pondělí 14. listopadu 2011

Stephanie Perkins - Anna and the French Kiss Zhodnocení

 Anna se těší na svůj poslední ročník střední v Atlantě, kde má výbornou práci, spolehlivou nejlepší kamarádku, a zamiloanost, ze které se pomalu stává něco víc... A proto není vůbec nadšená, když ji otec pošle na internátní školu v Paříži - dokud nepotká Etienna St.Claira, perfektního Pařížana (a taky Angličana a Američana, což způsobuje jeho neodolatelný přízvuk), který je naprsoto neodolatelný. Jediný problém je, že je zadaný; a Anna by taky mohla být, když se vezme v úvahu její skorovztah doma v Atlantě.


Jak se zima postupně mění v jaro, skončí rok plný romantiky s francouzským polibkem, na který Anna - a čtenáři - tak dlouho čekali?

Bez spoilerů!

Původně to měla být recenze, ale už ji mám rozepsanou takovou dobu a objektivní recenze z toho nikdy nebude. Takže alespoň zhodnocení - většinou plné mých pocitů.

Kdybych rozdávala cenu za nejlepší neparanormální knihu, kterou jsem četla, Anna and the French Kiss by byla na prvním místě (spolu s knihou The DUFF a Forbidden, prostě se nemůžu rozhodnout, co je nejlepší). Jak já jsem ráda, že ji mám doma! Moje první objednávka z Book Depository byla velice úspěšná, musím podotknout!

Na Anně (tak jsem originálně přejmenovala knihu, aby to bylo kratší) se mi líbilo úplně všechno. Byla jsem dočista zklamnaná, že už to skončilo. Na zadní obálce jsou pochvalné ohlasy na knihu a dvě z nich naprosto vystihují, co si o Anně myslím. Maureen Johnson, autorka knihy 13 Blue Envelopes, říká: "Very romantic. You should date this book." a Cassandra Clare, autorka našich oblíbených Nástrojů smrti, napsala: "Magical. Anna and the French Kiss really captures the feeling of being in love." Když se to líbilo i jí, říkala jsem si, tak to ani nemůže být hrozné. A nebylo. Bylo to perfektní.

Tahle knížka je docela skvělá a taková opravdouvá - docela dost jsem souhlasila s tím, co autorka napsala a jak popisovala Anniny pocity. A ač v knize není příliš hlášek, které by byly vtipné i po vytržení z kontextu, vtipných situací je tam spousta. Můj výraz během čtení knihy - po většinu doby - by se nejlépe dal vystihnout anglickým slovem giggling (pro ty z vás, co neumějí anglicky, znamená to chichotání, hihňání, ale česky mi to nezní tak výstižně.).

A pak je tu hlavní část mého nadšení. Etienne St. Clair. Tenhle kluk by měl existovat. A někde blízko mě. Prosím! :) Jeho vztah s Annou se vyvíjel od spolužáka, přes nejlepšího kamaráda a celou dobu doufáte, ať už se konečně stanou něčím víc!

Tak už ukončím tuhle nerecenzi. Do knihy Anna and the French Kiss jsem se prostě zamilovala. Pokud máte rádi neparanormální knížky, je dost pravděpodobné, že i vy ji budete milovat.

100%

5 komentářů:

  1. Ve všem souhlasííím! Nejlepší neparanormální knížka, ještě spolu s The DUFF a Lolou! :)

    OdpovědětVymazat
  2. a este spolu Perfet Chemistry .. aspon u mna :P:P

    OdpovědětVymazat
  3. Proč?! :D Proč jsem si ji ještě nepřečetla? :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nora: Lolu jsem zatím nečetla, čekám až vyjde v paperbacku, aby se mi hodila k Anně :)
    Misa: Perfect Chemistry je taky dobrá kniha, ale podle mě zdaleka ne tolik jako ty tři zmiňované :)
    Dý: To jde přece rychle napravit... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Málo času! :) Ale.. i tak jsem neodolala, a včera večer jsem začala číst.. už jsem cca v polovině a vůbec nelituju, že jsem Anně dala přednost před čímkoli ostatním! :DD

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)