středa 4. dubna 2012

Sara Shepard - Roztomilé malé lhářky: Nevinné RECENZE

ČTYŘI ROZTOMILÉ MALÉ LHÁŘKY SKRÝVAJÍ DOST TEMNOU MINULOST. Spencer přebrala kluka vlastní sestře. Aria sní o učiteli angličtiny. Emily se zakoukala do holky, co je na škole nová. Maya je… víc než jen kamarádka. A Hanna je schopná zvracet, jen aby byla stále krásná. Společné mají nejedno tajemství, jenže… to nejhorší je příšerné. A pravda nesmí vyjít najevo.
Proč bych měla mlčet? Zasloužily by si pykat. Každé zmuchlané psaníčko a každá podivná zpráva přichází ode mne. Já roztomilým malým lhářkám srazím hřebínek. Věřte mi. Vím toho na nich dost, abych je pohřbila zaživa.

Druhý díl Roztomilých malých lhářek s podtitulem Nevinné pokračuje tam, kde jednička skončila. Alison DiLaurentisová - či spíše její tělo - byla před dvěma dny nalezená zakopaná na zahradě svého bývalého domu. Spencer, Hanna, Emily ani Aria si neumí představit, kdo by to jejich nejlepší kamarádce mohl udělat… a kdo může být A, od níž děvčata dostávají podivné vzkazy, ve kterých se píše o věcech, které věděla jen Ali?Záhad je zkrátka více než dost… dokážou se bývalé nejlepší kamarádky znovu spojit, aby je dokázaly rozhřešit? Zvlášť když má každá kopu svých osobních problémů.

Roztomilé malé lhářky jsou typická knížka nakladatelství BB art. Mnohodílná série pro mládež bez paranormálního prvku. Tenhle typ knih není pro každého, někomu by se mohly zdát příliš nudné, někomu zase zdlouhavé… Takže pokud vás tyhle knihy zatím nijak neoslovily, Lhářky nejspíš budou stejný případ.

Ale pro každého, komu tento typ knih nevadí, budou Roztomilé malé lhářky dobrou volbou. Ačkoliv to rozhodně není dílo, které by si zasloužilo Nobelovu cenu za literaturu ve svém žánru patří k těm lepším. Nevinné se čtou velice rychle a lehce, je to kniha, kterou rychlejší čtenář přečte klidně za den dva. Knize rozhodně nechybí napínavost, před koncem se tempo rapidně zrychluje a ke konci samotnému lze říct jen to, že „je to fakt něco“. Nejednou mám chuť prostě si přečíst, jak to celé skončí, kdo je A… tak moc je to napínavé. ☺

Každá ze čtyř hlavních hrdinek je naprosto jiná. Umělkyně Aria se zamilovala do svého učitele angličtiny. Hanna je odhodlaná udělat všechno, aby získala zpět svého kluka Seana. Spencer přebrala své sestře kluka. A Emily se zamilovala do své nové sousedky. Vůbec většina problémů děvčat souvisí s jejich zamilováním… Mezi jejich rozdílnými povahami si svoji oblíbenkyni najde jistě každý. Zároveň musím dodat, že Roztomilé malé lhářky je série spíše pro starší dívky, tak od patnácti let, protože od čtveřici dívek rozhodně nelze říct, že jsou nevinné… Pití alkoholu, sex, bulimie… to všechno pro ně není výjimkou.

Celkově lze říct, že Nevinné jsou o chlup lepší, než předchozí díl. Ale jenom opravdu o chlup – předchozí díl byl pouhým úvodem do série, která momentálně čítá dvanáct dílu, a i na druhém dílu je znát, že se pravé drama v následujících dílech teprve nastane. Já se tedy budu velice těšit…

70%