pondělí 16. ledna 2012

RECENZE: Stefanovy Deníky 2 - Chuť krve

Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. Stefan a Damon Salvatore se stali upíry a musí se vypořádat s následky svého osudu. V rodném městečku Mystic Falls už pro ně není bezpečno. Na každém kroku je pronásledují lovci upírů. Vydají se tedy do New Orleans, které nabízí pokušení, ale i nebezpečí. V patách jim je totiž sadistický majitel cirkusu…

S krvavou stopou do světa
Stefan a Damon Salvatoreovi se stali upíry. Ale Katherine, upírka, která je stvořila, je mrtvá. Zatímco Damon nemůže svému bratrovi odpustit, že ho proměnil, Stefan si svojí nesmrtelnost užívá; neváhá si dát něco malého na zakousnutí. V New Orleans se cesty bratrů rozdělí. Stefan si užívá tu velkou hostinu, ale pak se dozví něco nepříjemného: Damona, zesláblého z hladovění, chytil majitel cirkusu a hodlá si z něj udělat představení. Stefan se rozhodne svého bratra zachránit...

Schizofrenie a výměna osobností
Stefan se zase jednou vyznamenal. Neváhá vraždit na potkání, ale když jeho bratra zajmou, běsní a soptí nad těmi ničemy. Jak tohle mohou provádět živé osobě? Copak jim nedochází, jak chudinka trpí? A co ty, Stefane? Stefan tedy trpí schizofrenií, ale nikdo se neobtěžoval mu ji diagnostikovat.
Oba bratři navíc působí ve vyměněných rolích značně nepřirozeně. Stefan, který se snaží být zlý, je spíše k smíchu a Damon bez sarkastických a zlých poznámek je mdlou verzí toho skutečného.

Spoiler, ach ne!
Konečně se dozvídáme něco nového. Děj tohohle dílu není ani z knížek, ani ze seriálu. Znát ho bude jen ten, který si přečetl některou z anotací některý popis kolující na webu, který si hraje na anotaci a místo toho je to výcuc celého děje. Takové by se měli zakázat, protože připravují čtenáře o tu špetku překvapení, která téhle knížce zbývá. Pokud ale takové anotace vynecháte, můžete být docela překvapeni vývojem děje nebo rozvojem charakterů postav. Bylo zajímavé sledovat transformaci obou bratrů, z jejich podivného stavu, kdy si vyměnili role; až do toho místa, jak je známe dnes.

Vedlejší postavy zachraňují den
Děj zachraňuje hlavně postava Lexi, která vezme Stefana pod svá ochranná křídla a učí ho, jak se zbavit závislosti na lidské krvi. Ale i další vedlejší postavy, o kterých nic nevíme, jsou dobrou součástí děje. Hlavně proto, že čtenář neví, co od nich čekat, jelikož je na rozdíl od ostatních nezná.

Celkově jsou Stefanovy deníky jednoduchá knížka. Rychlé na přečtení, a vejdou se do kabelky. Můžete si je vzít třeba na cestu autobusem nebo do metra :) Druhý díl je o něco lepší než jednička, hlavně proto, že nabízí něco nového, takže se nebudete nudit jako u prvního dílu.

65%

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy!