pondělí 27. srpna 2012

Obálkové klony #3 - Jeden originál, tři klony


KOLIKRÁT MŮŽETE POUŽÍT JEDNU FOTKU ANIŽ BY SI TOHO NĚKDO VŠIML...

Už se vám někdy stalo, že jste viděli nějakou obálku a zdála se vám povědomá? Že jste ten obrázek už někde viděli? Je možné, že se vám to jen zdálo, ale taky je možné, že máte pravdu. Nakladatelství totiž často sáhnou po fotce, která už na nějaké knize je. V téhle nedělní rubrice vám pokaždé ukážu obálky různých knih, které jsou si velice podobné...



Die For Me - 10.5.2011
None of My Affair - 16.4.2009
Die Stadt des roten Todes - 24.11.2012
Glamour - 24.2.2009

Knížky vlevo jsou Young Adult, knížky vpravo patří k ženským románkům. Kdyby v každé kategorii nebyly dvě knihy, ještě by se to dalo pochopit - tyhle kategorie koneckonců nemají shodou cílovou skupinu. Ale fakt je, že Glamour mělo na své obálce tuhle fotku jako první, je to tedy originál. Klon číslo jedna, None of My Affair, byl podle Amazonu publikován o pár měsíců později. O dva roky později vyšel Klon číslo dvě, Die For Me. O moc lepší než originál či jednička, ale pořád klon. A letos na podzim vyjde v Německu kniha Masque of the Red Death (Maska červené smrti), se stejným obrázkem, takže už tu máme Klon číslo tři.

Já teda nevím, to mají vážně tak málo obrázků? Sice jsou to moc pěkné šaty, a červené (jak já zbožňuju červenou ;) ), ale co jemoc, to je příliš.

Glamour je jednoduchá obálka, a pěkně na ni platí pořekadlo: V jednoduchosti je krása. Červené šaty, bílá bota a písmo, šedé pozadí. Jednoduché, ale rozhodně by mě to zaujalo.
U None of My Affair to trochu zmatlali s tím písmem. Já žila s dojmem, že název knihy by měl být výraznější než autorovo jméno. Tady jsem měla v první chvíli pocit, že se ta knížka jmenuje Fiona O'Brien. Navíc je ta postava ženy naprosto zřetelně vyříznutá a vložená na pozadí - mělo by to zapadat trochu víc.
Die For Me... Moc pěkná obálka. Jedna z těch obalů, co by si člověk nejraději koupil tu knihu jen kvůli jejímu vzhledu. V pozadí je Paříž a ty ornamenty, které se vinou od názvu dolů... Moc pěkné.
A nakonec Die Stadt des roten Todes. Taky pěkná obálka, a ve stylu němců má obrázek nějaké jiné anglické knížky...I tady se mi moc líbí pozadí - to nebe nahoře i ten zámeček dole.

Konečný verdikt:
Glamour:
None of My Affair:
Die For Me:
Die Stadt des roten Todes:

Takže dneska vyhrávají dokonce dva klony, protože se nemůžu rozhodnout, který z nich je hezčí.

6 komentářů:

  1. Tak tomu teda říkám populární fotka. :D Každopádně mně se asi nejvíc líbí obálka Die For Me, i když to klidně může být kvůli tomu, že už jsem s tou obálkou celkem obeznámena a jsem na ni zvyklá. :D Ale Die Stadt des roten Todes taky nevypadá špatně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto jsem dala Die For Me jako první - i když je to klon, stejně to všichni znají úplně nejvíc :))

      Vymazat
  2. Tohle je moc zajímavý projekt - přiznávám, že tyhle obálkové klony ani neregistruju :) Jinak to autorčino jméno 3x větší než název, to mi připadá fakt divný :) A nejvíc se mi líbí Die for me :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já těhle klonů znala pár, a pak jsem se rozhodla si jich vyhledat ještě pár, a strašně (nemile) mě překvapilo, kolik obálek má svůj duplikát... Tak jsem si je všechny zapsala na seznam, a postupně je budu publikovat, protože jich je fakt dost - do konce tohohle roku mi určitě vydržejí, a kdo ví, kolik jich ještě najdu.

      Vymazat
  3. S hodnotením vlastne súhlasím.:D Ale tú obálku na None of My Affair tak pokašľali písmom, že by ešte možno mohla mať jednu hviezdu dole u mňa.:D Každopádne tieto klony sú zaujímavé!xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je na tom hezky vidět, že i na malém detailu záleží... :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)