čtvrtek 2. srpna 2012

Co nás čeká v srpnu?


Tak, a polovina prázdnin je za námi. Já osobně jsem červenec strávila sladkým nicneděláním a čtením hromady knížek (ale i tak je moje kupa knížek k přečtení stále vysoká jako Mt.Everest, jelikož jsem místo knih z knihovny podlehla mámení své čtečky a četla jsem převážně anglické ebooky). Co jiného lze taky dělat v tom horku? Škola je zatím stále v nedohlednu (díky bohu) a než znovu usedneme do lavic, kde budeme místo napínavých fantasy příběhů a romancí s kluky, kteří jsou jednoduše k sežrání, číst učebnice plné nudných faktů (možná někdy i zajímavých, no) nebo co hůř, učebnice matematiky kde je víc čísel než je zdrávo! ještě nás čeká srpen, a spousta výtečných knih, které se dostanou na pulty knihkupectví.


Já osobně se nejvíc těším na novinky nakladatelství CooBoo, které jsou tři a u dvou z nich už se nemůžu dočkat, až je budu mít doma. S tou třetí ještě nevím, co si mám myslet.
Nejdřív je tu Modrá jako safír od německé autorky Kerstin Gierové, pokračování Rudé jako rubín, což je kniha, do které jsem se doslova zamilovala. Má vyjít 13. srpna, takže se už těším, až naklušu do knihkupectví a postavím si tu krásku vedle prvního dílu. Pokud vám náhodou Rudá zatím unikla, máte mé plné doporučení. Značka: cestování časem! Plus ty obálky mě očarovaly, jsou takové neobvyklé a to se mi moc líbí.
Jako druhá má vyjít Drakie od Sophie Jordanové – podle nakladatelství někdy v polovině srpna. Na tuhle knížku jsem maximálně zvědavá, protože její hlavní téma jsou draci! Neobvyklé téma, to vskutku… : ) A vážně už musím znít pateticky, ale ta obálka je skvost!
No a nakonec, Loď mezi hvězdami od Beth Revis, tu už bych si přečetla, ale já chci doma to české vydání :D V originálu Across the Universe, neboli Napříč vesmírem, je dystopie – těch je poslední dobou mraky, ale jenom dobře, protože většina dystopií, co jsem četla, mě uchvátila, což nelze říct třeba o takových upířinách. Vyjde taky někdy v srpnu. Kéž by co nejdřív!

   


Další nakladatelství, na které si posvítím, je Knižní klub. Ten nám chystá už devátý díl Školy noci, nenáviděné jedněmi a milované druhými. Já osobně jsem se dočetla zatím k sedmému dílu a opravdu nevím, co si o tom mám myslet. Možná jen to, že je to zbytečně natahované, dvanáct dílů (jestli ne i víc, to se ještě uvidí) je prostě moc. Takže devítka, Předurčená, vyjde 27.8., což je pro fanynky snad dost času, abyste ji přelouskali ještě před začátkem školního roku. A pro vás ostatní, co ji nemáte rádi? Není nic jednoduššího, než se jí vyhnout.
Dále vyjde třetí díl série o Emm Wattsové od Meg Cabotové – tady už jsem nedoufala, že ji někdy dovydají. První díl vyšel před třemi roky v srpnu 2009. Dvojka vyšla před rokem v září 2011. A teď se konečně čeští čtenáři dočkají závěr – Supermodelka 3:Na útěku (v originále Runaway) vyjde 28.8. Já už jsem čekat nevydržela a celou sérii jsem dočetla anglicky. Bohužel, trojka je asi nejslabším dílem celé série, ale hezky se to rozřeší a je to Meg Cabot, co se pěkně čte, takže pořád lepší než, (dle mého názoru) škola noci.
A nakonec je tu další Meg, tentokrát ale pro malé čtenářky. Jestli jste dosud neslyšeli o Allie Finklové, tak to je hrdinka knížek pro začínající čtenářky, prostě dětská knížka. První tři díly jsem si půjčila v knihovně  přelouskala jsem je za chvíli, je to opravdu milé, a hezky se to čte – takže, co třeba dárek pro mladší sestru? Holčičí pravidla 4: Hurá na scénu, vyjdou už 6.8.

   

Fantom Print připravuje na srpen (a bohužel nemám tušení kdy přesně)  díky Zuzaně, vím, že 8.8. ! druhý díl série Noční lovci od Jeaniene Frost. První díl jsem zatím neměla čas přečíst, ale neustále na něj slýchám ódy a pochvaly ze všech stran. Takže všichni, kdo už se nemohou dočkat, se v srpnu mohou ocitnout spolu s Cat Crawfieldovou Jednou nohou v hrobě.


Fragment pro nás chystá detektivku (tak to tedy podle anotace zní) Děsivé splynutí – Vidím to, co vrah. Hlavní hrdince se v knize poštěstí přesně to, co slibuje název: jednoho dne se ocitne v těle vraha, který zabil její nejlepší kamarádku, ale narafičil to jako sebevraždu… Tohle tedy zní dost nekonvenčně a napínavě, co říkáte? Tahle knížka od Jill Hathaway se v knihkupectvích ocitne 20.8.
Vypadá to, že většina nakladatelství si vydání knih šetří spíše až ke konci prázdnin, protože i Jota chystá svoji novinku Rebelky od Sarah Mlynowské na 29.8. původně měla vyjít už v červenci, ale došlo k posunu vydání. Tuhle knížku jsem četla už loni, a vystihnout ji jedním slovem, řekla bych vtipná. Jenom si nejsem jistá, jestli udělali dobře s tou obálkou. Kdybych tu knihu neznala, řeknu, že je pro dvanáctileté holky a zavrhnu ji. Aby se to nestalo i vám, můžete si na knihu přečíst moji recenzi.
A nakonec jsem si nechala Baronet, který v srpnu chystá desátý díl Bratrstva černé dýky (a pěkně rychle, v originálu vyšel na konci května března - to je tak, když člověk zamění March a May). Znovuzrozený milenec se tentokrát zaměří na Tohrmenta. Tahle kniha mě nijak zvlášť nebere, jelikož jsem se zasekla na čtvrtém dílu a než se dostanu k desítce, tak už nejspíš vyjde díl třináct xD Ale pokud netrpělivě očekáváte tenhle díl, tak se dočkáte už v srpnu…



A pokud vás zajímá, co vyjde na Slovensku, odkážu vás na tenhle článek, který shrnuje, co všechno tam vyjde. 

A teď pro všechny, kteří čtou anglicky.

1.8.

Skylark od Meagan Spooner – dystopie, která by u nás měla vyjít příští rok u nakladatelství CooBoo. Hodnocení nemá zas tak dobré, takže si spíš počkám na český překlad. Nicméně to nijak neodsuzuju, ta anotace zní opravdu zajímavě.

2.8.

   
Survive od Alexe Morela – hlavní hrdinka této knihy letěla v letadle, a zrovna když se chtěla zabít, tak letadlo ztroskotalo (to zní jako Lost – Ztraceni, co?). Přežije jen ona a chlapec Paul, a spolu musí bojovat o život na ledové hoře…

Losing Lila
– pokračování knihy Hunting Lila od Sarah Anderson.

The Waiting Sky od Lary Zielin – Jane žije s matkou alkoholičkou, takže to opravdu nemá lehké. Tohle léto ale stráví se svým bratrem, který před několika lety odešel na vysokou a jeho kamarády – budou vyhledávat tornáda…

6.8.


Nevermore od Jamese Pattersona – osmý a poslední díl série Maximum Ride. První díl u nás vyšel pod názvem Experiment s Andílkou u nakladatelství Albatros.

7.8.

     
   

Wake od Amandy Hocking – Gemma má všechno, co by si mohla přát. Jednoho dne v noci plave v moři, a narazí na pláži na kamarádky. Přizvou ji k sobě, a když se ráno Gemma probudí, najednou je úplně jiná – silnější, rychlejší a hezčí, než kdy dřív.

Throne of Glass od Sarah J.Maas – převyprávění Popelky, kde Popelka je assasin. No tak tohle si musím přečíst. To zní skoro tak šíleně jako Popelka kyborg Marissy Meyerové.

Glitch
od Heather Anastasiu – dystopie, ve které jsou lidé pomocí čipu ovládáni tak, aby neměli ty špatné myšlenky. A hlavní hrdince čip nefunguje.

Girl of Nightmares
od Kendare Blake – pokračování knihy Anna Dressed in Blood, která u nás vyjde (myslím, že ještě letos tak jsem myslela špatně, až příští rok na jaře) u Baronetu. Všichni, co mají rádi duchy, by si to neměli nechat ujít.

Rift
od Andrey Cremer – prequel ke Smečce. Tohle by muselo mít hodně dobré recenze, abych si to přečetla poté, co Cremer předvedla v Oběti.

Rivals and Retribution
od Shannon Delany – pátý díl série 13 to Life. Moc pěkné obálky má, tahle vlkodlačí série.

8.8.


Innocent Darkness od Suzanne Lazear – první díl steampunkové  a vílí série. Podivná to kombinace.


14.8.


Onyx od Jennifer L. Armentrout – druhý díl série Lux (první díl Obsidian). Mimozemšťani. Na první díl už se nějakou dobu chystám…

16.8.


The Treachery of Beautiful Things od Ruth Frances Long – pohádkovo vílí knížka, která vypadá dost zajímavě a má překrásnou obálku

21.8.

 

Heaven od Alexandry Adornetto – třetí díl knihy Zář, u nás vyjde pod názvem Zkáza v srpnu příštího roku.
The Rise of Nine od Pittacuse Lore – třetí díl ke knize Jsem číslo čtyři (podle knihy byl natočen film s Alexem Pettyfrem, Dianou Agron a Theresou Palmer v hlavních rolích. Super film).

28.8.

   
    
   


Enshadowed od Kelly Creagh – konečně vychází dlouho očekávaný druhý díl ke knize Nevermore. Co jsme se na něj načekali. Já se teď brzy pustím do Nevermore, a bez obavy, že bych musela čekat na druhý díl a zoufat si xD  S třetím dílem je to ale jiná xD

Defiance od C.J.Redwine – opět dystopie, která zní velice dobře.

The Lost Girl od Sangu Mandanna – další dystopie, s těmi se roztrhl pytel nebo co?

The Demon Catchers of Milan od Kat Beyer – Itálie, démoni…

Inbetween od Tary Fuller – Smrťák se zamiluje do dívky, a hodlá ji nenechat zemřít.

Starling od Lesley Livingston – kniha se zaměřením na mytologii, kterou si údajně mají zamilovat všichni příznivcí Nástrojů smrti od Cassandry Clare. To jsem tedy zvědavá…

If I Lie od Corrine Jackson – hlavní hrdinka políbila kluka, který není její přítel, a byla nachytaná. Podvedla přítele, který slouží v Afgánistánu. Teď ji všichni zavrhli. Co udělá, když se její přítel začne pohřešovat?

Foretold – antologie se samými dobrými jmény. Meg Cabot, Carrie Ryan, Michael Grant, Simone Elkeles, Laini Tailor, a další. A především, Richelle Mead se svojí povídkou na téma Rose a Dimitri se vrací do Ruska za jeho rodinou. To bude ♥♥♥

The Iron Legends od Julie Kagawy – sbírka příběhů ze série Iron Fey, mezi prvním a druhým dílem, mezi třetím a čtvrtým dílem, a po čtvrtém dílu.

The Dark Light od Sary Walsh – hrdinčin bratr se začne pohřešovat a tajemný nováček o tom nejspíš ví víc, než přiznává

Tak, konečně to je všechno. Uch, tohle všechno sepsat mi dalo zabrat. Tak mi alespoň dejte vědět, na co z toho se těšíte už dlouho, co vás nově zaujalo a čemu se vyhnete obloukem?

4 komentáře:

  1. A ještě moje kniha Cesta k mým matkám u Joty. Edith Holá

    OdpovědětVymazat
  2. Awwww, Foretold! ♥ Ale musím počkat, až se kniha přeloží do češtiny :/ :D

    OdpovědětVymazat
  3. Na Modrou jako safír se nehorázně těším, první díl mi leží v hlavě do teď. The Waiting Sky zní hodně dobře. Na Girl of Nightmares se těším jak malý dítě a klidně za ní obětuju těch 16 euro :D Onyx už mám předobjednaný, naštěstí, protože konec srpna mě nejspíš zruinuje - Enshadowed (hurá!!!), Defiance a The Iron Legends... No, bude toho hodně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Chybí ti tam Mayské proroctví, které vyjde u Fragmentu někdy kolem 20.8. Jsem na to docela zvědavá..stejně tak si chci pořídit i Loď mezi hvězdami a na další novinky se těším v záříí :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)