neděle 29. dubna 2012

Meg Cabot - Jak začíná láska RECENZE aneb Ještě teď se směju

Nevím jak vy, ale já si čas od času potřebuju oddychnout od náctiletých hrdinek, které někdy mají tendenci být někdy pěkně pitomé. A na takové oddechnutí se náramně hodí čtení pro ženy. Ne červená knihovna, která jde ve většině případů poznat podle svých obálek, ale romány pro ženy s hrdinkou mezi 25 a 35, vtipné, lehce napsané knížky. A mistrem (či spíše mistryní) tohoto oboru je Meg Cabotová.

Recenze neobsahuje spoilery!

Předmět: Jak začíná láska

Melissa Fullerová je sloupkařka na desáté straně New York Journal. Pochází z malého města v Illinois, má nejlepší kamarádku Nadine, která se brzy bude vdávat a vyšiluje, jelikož se zřejmě nevejde do svatebních šatů po matce. Jednoho dne však Melissa najde svou osmdesátiletou sousedku v jejím bytě ležet na zemi, poté co jí někdo přepadl. Mel zavolá záchranku, ale stará paní je v kómatu. Ale kdo se postará o její zvířata, německou dogu Paca a kočky Tydlitáta a Pana Papričku? Mel se podaří kontaktovat synovce paní Friedlanderové, fotografa Maxe. Ten ale nemá ani trochu chuť opustit supermodelku Vivicu, a proto pošle místo sebe svého kamaráda Johna, který mu dluží službičku. John, sice nerad, souhlasí; bude předstírat, že je Max a postará se o zvířata paní Friedlanderové. Ale tenhle zdánlivě jednoduchý plán zkolabuje, když se do sebe Mel a John zamilují…

Žánr: Meg Cabot

Všichni, kteří znají Meg Cabot, ani nepotřebují číst dál a rovnou zamíří do knihkupectví. Kdo z vás už nějakou knihu od Meg četl (mimo Princezniny deníky, u těch mám pocit, že je snad psal někdo jiný!), jistě ví, jak skvěle píše. Já sama jsem od ní přečetla tolik knížek, jako od žádného jiného autora s výjimkou Enid Blytonové. Miluju její styl psaní – svěží, rychle ubíhající, vtipný. Přísahám, že jsem se povětšinu knihy hloupě culila, občas jsem nádavkem přidala výbuch smíchu nebo zahihňání. Tohle se mnou dělají jenom knihy od Meg.

Psáno v emailech

Přesně tak. Celý román je napsán prostřednictvím emailů, kteří si hlavní hrdinové vyměňují. A to není omezeno pouze na pohledy Mel a Johna, objevují se: Melini rodiče, Nadine, nejlepší kamarádka a Tony, její snoubenec. Max Friedlander a supermodelka Vivica. Johnova rodina, Melini kolegové z práce. Opravdu poznáváme příběh ze všech stran. Zdá se vám, že byste se do toho nemohli začíst? Že je to moc divné? Pravda je opakem. Jak v té knize nejsou kapitoly, ale pouze jednotlivé emaily, a má spád, nejde ji přestat číst. Prostě pokračujete pokračujete a najednou je hodina pryč a vy ani nevíte, kam se poděla. Přečíst si Jak začíná láska mi netrvalo ani čtyřiadvacet hodin. Prostě jsem četla, četla a najednou mám stranu 334 a je konec knihy.

Jednoduše, tuhle knihu můžete číst několikrát a vždycky vám spraví náladu. Ideální oddechová knížka.

95%

Chtěla bych poděkovat nakladatelství BB art za poskytnutí recenzního výtisku této knihy!