neděle 1. ledna 2012

Anna Godbersen - Intriky RECENZE

Život v přepychu.
Pravá láska. Falešní přátelé.
Skandální pomluvy.

Vítejte zpátky na Manhattanu v roce 1899.

Půvabné dívky v krásných šatech, které se baví až do svítání na večírcích, neodolatelní mladíci s uličnickým úsměvem a nebezpečnými úmysly. Drobné lži, temná tajemství a skandální vztahy. Takový je Manhattan roku 1899…
Jak kolují zvěsti o předčasné smrti nejzářivější newyorské hvězdy Elizabeth Hollandové, všechny oči se upírají na její nejbližší: na sestru Dianu, jedinou naději rodiny na záchranu; na Henryho Schoonmakera, živel, který Elizabeth nezkrotila; na Penelopu Hayesovou, jež se chystá přivlastnit si vše, co po její nejlepší přítelkyni zůstalo; dokonce i na Elizabethinu bývalou komornou Linu Broudovou, která pochopí, že i když jsou peníze a původ důležité, pomluvy mají mnohem větší váhu.
Nic není nebezpečnější než skandál… nebo cennější než tajemství.

Recenze obsahuje spoilery k prvnímu dílu série, Luxus. Recenzi na Luxus si můžete přečíst TADY.

Elizabeth Hollandová utekla z New Yorku, aby si nemusela vzít Henryho Schoonmakera a mohla njít svou lásku, chudého kočího Willa. Všichni si myslí, že je mrtvá, kromě Elizabethiny mladší sestry Diany, jediné osoby, které Elizabeth sdělila kam se vydává a Penelopy Hayesové, která jí pomohla nafingovat smrt. Diana i Penelopa milují Henryho. Henry miluje Dianu. A nakonec je tu Lina Broudová, která miluje Willa a bohatsví, kterého se jí jako chudé komorné nikdy nedostávalo. Zdá se to komplikované, ale cožpak by někoho bavilo obyčejné šťastně až na věky?

Neparanormální napětí
Po napínavém  prologu se rychle přesouváme o čtrnáct dní dozadu. Čtenáři proto nezbývá nic jiného než se dostat až na konec, aby dostal odpovědi na své otázky. V moři nadpřirozených bytostí, kdy nikdy nevíte, zda za dalším rohem vykoukne upír či snad vlkodlak, jsou Intriky opravdu osvěžující neparanormální knížka. Nedostatek zubatých a chlupatých bytostí však vůbec neznamená nudu. Právě naopak. Při rozplétání vtahů, pomluv a intrik nebudete chtít přestat. V každé další kapitole sleduje čtenář osudy jiného z protagonistů, ať už kladných nebo záporných.

Jane Austenová á la Gossip Girl
Kniha zapadá do stylu, který nakladatelství BB art obvykle vydává. Pokud jste si tedy oblíbili sérii Gossip Girl od Cecily von Ziegesarové nebo Au pairs a Modrou krev od Melissy de la Cruz, Intriky budou pro vás to pravé. Plusem je i oblíbenost historických děl, kde se mluví vybranjším jazykem než dnes, dámy nosí nádherné róby a volby rodiče měly být pro dítě zákonem.

Co postava, to jiný charakter
Svého oblíbence si v příběhu najde každý. Ať už preferujete vývoj nevinné postavy v někoho, kdo ztrácí ztrácí iluze. Nebo rádi fandíte padouchům, kteří myslí jen na sebe, ale ve skutečnosti jsou to ty nejzajímavější postavy. Najdete zde ty, kteří jdou proti společenským pravidlů; ambiciózní mladé dívky, které se plánují dostat na vrchol, ať to stojí, co to stojí... Všichni si určitě najdou někoho, na jehož kapitoly se budou těšit.

Ach ty konce...
Kniha měla lepší začátek i prostředek než jednička, bohužel to ale trochu kazí konec... Ten rozhodně nepodporuje idylické konce, spíše by se dalo říct, že co se dalo pokazit, to se pokazilo. Autorka tedy rozhodně nejedná se svými hrdiny jako v rukavičkách... Rozhodně vás donutí sáhnout po dalším dílu. Já osobně už se nemůžu dočkat!

Za ten konec tedy trochu nižší hodnocení - 80%

Chtěla bych poděkovat nakladatelství BB art z aposyktnutí recenzního výtisku!