sobota 4. srpna 2012

Obálky z celého světa: Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled

Po dlouhé době přidávám příspěvěk do své obálkové rubriky. Tentokrát jsem se zaměřila na knížku Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled od Jennifer E. Smith, která u nás vyšla v květnu u nakladatelství Argo a v originále teprve v lednu. Měla opravdu rychlý úspěch mezi zahraničními nakladatelstvími, takže vám teď můžu ukázat celkem dost obálek (a to si ještě několik dalších vzalo tu originální). Příběhově to není knížka, která by se mi zdála tak dobrá, ale ten název upoutá... a ty obálky taky :) Nezapomeňte na konci článku hlasovat, jaká se vám líbí nejvíce!


USA
Americká originální obálka je moc pěkná. Není na ní žádný obyčejný obličej, písmo je uděláno zajímavě, dokonce je tam moje oblíbená červená! Tahle se jim opravdu povedla.


ČR
Naše česká obálka není špatná, je taková veselá, a hodí se k tématu, ale na jejím základě bych knížku asi nevybrala. a půl :)

Slovensko
Slovenská obálka je stejná jako originál, stejně tak třeba i Polsko nebo Španělsko zvolili stejnou.



Velká Británie Hardback
Tahle obálka je vlastně podobná té naší české - tou barevnou kompozicí. Opět, není špatná, ale ani úchvatná.

Velká Británie Paperback
Mnohem víc se mi líbí, jak Britové udělali paperback. Stejné písmo jako na hardbackové verzi, ale hezčí pozadí. Moc pěkná.


Německo
Německá obálka je podle mě moc hezká, ale musela jsem se na ni koukat déle, abych na to přišla. Vlastně, čím déle se na ni dívám, tím více se mi líbí.


Francie
Francouzská obálka je jedna z mých úpplných favoritů. Líbí se mi to písmo, i ten obrázek. A celkově mám z ní pocit, že je taková francouzská... i když to možná nedává smysl xD

Itálie
Italská se mi taky moc a moc líbí. Taková hezky barevná a veselá.


Švédsko
Švédové se svou obálkou dost blíží té originální. Až na to, že ta jejich se mi líbí víc. Ze všech zde vystavených, můj favorit číslo jedna.


Norsko
Abych pravdu řekla, o Norské obálce nevím, co si mám myslet. Není špatná, ale je taková podivná... nejspíš zůstanu u toho není špatná. xD


Dánsko
Dánové podle mě udělali jednu chybu, a to je ten červený rámeček. Bez něj by to bylo mnohem lepší.



Holandsko
Mapa Londýna na pozadí knihy je opravdu dobrý nápad. Hezky se hodí k příběhu.


Bulharsko
Bulhaři mají podobnou obálku jako Holanďani, ale ta jejich... no, není tak originální a vlastně na mě působí trošičku kýčovitě.


Čína
Jediná obálka, která se mi nelíbí, je ta čínská. Ale od číňanů bych nikdy žádný skvost nečekala.
 


Když to shrnu, žádná z obálek není vyloženě příšerná až za hrob, takže dobré. Co myslíte vy? Která se nejvíc hodí k ději, kterou byste si nejradši koupili a které byste se ani za nic nedotkli?


Nakonec hlasujte v anketě. Máte maximálně 4 hlasy.

8 komentářů:

  1. Ach jo...to prostě nemohli i u nás nechat tu originální? S těmi hodnoceními celkem souhlasím, jen té naší bych udělila ještě o hvězdičku méně a tu poslední bych hodnotila tak maximálně 1* a nejspíš ani to ne... protože ta čínská je podle mě vážně paskvil :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, mě ta čínská přišla ještě dobrá, viděla jsem i horší, proto jsem nakonec svých původních 1 změnila na 2 hvězdičky.

      Vymazat
  2. Číňania mali vždy zvláštny vkus... každopádne: iná kultúra, iný pohľad na svet :) Mojím favoritom č. 1 je však francúzska :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Francouzi tentokrát opravdu zabodovali :)

      Vymazat
  3. Souhlasím s tebou, až na UK paperback, ten mě nějak nechytil. A naší bych možná dala čtyři, docela se mi líbí.^^ Ale favorit je Švédsko! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Hlasovala jsem pro Holandskou. Společně s ní bych si koupila ještě tu originální, do těch ostatních by se mi asi moc nechtělo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holandská má svoje kouzlo, je taková neobvyklá, neklišoidní :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)