pátek 24. srpna 2012

Zhodnocení: Holly Webb – Rose


Rose žije odmalička v sirotčinci. O svých rodičích nic neví a sirotčinec opouští pouze, když jde v neděli do kostela, takže ani okolní svět jí není příliš znám. Když do sirotčince přijde slečna Bridgesová, aby si vybrala služku do domácnosti pana Fountaina, Rose doufá, že si vybere ji. A taky že ano, desetiletá Rose se slečně zalíbí a vezme ji ze sirotčince. Na Rose čeká spoustu nových věcí: nové šaty a skoro nové boty, její vlastní pokoj a hlavně jedno velké překvapení. Pan Fountain je totiž kouzelník! Tak proto se v celém domě dějí divné věci… S Rose to určitě nemá nic společného, nebo ano?

Začnu s tímhle: Rose bych si dokonale užila, kdybych byla na prvním stupni základní školy. V té době jsem četla knížky toho typu milovala a četla jsem jich velkou hromadu. Takže bych ji hned na začátek doporučila všem, kdo jsou mladší než 14 let. Neříkám, že pokud jste starší, tak si knížku neužijete, ale už to nebude ono. Kdo má mladšího sourozence, může knížku použít jako dárek k narozeninám/Vánocům a pak si ji přečíst – dvě mouchy jednou ranou.


Už nevím, v jakém článku, recenzi, nebo popisu jsem tohle četla, takže pokud to bylo u vás, přihlaste se a já přihodím odkaz: Rose mi přijde jako takové spojení Olivera Twista a Harryho Pottera. Ten, kdo to napsal měl opravdu pravdu a po dobu čtení jsem se v tom utvrdila. Knížky o kouzlech a čarodějích čtu vždycky ráda, takže jsem po knížce sáhla, ač jsem věděla, že na to jsem už trochu velká.

Průběh je typický pro dětskou knížku; s ničím se nezdržuje, popisy nejsou sáhodlouhé a záhady můžete snadno prokouknout. Rose je miloučká hrdinka a celá ta knížka je vůbec miloučká. Ale je předvídatelná, takže starší čtenáři se u ní možná budou trochu nudit. Na druhou stranu, s 260ti stranami se opravdu nebudou nudit dlouho. Další věc: hlavním hrdinům je deset let (i méně) a přesto se jim povede rozhřešit záhady, na které dospělí nemohli přijít. A patřičně rychle. Přesně ten úsměvný fakt, který funguje jen v dětské knížce.

Pokud si občas dětskou knížku rádi přečtete, jen do toho. Já sama si občas ráda připomenu, jak jsou dětské knížky nekomplikované a nikdy se mi tam nestane, že by mě hlavní postavy otravovaly svou bezednou láskou.

Pro cílovou skupinu (mladší čtenáři): 90%
Pro náctileté: 50%

Autor/ka: Holly Webbová
Originální název: Rose
Série: Rose, další tři díly
Datum vydání: US:6.8.2009/ CZ:16.11.2011
CZ překlad: CooBoo, Petra Nagyová
SK překlad: není
Počet stran: 264 v CZ/Hardback
Hodnocení na Goodreads:  3,90 při 88 hodnoceních

4 komentáře:

  1. Fakt je, že nejsem cílovkou, ale spojení HP a OT (miluju zkratky :D) zní skvěle :) Pěkná recenze, doporučení na dárek se vždy hodí a kdo ví, třeba se kniha opravdu zalíbí i někomu staršímu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem ráda, že jsem poradila :)
      P.S.: Já taky zbožňuju zkratky :D

      Vymazat
  2. Strašně se mi líbí ty obálky :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se hrozně líbí ta k druhému dílu, je opravdu kouzelná :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)