sobota 5. května 2012

To nejlepší za leden - duben 2012


Za první čtyři měsíce jsem přečetla spoustu knih. Celkem jsem přečetla 55. A tady už mám přehled toho, co bylo nejlepší a nejhorší.

Největší překvapení

Julie Kagawa – The Immortal Rules
Dystopičtí upíři. To nemohlo dopadnout dobře. Navzdory tomu se to autorce povedlo. Více si můžete přečíst v mojí recenzi.

Největší zklamání

Brodi Ashton – Everneath
Všichni tuhle knížku opěvovali. Má nádhernou obálku. Šíleně jsem se těšila, až si ten literární skvost přečtu. Až mě to ohromí. Jenže to se nestalo. Dočkala jsem se akorát spousty klišé korunované hloupým milostným trojúhelníkem. Více v recenzi.

Nejvtipnější kniha

Meg Cabot – Jak začíná láska
Meg Cabotová je královnou literatury. U jejích knížek se vždycky nahlas směju. Takže pro každého, kdo má rád Meg a smích, tohle je povinná četba.

Nejpitomější hrdinka

Meg Cabot – Princezniny deníky
Bože můj, nechce se mi věřit, že tohle napsala Meg Cabot. I její série o Allie Finklové, která je pro malé holky, se mi líbí víc. Princezniny deníky prostě nezvládám. První díl ještě ušel, ale od té doby to jde z kopce. U čtvrtého dílu jsem skončila a pokud mi někdo neřekne, že Mia v dalším dílu zázračně zmoudří, už se toho ani nedotknu. Musela jsem se nutit, abych dočetla tu čtvrtou knížku, ve které Mia neustále dokola řešila své malicherné obavy, že se s ní její kluk rozejde. Argh, tohle prostě nemůžu vystát. Filmy jsou lepší.

Andrea Cremer – Oběť
Praštit Callu pánví. Pořádně. Aby se už nemohla chovat tak blbě. Hned. Teď.

Nejlepší hrdinka

Julie Kagawa – The Immortal Rules
Allison Sekemoto je přesně ten typ hrdinky, kterou mám ráda. Silná, nezávislá, a ten vývoj… Nemůžu se dočkat pokračování.

Nejlepší hrdina

Markus Zusak – Posel
Ed Kennedy mi přirostl k srdci. Ale nic jiného jsem ani nečekala, když pochází z pera autora Zlodějky knih.

Nejlépe napsaná kniha

Lauren Oliver – Chvíle před koncem
Tahle kniha by šla rovnou zařadit do kategorie nejvíc emocí vzbuzující kniha. Pro mě byla úplně úžasná. Nelíbila se mi kvůli akci, ale o NĚCO jiného, které z nedostatku slov ani nedokážu popsat. Lauren Oliver mě touhle knížkou říká, že umí psát. Snad mě o tom přesvědčí a další její knihy. Recenze zde.

Největší Cliffhanger

Rick Riordan – Bohové Olympu: Proroctví
O tomhle jsem nemusela ani na moment přemýšlet. Ta kniha skončila tak napínavě, že se mě zmocnila chuť sestrojit stroj času. A po tom, co jsem si přečetla anotaci k druhému dílu…

Nejhorší ukončení série

Maggie Stiefvater – Splynutí
Tahle kniha se mi moc líbila, ale přišlo mi, že se tam vůbec nic nevyřešilo. Většina toho skončila otevřeně. Kdyby série skončila prvním dílem, bylo by to více uzavřené. Dvojka pak už jen přidala problémy, z nichž většinu z nich trojka nevyřešila. Pro mě špatný konec k výborné sérii.

Nejlepší stand alone kniha

Cat Clarke – Jako v pavučině
Kniha, která nemá pokračování, i když bych si ho stokrát přála. Skončila otevřeně ale dobře otevřeně. Navíc to byla velice dramatická a reálná kniha, až mě z toho mrazilo po zádech. Britské autorky se v tom opravdu vyznají.

Nejlepší překlad

Diana Wynne Jonesová – Howlův putující zámek
Za překladem téhle knihy stojí Milan Stejskal. A takhle dobrý překlad se jen tak nevidí. Nebylo tam jediné slovo, které by mi vadilo a ty překlady jmen (je to kniha pro mladší čtenáře, tam takový překlad patří, navíc ta jména si o to vyloženě říkala) byly naprosto geniální.

Nejlepší urban fantasy

Laurell K.Hamilton – Cirkus prokletých
Anita Blakeová, lovkyně upírů. Anita je úžasná kick-ass hrdinka. A tenhle díl byl zatím nejlepší, co jsem na celé sérii četla (což je jen šest dílů z dvaceti, ale i tak). Rozhodně výborná kniha. Bohužel jsem slyšela, že další díly se rapidně zhoršují. To si ještě musím ověřit, ale byla by to skutečně škoda.

Nejlepší Paranormal romance

Rachel Vincent – My Soul to Take
Zbožňuju Nashe. Smála jsem se. Rozplývala jsem se. Byla jsem napnutá. Co víc si přát?

Nejlepší česká obálka

Lauren Oliver – Chvíle před koncem
Před přečtením této knihy se mi česká obálka příliš nelíbila. Ale poté… ona se k té knížce doopravdy hodí. Moc se mi líbí.

Nejhorší česká obálka

Alyson Nöel – Země stínů
Tohle asi nikoho nepřekvapí.

Nejlepší originální obálka

Brodi Ashton -Everneath
Je opravdu skvělá… Ale nesuď knihu podle obálky.

Nejlepší kniha

Ne, to po mě nechtějte. Žádná z těch výborných knih nebyla dost výborná, aby nad ostatními vyčnívala na plné čáře. Za čtyři měsíce to bude jiné, jelikož se chystám číst několik úžasných knih… Ale prozatím nechám tohle pole neobsazené. Musí vám stačit, že všechny knihy, které jsem vyjmenovala nahoře, jsou výborné. Samozřejmě, kromě těch s postem „nejhorší“…

Na co dobrého jste narazili vy?

2 komentáře:

  1. S Immortal Rules úplne súhlasím! Tá kniha je úžasná od prvej po poslednú stranu a neskutočne som si ju užila. Pevne verím, že si čoskoro nájdem čas na re-reading :)

    Tento rok ma ešte neskutočne oslovila Lola od Stephanie Perkins - bolo to také vtipno veselo smutno bláznivé čítanie a štýl autorky milujem! Nemôžem však zabudnúť ani na Perks of Being a Wallflower, ktorá mi doslova vyrazila dych. Z contemporary určite ešte i Ty proti mne, či Marcelo objavuje skutočný svet (tá kniha bola taká nádherná a napísaná tak bez servítky, až som mala chuť pri nej plakať od šťastia!). Z paranormal to bude určite Demonglass - vynikajúce pokračovanie, neviem sa dočkať Spell Bound, ale nedokážem si na tú knihu nájsť čas. Prefackať ma je málo! :)

    Ale na Entagled sa strašne teším a tiež na Torn. Luu Torn čítala a dobre že nekričala šťastím. Len ten čas... ten čas! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek!!
    No pro mě je teďka úžasnou knihou Hostitel.. něco tak skvělého jsem vážně nečekala a jsem z toho prostě.. na větvi :-D
    Opravdu moc doporučuji.

    PS: Chvíli před koncem bych si chtěla strašně moc přečíst!! :-)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)