neděle 27. května 2012

3 nejvtipnější contemporary

Co je to vlastně to contemporary? Pro mě to jsou knížky, které se odehrávají v současné době a není v nich žádná nadpřirozená zápletka. Takže upíři si mohou vyndat zuby, vlkodlaci schovají drápy, teď přijdou kluci, kteří jsou nenormální jen svou úžasností!


Anna and the French Kiss neboli Polibek pro Annu, jak to u nás vyšlo v češtině – konkrétně minulý týden u nakladatelství CooBoo. Holka z Ameriky přijede do Paříže a zamiluje se do svého úchvatného spolužáka. Zní vám to trochu jako klišé? Možná, ale podání Stephanie Perkinsové si zamilujete. A další, do koho se zamilujete, je Étienne, Annin „vyvolený“. Tohle je prostě knížka, u které jsem se musela neustále hihňat, lepší slovo pro to nemám. Je tam spousta vtipných situací i hlášek, působí to opravdově, má to nádhernou obálku, je to v Paříži… A už to vyšlo v češtině! Tak na co ještě čekáte? xD

Průměrné hodnocení na Goodreads 4,29 při 24 067 hodnotících. MOJE RECENZE

A nemůžu si odpustit, tohle jsem našla na internetu a i přesto, že původní obálka se mi líbí, tyhle fanmade jsou jednoduše úžasné!



The DUFF: Designated Ugly Fat Friend od Kody Keplinger je další knížka, do níž jsem bezmezně zamilovaná a hodlám si v nejbližší době udělat rereading. Bianca je dívka, která nenechá kluky, aby s ní zametali. Je chytrá, cynická a dobrá kamarádka. Pak ji ale Wesley Rush, místní, ehm… donchuán nazve DUFF (Jmenovaná ošklivá tlustá kámoška) a to ji velice naštve. Jenže má doma zrovna problémy, a když políbí Wesleyho, jde na to zapomenout… Tahle knížka, která je o vztahu nepřátelé s výhodami ;) a je vtipná, opět s klukem, kterého budete zbožňovat… Sice u nás nevyšla, ale opravdu si myslím, že by rozhodně naprosto stoprocentně měla. Takže anglicky čtoucí čtenáři, zatím se do ní můžete pustit, a anglicky zatím nečtoucí čtenáři: tahle knížka má velice lehkou angličtinu, tak proč nezačít právě s ní? Máte na to!

Na Goodreads má tahle kniha 3,96 při 8 008 hodnoceních, což není tak dobré, jenže to téma je opravdu trochu kontroverzní (jedna z věcí, které se mi na tom líbí je, že autorka se nebojí některých témat jako hodně dalších amerických spisovatelů)… Ale mezi mými přáteli na Goodreads má kniha 4,67. Holt u Čechů/Slováků tahle knížka boduje více. MOJE RECENZE

A poslední kniha je první díl zatím dvoudílné série (ale už se chystají pokračování, jupí!), Heist Society od Ally Carter. Můj volný překlad je Spolek zlodějů a je to úžasná knížka. Pro všechny, kteří mají rádi filmy o špionech či zlodějích: tohle je to pravé! Mladá Kat a její přátelé vyrůstali ve zlodějském prostředí, takže žádný div že i oni jsou zloději jak se patří. Jenže Kat už tuhle práci nechce dělat. Když se ale její otec dostane do potíží, souhlasí, že ho pomůže zachránit… Tak jo, budu se opakovat, ale i tahle knížka má svého úžasného kluka. W.W. Hale pátý je… prostě Hale. A co znamená to jeho W? to nikdo neví… ;)

Na ukázku jedna hláška, jejíž překlad jsem si vypůjčila od Seesen, jejíž recenze mě na tuhle knihu navnadila.

„Potkal jsem velmi milého muže, který mi tvrdil, že má nejlepší bezpečnostní systém v Istanbulu. Vyvedl jsem ho z omylu.“

4,04 na Goodreads při 15 058 hodnoceních. Ani tahle knížka bohužel u nás zatím nevyšla, což je škoda… MOJE RECENZE

Nakonec musím jen tak na okraj zmínit ještě jednu knihu. Tahle vtipná knížka u nás totiž taktéž vyjde, už letos v červenci u nakladatelství Jota! Ten Things We Did (And Probably Shouldn’t Have) od Sarah Mlynowski je prostě skvělé počtení. Můžete se těšit na Rebelky, a to už 25.7. MOJE RECENZE

A jaké vtipné contemporary knihy znáte vy? Ráda si nechám něco doporučit…

6 komentářů:

  1. No keď už tá Anna, tak určite i Lola. Pre niektorých to po Anne nie je to pravé orechové, ale ja som bola nadšená. Je to jednoducho úžasná knižka! :) A ja osobne som sa dosť bavila napr. i pri Rules of Attraction od Simone Elkeles, pretože rozhovory medzi Kiarou a Carlosom sú jednoducho nezabudnuteľné :D

    OdpovědětVymazat
  2. Všechny knihy jsou určitě úžasné. Já jsem zatím bohužel nečetla ani jednu :(

    OdpovědětVymazat
  3. Stormy, já pořád čekám, až Lola vyjde v paperbacku :D Taky se na ni děsně těším :)
    Rodaw, tak to musíš rychle napravit, alespoň s tou českou Annou :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak Annu už mám objednanou a snad mi zítra dojde. A těším se na ni čím dál více, když na ni čtu tu samou chválu. :D Už se fakt té knížky nemůžu dočkat. :D

    The DUFF se mi též dost zamlouvá, ale zatím jsem žádnou knihu v angličtině nečetla a ani se ke čtení v angličtině nějak nemůžu odhodlat. Tak snad jen doufat, jestli to vyjde v češtině či se nakonec do anglických knížek též pustím. :)

    Heist Society také zní zajímavě. Tak snad se k ní někdy dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  5. 10 things ma hrozne bavilo!:) Annu a DUFF sa chystám si prečítať.:) A tá posledná znie dobre, hlavne tá hláška z nej.xD Tak hádam raz...:)

    OdpovědětVymazat
  6. Tneto článek se mi hrozně moc líbí! Nečetla jsem jen tu poslední knihu, ale jsem na ni zvědavá :) Jinak se vším souhlasím, Annu i The DUFF mám moc ráda, Heist Society si chci přečíst někdy znovu.

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)