohla psát ty dopisy, protože když se vidí, je najednou ne tak docela chytrá (vážně, vždyť si myslela, že David Copperfield od Dickense je o tom kouzelníkovi!)

Mojí oblíbenou postavou byl Rock. On byl tím důvodem, proč jsem knihu v půlce neodložila. Hezký, milý, má rád knihy a poezii! Ideální kluk pro knihomolku, jako je Sarah. A ona ho přesto nechá Kristen, jejímž největším zájmem je nakupování.


Ale ani Sarah a Kristen nebyly nakonec úplně špatné. na Kristen bylo nejlepší, jak se dokázala za Sarah postavit, když se jí někdo posmíval kvůli nosu. Sarah měla zase plus v tom, že přestože nebyla se svým nosem spokojená, tak na plastiku jít nechtěla. 


Kniha se zlepší až ve chvíli, kdy se konečně stane to, co se dalo čekat. Což vám nebudu říkat, protože by to byl spoiler, ale prostě ke konci se to zlepší.

Shrnutě, nebyla to nejhorší kniha na světě, ale čekala jsem prostě něco lepšího, vtipnějšího, lépe propracovaného... Opravdu jsem se do bezchybné chtěla zamilovat. Ale to se bohužel nekonalo.


55%

6 komentářů:

  1. Ja môj dojem z knihy nebudem opisovať, lebo by to nebolo pekné, ale čo ma prekvapilo je obálka. Nechápem, prečo by vydavateľ menil jedinú vec, ktorá bola na knihe dobrá. To dievča má byť krásne až na jej nos. Tá baba na obálke...no dobre, nechcem byť krava :D ale chápete, čo chcem povedať, nie? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Přečti si raději Cyrana z Bergeracu... do toho se nejde nezamilovat ;) doporučuju překlad Jindřicha Pokorného, i když Vrchlický je samozřejmě klasika...

    OdpovědětVymazat
  3. Símo, to už taky plánuju :) Vlastně na bezchybnou jsem se tak těšila, protože jsem na slovenské Jednotke viděla moderní zpracování Cyrana (zasazeno do ndešní doby jako Bezchybná) a hrozně se mi to líbilo... Tak se na to od té doby chystám :)

    OdpovědětVymazat
  4. hm, to by mě zajímalo, nepamatuješ si název toho filmu, prosím? :) moderním zpracováním obvykle nedůvěřuju, ale když říkáš, že se ti to líbilo... zkusila bych ti věřit ;) Pokud ovšem nemyslíš film Roxana se Stevem Martinem, ten jsem viděla... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Je to z cyklu Nesmrtelní, tam je několik přepracování klasik, a na motivy Cyrana byl natočen díl Fejs... Mě se to docela líbilo, ale netuším, jestli se to bude líbit i tobě :) kdyžtak pak poreferuj ;)
    http://www.csfd.cz/film/281097-nesmrtelni/

    OdpovědětVymazat
  6. díky za tip ;) právě stahuju :D jsem zvědavá, co to bude. Tento seriál mě naneštěstí nějak minul. Alespoň si rozšířím obzory. Hned jak to zkouknu, určitě napíšu :D Mimochodem pokud jsi neviděla Cyrana v hlavní roli s Gerardem Depardieu, tak toho si musíš pustit ;) je to naprosto dokonalé :D na Cyrana jsem trošku (hodně) ulítlá, romantika prostě musí být :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)