pondělí 26. prosince 2011

Eden Maguire - Arizona RECENZE

Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?
Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co se Arizona utopila v Hartmannově jezeře. Podle všeho (a všech) to byla sebevražda… Opravdu? Opravdu by se ta silná, sebevědomá Arizona, suverénní, nepřístupná kráska z ellertonské střední školy utopila v jezeře? Darina musí Arizoně pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi. Ale neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží…

V minulém díle se Darině se podařilo pomoct Jonasovi, prvnímu z Krásných mrtvých. To byl však pouze začátek. Jak zemřela Arizona? Byla to sebevražda, jak si všichni myslí nebo šlo o něco úplně jiného? Podaří se jí včas rozhřešit tajemství Arizoniny smrti, nebo tentokrát selže?

Sebevražda?
Arizonu našli utopenou v jezeře. Vyšetřování bylo uzavřeno s tím, že to byla sebevražda. Ale ani Darina, ani Arizona sama si to nemyslí. Čas, který má Arizona vyměřený, se rapidně zkracuje a vůbec nepomáhá, že si Arizona nechává spoustu věcí pro sebe... kdo mohl tušit, že měla malého bratra? A to je teprve začátek. Darina si začíná myslet, že pokud Arizona rychle nezmění přístup, záhadu okolo její smrti se jí tentokrát nepovede rozluštit.

Phoenixi, ach Phoenixi
Druhý díl série, Arizona, se rozhodně oproti tomu předchozímu zlepšil. Jednoduše proto, že Darina ubrala trochu kňourání  a vzdychání o Phoenixovi a prohlašování, jak moc ho miluje. Zdůraznila bych tam to trochu. Protože ani ve dvojce se bez toho Darina neobejde. Někdo by jí měl říct, že Phoenix je vlastně mrtvý. Zombie. A místo toho, aby se začala smiřovat s tím, že Phoenix taky nakonec odejde, až skončí jeho rok, Darina dál vesele pokračuje v bezmezném obdivu svého hrdiny a na všechny ostatní kašle. Aby jí potom zbyl alespoň někdo...

Napínavá detektivka
Když se Darina na chvíli přestane soustředit na sebe a své pocity, všechno se zlepšuje. Arizona je totiž více než zajímavá postava, kterou postupně objevujeme společně s Darinou a zjišťujeme, že je úplně jiná, než vypadá. Velké plus u mě Krásní mrtví získávají tím, že o předvídatelnosti se rozhodně nedá mluvit. Autorka vás navádí jedním směrem, už máte pocit, že je to takhle když tu najednou je všechno jinak. Posledních pár stránek nejde přečíst jinak, než se zatajeným dechem, jak že to dopadne.

Dál ani krok, nebo střelím!
Jedna věc mě při čtení knihy vrtala hlavou. Značná část knihy je zaměřená na scény, kdy se někdo blíží k sídlu Krásných mrtvých. Všichni se rychlostí blesku uvedou do pohotovosti a utíkají vetřelce vyhnat pomocí andělských křídel. Proč? Proč, když se mohou udělat neviditelnými, takže by je nikdo ani nezahlédl, pokud nechtějí? Mají snad na opuštěné farmě zakopaný zlatý poklad? Proč, když to způsobuje akorát problémy? Díky jejich odstrašovacím technikám se totiž povídá, že na farmě straší. A to by nebyli lidi, kdyby se tam samozřejmě nevydávali, jenom aby prokázali opak.

Co kniha, to zlepšení?
Arizona je o dost lepší než Jonas. O dost. Už by stačilo jen vymazat zbytek Darininy otravnosti, přidat ještě více napínavosti a bude to lepší než jen průměrná kniha. Doufám, že Summer přinese další zlepšení a ne znovu návrat na nižší, podprůměrnou úroveň.

70%

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!