pátek 24. srpna 2012

Obálky z celého světa: Modrá krev + Anketa

Tak, včera jsem zase prošla web křížem krážem a našla jsem spoustu více či méně povedených obálek. Dneska to bude k sérii Modrá krev od Melissy de la Cruz, která u nás vychází v nakladatelství BB art. Ač se najdou mnozí, kteří mé nadšení nesdílí, mě se první dva díly dost líbily. A i ty zahraniční obálky jsou místy dost dobré.


USA

USA


Originální obálky jsou jako jediné naprsoto kompletní, mají obálku i k poslednímu dílu Gates of Paradise (Brány ráje), který vyjde v lednu 2013. Originální obálky by se mi líbily dost,, od trojky výš jsou naprosto dokonalé. Jejich celkový vzhled kazí jenom první dva díly, které mi moc nesedí. Další věc, která se mi na těchto obálkách líbí, a kterých jsem si všimla teprve včera, když jsem to hledala, je dolní část obálky. Vždycky je tam panoráma určitého města, ve kterém se knížka odehrává. Na jedničce je to New York, na dvojce Benátky, trojka má Rio de Janeiro a čtyřka Paříž. U pětky si nejsem jistá, co to má být za město a ještě jsem to nečetla, ale pravděpodobně Florencie. Šestku zdobí egyptské pyramidy, takže Egypt. A na posledním dílu, sedmičce, je bezpochyby Londýn. Prostě, tyhle obálky se mi moc líbí.
Další věc jsou speciální mezidíly, Keys to Repository (4,5) a Bloody Valentine (5,5) které opravdu vyšly ve skutečné, 3D, formě - to není příliš typické, většinou to bývají jenom ebooky. I tyhle obálky se mi moc líbí, zvlášť tak Valentýnská.
Hodnocení: a půl. Ty první dva díly mi prostě nesedly.

Velká Británie

Velká Británie
Velká Británie si vytvořila podobné obálky jako originál, ale přesto své vlastní. první dva díly se mi líbí o dost víc než originál, ty ostatní tak nastejno. Mají moc pěkné písmo a rozhodně by mě zaujaly na první pohled. Ovšem, tady u téhle edice se mi nelíbí Keys to Repository, a to vůbec. Prostě mi přijde, že se to do té série vůbec nehodí. Je taková tmavá... Ne, že by byla vyloženě ošklivá, ale jásat nad ní taky nebudu.
Hodnocení:


Česká republika
 Naše obálky jsou pro mě takové rozporuplné. První a třetí díl je moc pěkný, líbí se mi, jak je série laděna do Modré, hezky to sedí k tomu konceptu Modrokrevných... Třetí díl má u nás dokonce stejnou fotku jako UK třetí díl. Ale druhý díl je takový, dost podivný. Písmo je taky divné, ale v tomhle případě dobře divné, sedí tam. Jsem zvědavá, jak si BB art poradí s dalšími díly. Už aby vyšly :)
Hodnocení:


Polsko

Polsko
Polské obálky se se taktéž drží onoho konceptu měst, ve kterých se to odehrává. Ale tady jde o fotky, ne o panoramata. Musím říct, že tyhle obálky se m i příliš nelíbí. Nejlepší jsou obálky k mezidílům (Keys a Valentine) A pak trojka. Poláci udělali obálky o dost temnější než ty předchozí, působí až hororově.
Hodnocení: a půl

Francie

Francie
I Francouzi mají fotky měst, a vypadá to o dost lépe než u Poláků.Co mi tady přijde podivné jsou ty postavy. Mají všechny takové nenormální oči a za lidi by je člověk nebral ani náhodou. O což se určitě snažili... Dost se mi líbí způsob, jakým jsou na knihách dány názvy... Ale celkově jsou takové podivné, ne tolik jako polské, ale pořád... Nejvíce se mi líbí Bloody Valentine a druhý díl. U těch ostatních by se láska na první pohled a okamžitá koupě asi nekonala. A málem bych zapomněla, jejich obálky převzali i Řekové.
Hodnocení:

Rusko

Rusko
Ruská edice... Tam jsem se zamilovala do prvních dvou dílů. Ty další... ne tak moc. Ale z toho, co jsem viděla za ruské obálky, tyhle jsou mezi nimi ty lepší. I to písmo, za kterým prosvítají názvy v angličtině, je povedené.
Hodnocení:



Itálie

Itálie
Kromě prvních dvou dílů vsadili Italové na osvědčený originál. A dobře udělali. Ty první dva díly z jejich produkce nebyly nic moc. Ovšem co se mi dost líbí je to písmo. Velice povedené.
Hodnocení:

Německo
Německé obálky. Tak ty jsou ze všech asi nejrozporuplnější. Opět jsou o dost temnější než samotné knihy. A vlastně, když se na ně koukám, mám pocit, že jde o knížky od LJ Smith, nevím proč. I když nejspíš to bude tím havranem/vránou - jako ta, co jí Elena vídala v prvních dílech seriálu. Některé díly (Jednička, čtyřka a šestka) jsou lepší, ale celkově... No nic moc. Obvykle se Němci snaží víc. Mezidíly u nich vůbec nevyšly.
Hodnocení:

Španělsko
Španělsko más tejné první dva díly, trojku a čtyřku si udělalo samo. Nevím, jestli je to šťastná kombinace. Celkově jsou tam hodně mdlé barvy, jediné, co vyčnívá, je písmo. Ale čtvrtý díl se mi líbí moc, ten se grafikovi povedl.
Hodnocení:

Dánsko
Dánsko má stejný první díl. Ty ostatní si udělalo samo, a podle mě je to nááádhera. Dvojka ne tolik, ale trojka a čtyřka... Moc moc pěkné na pohled.
 Hodnocení:

Maďarsko
 Maďaři mají Britskou obálku k prvnímu dílu, další si dělali sami. A moc se jim to povedlo, ta maska na dvojce je naprosto skvělá a to ladění do růžové na trojce je taky perfektní.
Hodnocení:

Brazílie
První dva díly jejich vlastní, trojku si Brazilci vytvořili svojí. Nejsem si jistá, jako moc šťastné to bylo rozhodnutí, první dva díly mají bílé, opravdu upíří postavy, zatímco trojka má tělovou barvu. Mohli ji trochu zesvětlit.
Hodnocení:

Indonésie
Indonésie je jako jediná kreslená. Obě knížky k sobě ladí, motiv masky a klíče se mi zamlouvá... Není to dechberoucí, ale rozhodně ujde.
Hodnocení: a půl

Bulharsko
V Bulharsku na jaře teprve vyšel první díl, takže jediná obálka... Docela hezká, i když kdybych to neznala, řekla bych si, že jde o anděly. Ta křidélka k tomu svádí, a to bělostné ladění...
Hodnocení:

A nakonec tedy anketa. Máte maximálně šest hlasů.


Souhlasíte s mým hodnocením, nebo se vám líbí úplně jiné obálky?

9 komentářů:

  1. S tvým hodnocením víceméně souhlasím, jen se mi trochu víc líbí Polská verze než Francouzská :) V anketě jsem hlasovala pro Velkou Británii :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavé, všem se tolik líbí polská a mě příliš ne :D Velká Británie je fakt pěkná, mě se jen nelíbí Keys of Repository :)

      Vymazat
  2. Ja som zahlasovala za Poľsko. Je pravda, že som sériu nečítala, takže netuším o čom je, no obálky sa mi zdali najkrajšie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomhle jsem evidentně výjimka, mě se příliš nepozdávají... :D Ale člověk se nikdy neshodne se všemi.

      Vymazat
    2. V podstate sa mi páčia aj ostatné, ak nerátam tie, kde sa nachádzajú masky. Tie sa mi tam nehodia. Čo je asi zvláštne, hlavne preto, že sa tam spomína aj karneval. :D

      Vymazat
  3. Nejvíc se mi líbí britské, polské a maďarské. Ty ruské taky nejsou špatné, ale hodily by se mi třeba víc na Školu noci. A ty české taky nepatří mezi ty nejhorší. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý postřeh, opravdu by seděly na Školu noci! :) To mě nenapadlo.

      Vymazat
  4. U mě jednoznačně vyhrávají ty z VB, naše české mě moc nenadchly, ale to mě neodradilo od přečtení :) Tahle série se mi dost líbí, na upířinu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se Modrá krev taktéž čte velice dobře. Naše obálky se mi docela líbí, ale britské a originální jsou rozhodně lepší :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)