středa 2. května 2012

RECENZE: Vydejte se Vstříc Temnotě s Lovkyní snů od Lisy McMann

Druhé díly mají trojí potenciál. Mohou být stejně dobré jako úvodní. Mohou být mnohonásobně lepší – ta nejlepší možnost :) Nebo jejich kvalita více či méně klesne. Bohužel, dle mého názoru patří Vstříc temnotě k tomu poslednímu případu. Do prvního dílu jsem se zamilovala, takže jsem ani trochu nepochybovala, že si čtení druhého dílu maximálně užiju. Ale tentokrát jsem se přepočítala.

Janie má stále schopnost propadat se lidem do snů. Nicméně už trochu přišla na to, jak se s tím vypořádat. Navíc teď pracuje pro policii, které je její schopnost prospěšná. Chodí s Cabelem. Ale ukáže se, že co se dříve zdálo jako ráj, nebude tak skvělé. Na Fieldridgeské střední totiž řádí sexuální deviant. Teď je na Janie a Cabelovi, aby ho odhalili. Navíc se Janie dozvídá poznatky o své „snové“ schopnosti, která není ani trochu dobrá…

Slabá detektivka

Zatímco první díl se soustředil spíše na Janie a její schopnosti, v tomhle díle už toho víme příliš. Takže bylo potřeba přidat něco jiného: detektivní záhadu. Mělo to velký potenciál, který ale bohužel zůstal nerozpracovaný. Nekonalo se žádné napětí, žádné kdo to asi tak může být. Žádné nečekané zvraty v zápletce. Pachatel byl poměrně brzy odhalen a pak už zbylo jenom čekat, kdy se protagonistům podaří dostat ho za mříže.

Temnota už čeká…

Teprve po přečtení knihy zjistíte, jak moc název Vstříc temnotě doopravdy sedí. Kniha na mě působila temněji a smutněji než první díl. To hlavně díky Janiinu odhalení od svých schopnostech… Z toho místy až dýchala beznaděj. Mojí oblíbenou součástí knihy byl i tady vztah Cabela s Janie, ale samozřejmě, je to druhý díl, takže i jejich vztah získává jisté problémy…

Knížka do kapsy

Ale abych nehodnotila jen záporně; kniha se čte opravdu velice lehce. Stačí si udělat jedno volné odpoledne, nebo si ji vzít třeba do autobusu/vlaku, a máte ji přečtenou. Budete ji chtít přečíst na „posezení“, klidně i trochu do noci. Nebudete příliš napjati, jelikož není moc nad čím, ale i tak dokáže Vstříc temnotě zaujmout.

Lovkyně snů má ještě třetí díl, v originálu Gone, na který se docela těším. Doufám, že autorka přijde s něčím zajímavým, a snad se dočkáme i šťastného konce. Po tom pošmourném druhém dílu by byl potřeba. :)

75%

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy!