neděle 12. srpna 2012

Obálkové klony #1

Už se vám někdy stalo, že jste viděli nějakou obálku a zdála se vám povědomá? Že jste ten obrázek už někde viděli? Je možné, že se vám to jen zdálo, ale taky je možné, že máte pravdu. Nakladatelství totiž často sáhnou po fotce, která už na nějaké knize je. V téhle nedělní rubrice vám pokaždé ukážu obálky různých knih, které jsou si velice podobné...






Začala bych s obálkami, u kterých mě to napadlo. Nedávno byla odhalena nová (paperbacková) obálka knihy The Alchemy of Forever. A vypadá úplně jako obálka Smrtícího polibku od Alice Mossové. 

Zatímco originální obálka Smrtícího polibku (dále SP) vyšla v lednu 2011, Alchemy (dále AoF) vyšla v paperbacku teprve v červenci 2012.
Obě obálky se mi líbí, ale klon asi víc než originál. Ten přechod ze žluté do růžové AoF je moc hezký a líbí se mi, že to není useklé uprostřed obočí jako u SP. I to písmo se tam hodí.
Smrtící polibek taky není špatný, ten vlk je dole moc pěkný. Písmo je zajímavé a hodí se na obálku. Co se mi už nelíbí tak moc je ta hrozně červená pusa, na té je vidět, že je to ve Photoshopu. Dále pak myslím, že useknout to mohli o trochu výš.

Konečný verdikt
Smrtící polibek :
The Alchemy of Forever:

Takže tentokrát u mě vyhrává klon. Která obálka se líbí víc vám? Jaký je váš názor na "klonové" obálky obecně?

4 komentáře:

  1. No musí to být celkově pro autory docela trapas... Píší se s knížkou a nakonec zjistí, že se obálka shoduje s nějakou jinou, no já bych z toho dvakrát nadšená nebyla... Ale musím přiznat, že se mi taky víc líbí klon, u Smrtícího polibku se mi nelíbí písmo a celkově je to takové kýčovité.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, někdy je to jenom u zahraničních vydáních, ale často jsou to knihy ve stejné zemi... Teď jsem zrovna hledala další podoby, a některé jsou fakt nenápadné, skoro si toho nevšimneš, zatímco jiné jsou skoro úplně stejné...

      Vymazat
  2. Jééé, tohle je skvělá rubrika. Samotnou mě baví pátrat po stejných či hodně podobných knížkách, takže tohle budu číst hrozně ráda :) mně se více líbí AoF :) ten přechod vypadá poměrně dobře..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc :) Už mám vyhledáno spoustu obálek dopředu, v jednom případě jsem našla dokonce 4 shodné.

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)