úterý 1. května 2012

Co nás čeká v květnu?

Nevím jak pro vy, ale já se na květen docela těším. Jednak je to doba, kdy máme díky maturitám spoustu volna (no, uvidíme, co budu o květnu říkat za dva roky :D) a jednak vychází spousta skvělých k nih! Na které budu mít díky již zmiňovanému volnu čas :)

A co že to tenhle měsíc vychází?

Začnu s tím, z čehož mám největší radost: novinky nakladatelství CooBoo. Řeknu vám, kdybych už tyhle knihy neměla v angličtině, hned pro ně běžím do knihkupectví.CooBoo totiž v květnu vydává hned dvě úžasné knihy.


První z nich je dystopie Divergence od Veronicy Rothové. Pokud jste o téhle knize ještě neslyšeli, tak jste poslední rok nejpíš nenavštěvovali knižní blogy. Jelikož o téhle knize se mluvilo všude. Já jsem o téhle knize napsala recenzi a také článek o dystopiích.

A druhou knihou, kterou byste si rozhodně neměli nechat ujít, je Polibek pro Annu od Stephanie Perkinsové. Řeknu vám, pokud se nezamilujete do té knihy, určitě vás uchvátí Etienne. Navíc se to odehrává v Paříži. Povinná četba pro všechny, kdo mají rádi zamilované, vtipné knížky s roztomilými kluky. :) A o čem přesně to je? To si můžete přečíst v mém zhodnocení.

  

Další kniha, na kterou se těším, je Dcera kosti a dýmu od Laini Taylor, kterou vydává Knižní klub. Tahle kniha asi nesedne každému (jak jsem usoudila z množství ne tak moc pochavlných recenzí) ale pokud dokážete přijít na chuť stylu autorky, určitě se vám zalíbí. Mě osobně se rozhodně zalíbila. Na stránkách nakladatelství si můžete přečíst ukázku. Vychází 7.5.2012

Knižní klub vydává i třetí díl Kroniky prokletých zaklínačů, Nádherný zmatek. Přiznávám, že já jsem zatím nedočetla ani dvojku, pořád ji mám připravenou z knihovny ale nedokážu se dokopat k tomu ji dočíst. Tahle série asi není nic pro mě. Vychází 11.5.2012

  

Další nakladatelství, které mi poslední dobou dělá radost, je Fortuna Libri. Na podzim jsme se od nich dočkali dvou nových sérií pro mladé, Paranormálů a Křídel. A právě druhý díl Paranormálů od Kiersten Whiteové, s podtitulem Nikdo není bez viny, vychází v květnu.

Od Fortuna Libri bychom se měli, dočkat i nové dystopie, Past (v originálu Wither) od Lauren DeStefano. I na tuhle knihu si můžete přečíst mou recenzi. K téhle knize zatím není česká obálka, ale pokud se v nakladatelství budou držet té originální (jakože zatím se drželi) můžeme být spokojeni. O třetí knize, kteoru vydávají, toho moc nevím. Jmenuje se Závist a je to první díl trilogie Prázdná rakev od Gregga Olsena. Minimálně to vypadá jako zajímavé čtení.

   

Poslední dobou se rozjel i Baronet a nabízí nám čím dál víc zajímavých titulů. Jenom kdyby ty obálky byly trošičku lepší. Neberte mě špatně, já jsem ráda, že to u nás vůbec vychází, ale určitě se mnou budete souhlasit, že některé jejich obálky vůbec nejsou hezké na pohled. Ale v knize jde samozřejmě o obsah, takže kdyby se rozhodli vydat třeba... hm, Perfect Chemistry nebo Forbidden, koupila bych si je s jakoukoliv obálkou.

Takže, v květnu má vyjít Dnem i nocí od Gwen Hayes. Ta zatím ještě českou obálku nemá. Pak se dočkáme i nové knihy od Charlaine Harris, jelikož knihy o Sookie Stackhouseové prozatím došly... Tentokrát to bude série o Harper Conellyové, která má v knize Šepoty ze záhrobí zvláštní shcopnost spojenou s mrtvými...

 

No, a jako poslední musím zmínit nakladatelství BB art, které v květnu vydává třetí díl série Modrá krev od Melissy de la Cruz, tentokrát s podtitulem Odhalení. Tuhle sérii jsem si zamilovala takže se na trojku velice velice těším.

 

A tím končím s našimi vodami. To ale neznamená, že končím, protože v Americe je květen doslova rájem vycházení knih. A většina z oněch dlouho očekávaných knih vychází hned na začátku!

Prvního května, tedy dnes! vychází opravdu spousty spousty spousty knih, které bych si nejraději hned přečetla.

A první kniha na mém seznamu je Insurgent od Veronicy Roth, pokračování Divergent. Na tuhle knihu jsem se těšila od té doby, co jsem přečetla jedničku. A včera byla podle BookDepository odeslána na moji adresu, takže ji myslím můžu očekávat někdy příští týden. Jak já se těším. Opravdu byste měli zkusit tu Divergenci, až vyjde u nás :)

Další z knih, které mi momentálně putují domů, je Sweet Evil od Wendy Higgins. To není žádné pokračování, je to debutové dílpo autorky takže nevím, co mám čekat... ale jen se podívejte na ten trailer. Ten měl rozhodující slovo v mém rozhodování. Určitě můžete očekávat recenzi, jakmile to dočtu.

Pak tu máme Bitterblue od Kristin Cashore, třetí díl knihy Výjimečná. U nás vyšel zatím jeden díl, na Slovensku dva a třetímu se zrovna chystá překlad.  Všichni fanoušci už jsou jistě nedočkaví, až si tuhle knihu přečtou, jelikož na ni museli čekat skoro tři roky od druhého dílu!

Další z prvomájových knih jsou Deadlocked od Charlaine Harris, dvanácté pokračování dobrodružství Sookie Stackhouseové. Třináctka vyjde za rok, a já podle názvu doufám, že to bude poslední díl, protože už to není ono, jako na začátku. Jo, a ta třináctka má název Dead Ever After (Mrtví až na věky).

Dočkáme se i dalších pokračování sérií: Destined, čtvrtý díl Křídel od Aprilynne Pike (u nás zatím vyšly dva díly) Shine od Jeri Smith-Ready, třetí díl série Shade; a závěrečný díl trilogie Kroniky Cartera Kanea, The Serpent's Shadow od Ricka Riordana (u nás zatím vyšel první díl, Rudá pyramida, do které se pustím hned po dopsání tohoto článku). A  nakonec This Is So Not happening od Kieran Scott.

1.5.2012


   
   
  
 Taková spousta úžasných knížek, a to všechno na prvního máje... A tím to zdaleka nekončí, jelikož osmého května, přesně za týden, nás čeká další nával, v čele s...

City of Lost Souls od Cassandry Clare, pátý díl Nástrojů smrti. Já osobně jsem zatím nečetla ani čtyřku, jelikož nevzdávám té bláhové naděje, že to snad u nás nakladatelství vydá. Ale stejně si nemůžu pomoct a jsem nadšená, když vidím tu obálku :)

A nemůžu opomenout Underworld, druhý díl Abandon, od Meg Cabot. Mimochodem, Abandon u nás vyjde u knižního klubu pod názvem Mezi láskou a smrtí a to už v září. Další knihy, které toho dne vyjdou, jsou:Until I Die od Amy Plum, druhý díl Die for Me; First Comes Love od Katie Kacvinsky, o které už jste možná slyšeli v souvislosti s dystopií Awaken; Endure od Carrie Jones, čtvrtý díl série Need.

8.5.2012

   
 


A nakonec tu mám jedinou knihu, která vyjde dvacátého devátého května, pokračování knihy Starcrossed od Josephine Angelini: Dreamless.

29.5.2012



Samozřejmě to není vše, co tento měsíc vychází. Vybrala jsem jen to, na co se chystám já nebo mi to přišlo zajímavé. Kdybych měla vybrat vše, asi byste se učetli :)

A teď, abych nezůstala jen u vydávání knih. Vůbec poprvé se stalo, že k nám do České republiky přijede podepisovat knihy autor, kterého znám. Ve dnech třetího až šestého května bude v ČR Christopher Paolini, autor série Odkaz dračích jezdců (Eragon, Eldest, Brisingr, Inheritance). A 5.května (5.5., takové magické datum :) ) bude v knihkupetcví Neoluxor na Václavském náměstí v Praze podepisovat knihy. Já jakožto pražačka si to rozhodně nenechám ujít. Už jsem na to zvědavá. Takže, 5.5.2012, od 16:00.


A nemůžu opomenout ani veletrh Svět knihy Praha, který se letos bude konat ve dnech 17.-20.5. na výstavišti v Praze - Holešovicích. Loni jsem tam byla poprvé a ani letos si to nenechám ujít. Vždyť co tam bude knih na jednom místě...

A jako poslední významnou věc, která nás v květnu čeká, tu máme film.

Totiž Temné stíny (Dark Shadows). Je to film Tima Burtouna, v hlavní roli s Johnym Deppem. Už jenom podle tohohle to bude úžasné, ale co teprve ten trailer.


Pro ty, kteří neumí výborně, na Csfd.cz je trailer s českými titulky. V USA má film premiéru 11.5. O české premiéře zatím nevím, ale pokud nebude hned, tak se určitě za nějakou dobu dočkáme i my.

Tak jsem přečetla, co za dlouhý článek jsem vytvořila. Pokud jste ho někdo dočetl až do konce, tak gratuluju :D

Na kterou z knižních novinek se těšíte nejvíc? Půjdete na autogramiádu, veletrh nebo do kina na Deppa?


7 komentářů:

  1. Těším se na Polibek pro Annu, neví se konkrétní datum? Abych věděla, kdy mám knihu hledat u nás v knihkupectví..

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím nevím, jinak bych to tam naspala... Ale pokusím se to zjistit! :)

    OdpovědětVymazat
  3. jasně že mám v plánu veletrh, autogramiádu i kino!!! akorát si ještě nejsem jistá jestli nad autogramiádou nevyhraje zombie walk :-) každopádně by mě to hrozně mrzelo...
    a City of Lost Souls už je předobjednané :-) kéž by bylo víc penízků na všechny ty skvělé knihy...

    OdpovědětVymazat
  4. Bitterblue a Insurgent vychádzajú v jeden dátum, to je zlaté :D Na dvojku Divergencie si radšej počkám, až kým vyjde i nás na Slovensku, Bitterblue objednávam hneď :X

    OdpovědětVymazat
  5. Polibek pro Annu by měl vyjít 28. 5. - informovala jsem se přímo v Cooboo :)

    OdpovědětVymazat
  6. Asi zas utratím všechny prachy :( :D :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)