čtvrtek 12. dubna 2012

Originální vs. Česká obálka: Země stínů

   
 český          vs.       originál

Nakladatelství Argo si je vědomo, že dokážeme snést jenom určité množství nadšení z jejich obálky, a proto nás jimi zásobují v „rychlém“ tempu jedna kniha/obal za rok. Z prvního dílu jsem byla zděšená. K druhému dílu jsem přistupovala skepticky – no co, zkazili to, čekali jsme to, stejně ta knížka za moc nestojí… Takže už jsem jen netrpělivě očekávala, jakou tvář ponese trojka. A když se objevila, měla jsem z toho dokonce zvrhlé potěšení; ta obálka je tak hrozná, že musím zadržovat smích, kdykoli se na ni podívám.

V Argu nezklamali. Na obálce Země stínů je ta samá příšera jako na předchozích dvou dílech. Člověk by řekl, že si už sakra všimli, jak ty obálky všichni nesnášejí, a budou se snažit je změnit. Ale houby s octem. Mám pocit, že i ta dívčina na obálce si je vědoma toho, jak vypadá, protože působí dojmem, že se každou chvíli rozbrečí. Nechci ji tak moc kritizovat; určitě to není příšera století a já taky nejsem zrovna dvakrát fotogenická, ale já se aspoň necpu na obálky knih! A kdyby jo, tak bych se předtím alespoň vyspala a nebo použila korektor na ty obrovské kruhy pod očima!

Originální obálky série Nesmrtelní jsou o moc lepší. V podstatě bych si dovolila říct, že jsou lepší než obsah knih, soudě podle prvních dvou dílů. Na obálce Shadowland (Země stínů) můžeme vidět mladou dívku (pravděpodobně Ever) na tmavém pozadí a odstín do oranžova dělá dojem, že je někde u ohně. Do toho decentní bílé písmo, které září a poutá pozornost, ale zároveň do celkového obrázku patří. Barevným prvkem jsou pak krystaly, které má Ever na ruce. Celkový dojem z obálky: nádhera. Kdybych ji viděla v knihkupectví, hned bych zauvažovala o koupi.

Česká obálka se inspirovala zbarvením do oranžova. Ale jinak bych nenašla žádnou podobnost. Ta holka vypadá, jako že má deprese. To písmo je příliš zdobené, kýčovité a nezapadá do celkového obrazu. Celkový dojem: Hrůza. Nenašla bych jedinou věc, kterou na obálce pochválit. Fakt ne.

Verdikt pro nakladatelství Argo:Vyměňte si grafika, modelku, nebo alespoň brýle!

6 komentářů:

  1. Až bude n+ěkde soutěž obálka roku, přihlásíme to tam :D:D

    OdpovědětVymazat
  2. já to vůbec nechápu, Argo dělá jinak tak dokonalé obálky, třeba celý Urban je prostě nádhera, neustále nad noel kroutím hlavou, možná je to od nich nějaká pomsta či co...

    OdpovědětVymazat
  3. Rilik
    u české obálky se vrátily tak o 15 let nazpátek :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Originál krásný, obrázek i font, všechno spolu tak nějak hezky koresponduje. Ale ta (stydím se, že to musím říci) ČESKÁ verze je... no ryzí hrůza :D děs a běs a nedokážu pochopit, že toto mysleli vážně XD ačkoli, asi nemysleli. Nemohli :D

    OdpovědětVymazat
  5. Co s tím máte? Mně se líbí!!
    ...
    No dobře tak sem se snažila... :D To je s prominutím hnus! :( A ta originální je tak krásná

    OdpovědětVymazat
  6. Víc se mi líbí ta originální. Česká je hrozná :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)