pátek 25. května 2012

RECENZE: Sweet Evil od Wendy Higgins je ideální pro milovníky Bad Boys

Pro všechny milovníky Bad Boys. Vážně.

Anna Whitt je dokonalým prototypem hodné holky. Nepije alkohol, samo sebou nekouří a když slyší sprostá slova, div že se nečervená. Ano, je to trochu zvláštní u dnešního teenagera, ale Anna je ještě zvláštnější. Je schopna vidět pocity lidí (já bych tomu říkala aura), pamatuje si svoje narození, a její smysly jsou velice dobré. Tak dobré, že slyší až na jednu míli. Pak ale na jednom koncertě potká kluka jménem Kaidan Rowe. Hraje na bicí, pocitové barvy mu jaksi scházejí, a díky jednomu pohledu na něj Anna pochopí, proč některé dívky používají výraz HOTT. Nedlouho poté se dozvídá ne tak šokující (jelikož vždycky věděla, že je jiná) pravdu. Je dcerou padlého anděla, démona Omamných látek. Anna se s Kaidanem vydává vyhledat otce, aby našla odpověď na své otázky… a mezitím se bude snažit nepodlehnout přitažlivosti Kaidana, syna démona Chtíče

Netradiční pojetí andělských knih

Sweet Evil není ani v nejmenším tradiční, klišé kniha. Netvrdím, že je stoprocentně originální, ale to už dnes není nic (či se mnou někdo nesouhlasí? xD), ale autorce se doopravdy povedlo podat angelologii trochu jinak. Její padlí andělé se jen tak nepotloukají po světě se zmučeným výrazem – a už vůbec ne po středních školách. Stali se z nich démoni, kteří pracují  pro Lucifera na svádění lidí k hříchům. Nefilové, jejich děti, jim v tom mají pomáhat, žádnou svobodnou volbu nemají. A teď tu máme Annu, která nikdy nemusela „pracovat“, jak tomu říká Kaidan. Wendy Higgins podává svět, ve kterém se kniha odehrává tak, že vás bude opravdu zajímat, jak to celé chodí…

Chtíč na první pohled

Všichni jsme si na to alespoň jednou postěžovali. No nejsou otravné? Šestnáctileté, které se zamilují na první pohled a pak s nimi není k vydržení, protože je to pořád Milovaný sem, Milovaný tam, proč mě odmítá, jsem tak zlomená… Díky bohu, že toho se autorka vyvarovala. Anně se Kaidan líbil už na první pohled, ale líbil, toť vše. S jeho vzhledem, komu taky ne? Jejich láska není hlavní zápletka příběhu. Tvoří její součást, ale není to nejdůležitější věc na světě.

Důvod jménem Kaidan

Čímž se dostáváme k hlavnímu důvodu, proč si tuto knihu zamilujete. Kaidan, Kaidan, Kaidan… Kde jsou takoví kluci, když je chcete ve skutečnosti? Kéž by se dali někde koupit. Zmínila jsem se, že Kai má britský přízvuk? To je v kombinaci s jeho Bad Boy chováním a nádherným vzhledem neodolatelné. Stránky, na kterých byl Kaidan, jsem si užívala ze všeho nejvíce. Až mě někdy mrzelo, že tam nebyl více, ale to už by se pak nejspíš zvrhlo v něco nepěkného.

Dlouhý vývoj příběhu

Sweet Evil se odehrává v poměrně dlouhém časovém pásmu. Takže je spoustu času na to, aby se hlavní hrdinové proměňovali a uvědomovali si, co cítí… Anna ztratila svou počáteční do nebe volající nevinnost. Líbilo se mi na ní, že kvůli Kaidanovi nikdy neztratila hlavu. Byla smutná, ale nedělala žádné scény. Prostě působila normálně, ne stupidně. Jako hlavní hrdinka mi opravdu sedla, bylo to zase něco jiného.

Sweet Evil je opravdu dobrá kniha. Na debut dokonce excelentní. Ale místy (a často to byla ta, na kterých byl Kaidan v trapu) jsem neměla problém knihu odložit a jít dělat něco jiného. Ale věřím, že se to dalším dílem ještě zlepší. Koneckonců, předtím jsem četla Insurgent, v jehož záři bledne vše a jehož recenze by se nesestávala z vět, nýbrž superlativů.

90% A těším se na další díl!

A nakonec trailer, díky kterému jsem se k přečtení knížky odhodlala já.

Jmenuji se Anna, a kdysi jsem bývala hodná holka.