pátek 3. srpna 2012

ČERVENCOVÁ NOVINKA: Pushing the Limits od Katie McGarry


O téhle knize jsem se dozvěděla měsíc před vydáním. Zaujala mě anotace, zaujala mě obálka, dostala jsem chuť si ji hned přečíst. Jenže tu byl ještě ten měsíc, který zbýval do vydání. Takže jsem akorát mlsně pokukovala po všech těch statuses na Goodreads a nadšených hodnoceních těch, kterým se poštěstilo dostat ARC k této knize. Ale i já jsem se dočkala a pustila jsem se do toho hned, jak bylo možné.

Echo Emersonová (Echo znamená v angličtině ozvěna, to je tedy jméno, co?) dříve bývala populární. Jenže na konci druháku se něco zvrtlo. Když se vrátila do školy, její ruce byly pokryty děsivými jizvami a ani Echo sama si nepamatuje, jak k nim přišla. Teď, v druhém pololetí maturitního ročníku, je z ní školní cvok. Změnu přinese až nová školní poradkyně, paní Collinsová, která Echo nabídne práci. Bude doučovat Noaha Hutchinse, místního „Bad Boye“. Ale ani Noah není takový, jaký se zdá na první pohled. Pod slupkou drsňáka se skrývá kluk, kterému po smrti rodičů zakázali vídat jeho mladší bratry. A mezi Echo a Noahem to začíná jiskřit…


Kniha je střídavě vyprávěna z pohledu Echo a Noaha, vždycky po jedné kapitole. Oba dva jsou dobří vypravěči, neříkají nic, co by znělo nereálně nebo nepřirozeně. McGarryová opravdu umí vykreslit svoje postavy, nejenom dva hlavní hrdiny i vedlejší, tak, že působí jako skutečné. Hrdinové se vyvíjejí a je to změna radost sledovat. Ale zatímco Echo byla prostě vypravěčka, Noaha jsem si prostě zamilovala. Jeho myšlenky a činy, i to, jak ho viděla Echo… Oficiálně můj nový knižní „crush“.

She revealed her pale face and sniffed again. One red curl clung to her tearstained cheek. My hand reached out to release it, but I hesitated a mere heartbeat away from her skin. I swear to God she quit breathing and even blinking, and for a second so did I. In a deliberate movement, I freed the curl. - Noah 

Už od prvních stran mi knížka Pushing the Limits připomínala Perfect Chemistry sérii od Simone Elkeles. Střídáním pohledů; to, jak se Echo s Noahem nejdříve nesnášeli; dokonce i styl psaní mi připomínal Perfect Chemistry. I průběh příběhu byl typický; jako v těchto knihách bývá, dá se předvídat, jak se bude vyvíjet vztah hrdinů. (Ale nebudu spoilerovat, v případě, že tento žánr nemáte načtený ;-) ). Co se mi na knize líbilo asi nejvíc, je, jak Katie McGarry dokonale zvládá chemii mezi zamilovaným párem. To napětí je cítit i přes stránky a někdy se prostě musíte culit nad něčím, co je tam napsáno. Na konci se jí dokonce povedlo napsat tak hezky dojemné scény, ne smutné, ale dojemné, že jsem i uronila pár slz, což se mi často nestává. Emoce má autorka jednoduše zvládnuté na jedna s hvězdičkou.

Ale jeden rozdíl s Perfect Chemistry tu byl, a to velký plus. Vedlejší dějová linka byla trochu záhadnější. Echo si na svou nehodu vzpomíná v průběhu celé knihy a čtenář doslova potřebuje zjistit, jak to všechno bylo. Plus je tu i Noah a jeho malí bratři, aby napínavost nezůstala pouze na bedrech Echo.

Jedna jediná věc se mi na knížce nepozdávala a celou dobu, co jsem ji četla, mi to prostě nedalo klidu. Echo si nic nepamatovala ze dne, kdy přišla k jizvám, ale ostatní – její rodiče, poradkyně – to věděli. Jenže jí to nikdo neřekl. Ta reakce jejího otce, když jí paní Collinsová prozradila něco z rána toho dne, něco, co s tou nehodou nemělo vůbec nic společného, mě hrozně naštvala. Ani to, věc naprosto nespřízněnou, jí nebylo dovoleno říct. To mi prostě přišlo jako blbost. A odůvodnění, že když to potlačila, tak by si měla vzpomenout sama, mi nepřišlo dostatečné. Na druhou stranu, kdyby jí to bylo řečeno, autorka by přišla o svoji velkou záhadu v příběhu, takže chápu, proč to tak napsala.

Když to shrnu, tenhle debut z konce července si zaslouží místo na vašem seznamu k přečtení, pokud máte rádi romantické knížky. Protože romantika, té si při čtení Pushing the Limits opravdu užijete dost.

85%

Autor/ka: Katie McGarry
Originální název: Pushing the Limits
Série: není
Datum vydání: 31.7.2012
CZ překlad: není
SK překlad: není
Počet stran: 384 v AJ/Hardcover

4 komentáře:

  1. Zní to super :) doufám, že to vydají i u nás :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zatím ve hvězdách... Ale mohli by, pokud bude stále hodnocena tak dobře jako doteď :)

      Vymazat
  2. Super recenzia.:) Na knihu sa chystám.^^ Soon, hopefully.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky... A rozhodně se do ní pust brzy :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)