sobota 14. července 2012

Chystaná filmová zpracování knih

Když je kniha hitem, je jen otázkou času, než někdo zakoupí práva na její zpracování. A pak už nám, věrným fanouškům knihy, nezbývá než čekat, kdo bude obsazen do rolí hrdinů (a ve většině případů někdo úplně jiný, než jsme čekali), pak na první fotky, plakáty, trailer – ten u mě signalizuje oficiální začátek těšení se jako blázen. Nakonec zbývá jen odpočítávat dny, než přijde film do kina. Já si většinou přehrávám trailer milionkrát po sobě, takže pak ve filmu jisté scény můžu málem citovat. Filmových zpracování se dočkalo nespočet klasik, v poslední době se filmaři pustili do Hunger Games, Twilight sága už skoro končí, a i Harry Potter nám skončil (ještě že se můžeme těšit na novou knihu Rowlingové). A mezitím, tady máte nějaké filmy, na které se můžete těšit.


ZÁŘÍ 2012
The Perks of Being a Wallflower
14.9.2012 v USA
Podle knihy Stephena Chboskyho, která vyšla na Slovensku pod názvem Charlieho malé tajomstvá.
V hlavních rolích Logan Lerman a Emma Watson. Kromě nich se ve filmu objeví třeba i Nina Dobrev (Elena z Upířích deníků).
Tuhle knížku jsem nečetla, ale slyšela jsem na ni skvělé ohlasy od slovenských čtenářů. (snad se chytí i nějaké české nakladatelství) Logan Lerman je jeden z mých nejoblíbenějších herců. Emma Watson hrála skvěle Hermionu. A ten trailer mě velice zaujal. Jen se podívejte.


Now is Good 
21.9.2012 v UK
Podle knihy Before I Die od Jenny Downham, která vyšla v ČR pod názvem Ještě než umřu a na Slovensku jako Skôr než zomriem.
V hlavních rolích Dakota Fanning (Tessa), Jeremy Irvin (Adam) a Kaya Scodelario (Zoey)
Ještě než umřu jsem četla v angličtině (jelikož jsem neměla ponětí, že u nás vyšla) a později i v češtině. Je to opravdu hezká knížka, ale emočně náročná. Každému doporučuju. Nebo zkuste alespoň ten film, a pak se rozhodnete. Já se na něj těším moc a moc.


Anna Karenina
7.9.2012 v UK
Podle klasiky Lva Nikolajeviče Tolstého
V hlavních rolích Keira Knightley, Jude Law a Aaron Johnson
Na Annu Kareninu je už tolik filmových zpracování… Já jsem viděla ve škole zpracování z roku 1997 se Sophií Marceau a Seanem Beanem. Nebylo to ani výborné, ani špatné. Takže jsem zvědavá, jak si s tím poradí Joe Wright, režisér Pýchy a předsudku – jeden z mých oblíbených filmů.


LISTOPAD 2012
Rozbřesk část 2 
15.11.2012 v ČR, 16.11.2012 v USA
Podle knihy Breaking Dawn (Rozbřesk) od Stephenie Meyer.
V hlavních rolích Kristen Stewart, Robert Pattinson a Taylor Lautner
Konečně ta část Rozbřesku ve které se něco málo děje. To rozdělení bylo naprosto zbytečné. 


PROSINEC 2012
Hobit – Neočekávaná cesta
14.12.2012 v USA
Podle knihy Hobit od J.R.R.Tolkiena
V hlavních rolích Martin Freeman (Bilbo) Ian McKellen (Gandalf) a samozřejmě Andy Serkis jako Glum :)
Ani nevíte, jak moc se na tenhle film těším. Asi nejvíc z celého tohohle seznamu. Ani mi nevadí, že je to rozdělené na dvě části, to akorát znamená, že toho vyseknou méně a bude víc minut úžasnosti. Na Hobita se těším už od té doby, co jsem dokoukala poslední díl Pána prstenů, tahle filmová trilogie je můj nejoblíbenější film, nic jsem neviděla tolikrát, ani Harryho Pottera… Zároveň jsem zvědavá, jak moc se to bude shodovat s knihou, protože zatímco Pána prstenů jsem četla až po filmech, Hobita už mám přečteného několikrát. Ale myslím, že mě to nezklame. Už jenom z toho traileru dýchá úžasnost.


Velký Gatsby
25.12.2012 v USA
Podle knihy The Great Gatsby (Velký Gatsby) od Francise Scotta Fitzgeralda
V hlavních rolích Leonardo DiCaprio, Carey Mulligan a Tobey Maguire
Na tenhle film jsem narazila náhodou, ale když jsem zjistila, že ho režíruje Baz Luhrmann (Moulin Rouge, Austrálie, Romeo a Julie) a hraje tam Leonardo DiCaprio, jeden z mých neoblíbenějších herců, rozhodla jsem se, že ho musím vidět. Taky je to jedna z klasik, takže se mi to bude hodit do školy. 


Bídníci
14.12.2012 v USA
Podle knihy Les Misérables (Bídníci) od Victora Huga
V hlavních rolích Hugh Jackman, Russell Crowe, Amanda Seyfried a Anne Hathaway
A znovu klasika, ten prosinec je na ně nějaký bohatý… Opět něco, co se mi bude hodit do školy.


ÚNOR 2013
Nádherné bytosti
13.2.2013 v USA
Podle knihy Beautiful Creatures (Nádherné bytosti) od K. Garcia a M.Stohl
V hlavních rolích Alden Ehrenreich (Ethan), Alice Englert (Lena) a  Jeremy Irons (Macon)
K tomuhle filmu si nějak nejsem jistá, jestli ho stihnou dodělat do února, jelikož ještě nejsou ani první fotky, ani trailer. Ale film by to mohl být zajímavý, ač ta knížka mi někdy lezla na nervy – a ještě víc mi lezla na nervy ta druhá.

BŘEZEN 2013
Hostitel
29.3.2013 v USA
Podle knihy The Host (Hostitel) od Stephanie Meyer
V hlavních rolích Saoirse Ronan (Melanie/Wanda), Max Irons (Jared) a Jake Abel (Ian)
Na Hostitele se těším jako malá. Knížku jsem přečetla několikrát a pokaždé jsem byla nadšená. Je to úplně něco jiného než Stmívání, takže to předem neodsuzujte! Jsem zvědavá, jestli Meyerová někdy dopíše dvě slibovaná pokračování, ale je mi to celkem jedno. Uvítala bych ho, ale zároveň Hostitel může být klidně samostatná kniha, bez pokračování.


SRPEN 2013
Percy Jackson – Moře nestvůr
16.8.2013 v USA
Podle knihy Sea of Monsters (Moře nestvůr) od Ricka Riordana
V hlavních rolích Logan Lerman (Percy) a Alexandra Daddario (Annabeth)
Jelikož první film mě zrovna dvakrát nezaujal, na knížky to naprosto nemá, tak na tenhle film se dvakrát netěším. Kouknu se na něj, to ano, ale jiné filmy mají přednost… Třeba hned další srpnový trhák…

Město z kostí
23.8.2013 v USA
Podle knihy City of Bones (Město z kostí) od Cassandry Clare
V hlavních rolích Lily Collins (Clary), Jamie Campbell Bower (Jace) a Robert Sheehan (Simon)
Kromě toho, že pořád nesouhlasím s výběrem herce na Jace, tak se nemůžu dočkat!!!

LISTOPAD 2013
Hunger Games 2
22.11.2013 v USA
Podle knihy Catching Fire (Vraždená pomsta) od Suzanne Collins
V hlavních rolích Jennifer Lawrence (Katniss), Josh Hutcherson (Peeta) a Liam Hemsworth (Gale/Hurikán)
Určitě se mnou souhlasíte, že první díl se jim povedl naprosto bombově? Takže tohle bude povinná návštěva kina!

Kromě těchto filmů, které už jsou natočené, nebo se natáčejí, nebo už mají alespoň vybrané herce a datum premiéry, je ještě pár knih, u kterých se natáčení připravuje, práva na zpracování jsou odkoupena, ale jinak nic. Tak můžeme jenom doufat v brzký pokroku filmů: Vampýrská akademie, Fever série, Heist Society, Incarceron, Oškliví, Divergent, Mrazení, Les rukou a zubů, Fifty Shades of Grey (u tohohle si nejsem zrovna jistá, co to bude za film. Nejspíš film podobný seriálům HBO xD ;-)

Na jaké z těchto filmů se nejvíce těšíte vy? Na co určitě půjdete do kina? A je něco, co rozhodně vynecháte?

9 komentářů:

  1. Naprosto skvělý článek!! Mnoho filmů mě hodně překvapilo a v podstatě na všechny se těším!! Skvěle sepsáno, díky za tento supr článek :)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, už teď se opravdu těším. Netušila jsem, že Město z kostí bude tak brzo, i když taky mi přijde herec pro Jace nedostačující :D Ani jsem netušila, že se natáčí Les rukou a zubů nebo Mrazení. Jsem sto let za opicema :D Díky za info ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Jé...na většinu z těch filmů se vážně, vážně těším. Hlavně na Bídníky - ten muzikál je moje největší srdcovka, chystám se na to do kina nejméně 3x :D (jestli to teda bude dobrý...a jakože jestli ne, tak se fakt naštvu) :)

    OdpovědětVymazat
  4. Už se těším na Hobita. AKorát mě mrzí, že v ČR nemáme promítačky, které by byly schopné přehrát tu lepší verzi. Ale to je jedno, těším se jak malé dítě i tak.

    OdpovědětVymazat
  5. Skôr než zomriem a Hostiteľa mám práve vypožičané z knižnice :) Breaking dawn: aj podľa mňa to rozdelenie bolo zbytočné, vždy som mala radšej druhú polovicu knihy...ale ako bolo v traileri, tu bude bitka, nie ako v knihe, takže na to sa teším! :D Nádherné bytosti: Alden Ehrenreich a Alice Englert sa mi do hlavných rolí nepozdávajú - ale už sú fotky aj nejaká tá ukážka, hneď ich pohľadám...tu je ukážka:
    http://www.mtv.com/news/articles/1684751/beautiful-creatures-set.jhtml a fotky aj tu v mojom článku: http://little-world-of-books.blogspot.sk/2012/05/novinky-o-filme-beautiful-creatures.html

    na TMI a HG2 sa už teším! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jéje, to mi nedělej, jen si mi připomněla, jak dlouho se budu ještě muset na tyhle filmy těšit:D

    P.S. Ta červená, co máš na pozadí, je moc příjemná a ty kočičky - jůů:D

    OdpovědětVymazat
  7. Osobně myslím, že Hositel je v podstatě Stmívání smíchané s Hvězdnou bránou, základ romantického trojúhelníku i pošahaný holky to má, ale souhlasím, že knížka se mi celkem líbila a jsem zvědavá, jak si s tím poradí
    osobně se ale nemůžu dočkat Hobita samozřejmě, ale i Anny Kareniny a Bídníků

    a to všechno, co se připravuje, mě překvapilo :D takovejch filmů podle YA knih, které jsem četla (a věřim, že pár by mohlo být lepší než samotné knihy - protože ty mají většinou tak jednoduchý děj, že zfilmovat to pujde skvěle)

    OdpovědětVymazat
  8. prostě Ezra Miller ftw.! jo, strašně se těším na Perks of Being A Wallflower :) jinak díky za seznam, třeba o Now is Good jsem neměla ani páru :)

    OdpovědětVymazat
  9. The Perks of Being a Wallflower očekávám s nadšením :). Zrovna jsem přemýšlela o tom, že bych si knihu a AJ objednala přes BookDepository k svátku. Jinak jsem nedávno psala do CooBoo, zda je šance, že by někdy tuto knihu vydali a odepsali mi, že se po ní podívají, tak uvidíme.
    Na Annu Kareninu se taky moc těším, hlavně kvůli Keiře Knightley, ale trailer taky vypadá skvěle.
    Stejně tak Hobit... Pána Prstenů miluju a vzhledem k tomu, že Hobita taky režíroval Jackson, čekám jen to nejlepší... a nakonec by film měl být rozdělený do tří částí.

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)