úterý 1. listopadu 2011

Nová série v ČR: Paranormálové od Kiersten White

Jsou knihy, jejichž vydání máme hlášeno měsíce dopředu. Zlodějka duší od Kiersten White není ten případ - o vydání jsme se dozvěděli teprve nedávno. Já osobně jsem zvědavá, jestli budu nadšená nebo zklamaná. A taky by mě zajímalo, jak si poradili s překladem.

Anotace
Hrdinka románu Evie má velice zvláštní povolání: pracuje v Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů. Běžně se vídá s upíry a vlkodlaky, její nejlepší přítelkyně patří mezi mořské panny a nová láska je vodouch – paranormál, který na sebe dokáže brát nejrůznější podoby. Nic na paranormálních tvorech ji nemůže překvapit a zaskočit. Paranormálové jí vlastně připadají normální a agentura jí nahrazuje rodinu, o kterou přišla. Trochu jí vadí, že je ochuzena o běžné radosti svých vrstevníků, ale vede vcelku spokojený život. To se však má brzy změnit. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život…

Obálka
Knížka už má i obálku a bude stejná jako originální! To je jenom dobře, protože na téhle sérii jsou obálky více než obstojné...

Série
Jedná se zase jednou o trilogii... Druhý díl s názvem Supernaturally (volný překlad: Nadpřirozeně) vyšel letos v létě. Trojka pod názvem Endlessly (volný překlad: Nekonečně) by měla vyjít v létě příštího roku.

Vydání u nás
Knihu se v našich vodách rozhodlo vydat nakladatelství Fortuna Libri. Poněkud nezvyklá volba; je to jejich první knížka pro mládež (alespoň co já vím), ale nejspíš se rozhodli zkusit i jiný žánr.
Zlodějka duší vyjde jako Hardback s cca 350 stranami pravděpodobně 17.listopadu.

Názory a hodnocení
Ohledně téhle knihy mám poněkud smíšené pocity. Na jednu stranu má na Goodreads.com s cca 11 000 hodnoceními průměrné "skóre" 4,05 - rozhodně to není špatné.
Na druhou stranu, četla jsem i nepříliš pozitivní recenze - ani ne tolik negativní jako spíš ty, které knížku odznačili jako OK - průměr.
Tak se ještě uvidí... rozhodně ale nemíním odhodit Zlodějku duší za hlavu, aniž bych íj dala šanci! :)

Autorka
Paranormalcy (neboli Zlodějka duší) je debutem Kiersten Whiteové.Má vysokého manžela a dvě malé děti, se kterými žije poblíž oceánu docela normální život. Tahle přemíra normálnosti vedla k její záje o nadpřirozeno, včetně upírů, víl a popové kultury. Kromě Série Paranormálové přispěla povídkami do několik antologií.
Její Twitter

Video
Vždycky jsem o sobě uvažovala jako o normální.
Jistě, kdysi jsem chodila s vílem...
A moje nejlepší kamarádka je mořská panna...
A dokážu prohlédnout kouzla paranormálů...
A pracuju pro Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů.
Tolik tedy k normálnosti.

2 komentáře:

  1. Myslím, že toto nakladatelství vydalo Ghostgirl.

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní, máš samozřejmě pravdu, já Ghostgirl nečetla, takže jsem si to neuvědomila :) Díky

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)