neděle 2. září 2012

Co nás čeká v září

Ten čas ale letí… Mám pocit, jako by to bylo minulý týden, co jsem psala článek o tom, co vyjde v srpnu, a už je tu konec prázdnin. Zítra se všichni středoškoláci a základoškoláci vydají do školy (nevím jak vy, ale já to ranní vstávání asi nepřežiju). Letos mám opravdu ohavný rozvrh, čtyřikrát týdně do 16:10. Jak podotkl jeden můj spolužák, to už se do té školy rovnou můžu přestěhovat. I když, doma se mi spí líp než na lavici. Tak si alespoň s sebou budu tahat knížky a budu se snažit toho co nejvíc přečíst o volných (a nudných) hodinách. Snad se mi bude dařit přispívat na blog pravidelně a nezanedbávat ho. (V nejhorším budu zanedbávat školu, podle toho, co nám řekla učitelka občanky, tak jedničky z látky, kterou bereme ve třeťáku nedává, tak proč se snažit?)

Ale to vás asi nezajímá, tak přejdu k tomu, co ano. Se zářím nám začíná podzimní sezóna knih, takže můžeme očekávat, že jich vyjde velká spousta. To zase bude nápor na naše peněženky, co říkáte? : )

Začnu s Knižním Klubem. Ten na tenhle měsíc chystá tři knížky, o které se zajímám. První je Vykoupení od Lauren Kate, závěrečný díl Andělské série. Podle data na Bux.cz by knížka měla vyjít 20.9. Docela se těším, až si to přečtu. Jednak to má zas nádhernou obálku, jednak se už těším, až budu mít celou sérii za sebou. A víte co? Ani v nejmenším nepochybuju, že to skončí dobře. A že Luce skončí s Danielem.
Další knížka, kterou nakladatelství chystá je Mezi Láskou a Smrtí od Meg Cabotové. Tahle kniha (v originálu Abandon) vyjde 18.9. Když zapátráte na Googlu, určitě objevíte spoustu nadšených RC recenzí. Navíc je to Cabotová, takže to nemůže být hrozné…
A poslední knížka je Bitva o HexHall od Rachel Hawkinsové, závěrečný díl Hex Hall série. Já zatím četla jen první díl, a líbil se mi. Celkem mě potěšilo, že to vydávají tak brzy po druhé dílu, který vyšel v červnu nebo v červenci. Vyjde 21.9. Takže všechny tři v jednom týdnu!

   


Další nakladatelství, které připravuje opravdové „pecky“ (tenhle výraz si nemůžu odpustit :D se všemi těmi knížkami, které poslední dobou vydávají, to je výstižné slovo) je CooBoo. První kniha, která u nich vyjde, je Nadpozemská, kterou napsala Cynthia Hand. Je to první díl andělské série a má prostě skvostnou obálku. Už se těším, a doufám, že se mi bude líbit, protože andělské série, které jsem četla (Zář, Andělé, Zavržený) se mi příliš nelíbily. Takže držte palce.
Další věc, na kterou se určitě všichni těšíte, je Rezistence od Veronicy Roth. Pokračování dystopie Divergence, která se vám všem určitě dost líbila (pokud jste ji nečetli, koukejte to pořádně rychle napravit!) vyjde už 24.září. Odpočítávejte dny a pak si ji nadělte za odměnu, že jste tak hezky přežili začátek školy.
 

Následuje Fragment, který tenhle měsíc vydává dvě knihy, na které se těším strašně strašně strašně moc. A pak několik dalších. Od Ricka Riordana, mého oblíbeného autora, totiž vyjdou 19.9. hned dvě super skvělé knížky! Pokračování Kroniky Cartera Kanea s podtitulem Hněv Bohů a druhý díl série Bohové Olympu: Neptunův syn. Jedna věta: Percy Jackson je zpátky! Jupí jupí jupí. Já se tak těším. Konec prvního dílu pro mě byl málem smrt.
Dále Fragment chystá dvě nové knížky od LJ Smith (a tyhle jsou opravdu od ní) z její série Říše temnot. Její obálky se Fragmentu, pokud můžu říct, opravdu povedly. První díl se jmenuje Tajemství upírů a druhý Prokleté sestry. Obě vyjdou 20.9.
A nakonec, 17.9. vyjde pokračování Temné akademie: Spoutaní od Gabrielle Pooleové.
 
   

BB art chystá na září dvě knížky, které jsou prvními díly nových sérií. 5.9.  (to už je za rohem!) vyjde Hra Lží od Sary Shepardové. Stejně jako Roztomilé malé lhářky je i podle téhle série natočen seriál (televize ABC). Jsem zvědavá, jestli bude knížka stejná jako seriál.
Dále vyjdou Čarodějky z EastEndu od Melissy de la Cruz, a to 19.9. Z téhle knížky nejsem příliš nadšená, protože na Goodreads má dost nízké hodnocení, a myslím, že BB art by měl radši rychleji vydávat sérii Modrá krev. Tímhle tempem mi bude třicet, než to dovydají (pokud vůbec).
 

Baronet vydává v září dvanáctý (čili předposlední) díl Pravé krve, s názvem Mrtvý bod. To je podle mě výstižný název, jelikož tak nějak nevím, jak by se to mohlo vyřešit, aby nastalo „šťastni až navěky“. Poslední díl se jmenuje Dead Ever After, což jde volně přeložit jako Mrtví až navěky. Tak jsem teda zvědavá.
Dále vyjde první díl nové série, která bude podle anotace zase plná upírů duchů a podobné havěti. Taktéž pro dospělé. Dotkni se temnoty od Karen Chance vyjde stejně jako Pravá krev 12.9. Nejsem si jistá, jestli to vůbec budu zkoušet… ale pokud máte tenhle typ knížek rádi, možná vás to zaujme.
 

Vypadá to, že i Triton to konečně napravil a vydá nejen třetí, ale i čtvrtý díl k Ošklivým. Jelikož Speciály už slibují rok, tak říkám jenom : Bylo na čase. Jsem zvědavá, jak to skončí. Jak Speciálové, ale i čtyřka Kompars vyjde 24.9. Od Westerfelda jsem nedávno dočetla třetí díl Leviatana, takže jsem ráda, že od něj zase budu mít nějaké knížky, protože píše fakt dobře.
  
 

Fortuna Libri plánuje na září druhý díl knihy Past od Lauren DeStefano. Dvojka se bude jmenovat Horečka a vyjde 27.9. První díl skončil docela otevřeně, co říkáte? Já už jsem zvědavá, co Rhine (či Reina, jak je to v českém překladu, nebo tak nějak) podnikne dál.

Epocha vydá jedenáctou Anitu Blakeovou. Knížka se bude jmenovat Blankytné hříchy a má pěknou blankytně modrou obálku. Jen ta ženská má poněkud divný výraz, nemyslíte? Vyjde 20.9. (to je jediné datum, které jsem objevila, tak nevím jestli úplně správné. Každopádně, určitě to bude v září).

Domino přispěje do té velké kupky knížek se čtvrtou Sukubou od Richelle Mead, která má podtitul Žár. Doufám, že mě to bude bavit tak, jako první dva díly, protože trojka mě trošičku zklamala. Vyjde už 5.9. Na téhle knížce se mi moc nelíbí ta obálka, mám pocit, že k té sérii se nehodí.


Nava by snad měla vydat další knížku od Cat Clarke, Trýzeň (v originálu Torn). Tentokrát doufám neudělají nějakou podobně hrůznou obálku jako na Jako v pavučině. Knížka byla totiž úžasná, ale myslím, že ta obálka odradila spoustu potenciálních kupujících. Přesné datum vydání téhle knihy jsem nikde nenašla, ale snad vyjde koncem září, případně začátkem října.
   
originální obálka
Snad tohle nebude česká obálka???
A nakonec Levné knihy. Ty měly vydat 1.9. Jméno hvězdy od Maureen Johnoson, první díl série Stíny Londýna. Jelikož prvního bylo v sobotu, jsem k tomuhle datu poněkud skeptická. Pokud tuhle knížku někdo uvidíte naživo, dejte vědět! Obálka taktéž zatím není, ale snad bude původní.

Že toho ale je, co? A to jsem zatím v českých vodách, teď půjdu ještě na USA.

1.9.

Stormdancer – Jay Kristoff. Tady se mi hrozně líbí ta obálka. Navíc to vypadá na nějakou Asijskou zemi, což je pořádně neobvyklé v YA.

4.9.
     
 

Outpost – Ann Anguirre. Druhý díl k Enclave, zatím jsem nečetla, takže vám o tom příliš neřeknu, jen že je to dystopie.
Carnival of Souls – Melissa Marr. Od téhle autorka u nás v listopadu vyjde první díl její předešlé série o vílách, Nebezpečně krásný. Na to se už dost těším. Příběh Carnival of Souls se odehrává ve městě démonů, kde jsou dvě třídy: vyšší a nižní. Jednou za čas je pořádána soutěž, v níž si všichni mohou vybojovat místo mezi vládnoucí elitou…
Origin – Jessica Khoury. Hlavní hrdinka vyrostla v tajné laboratoři v Amazonském pralese. Vědci ji vytvořili jako začátek nové, nesmrtelné rasy… Hned ta obálka dává smysl, co říkáte? : ) Na tuhle knížku je úplně úžasný knižní trailer, stojí za kouknutí.
Tiger’s Destiny – Colleen Houck. Čtvrtý díl tygří ságy. Moc pěkná obálka, rozčilující hrdinka. Pokud se teda nepolepší…
Sweet Shadows – Tera Lynn Childs. Pokračování knihy Sweet Venom. Od téhle autorky jsem zatím četla její sériis mořskými pannami a moc se mi líbila, taková jednoduchá a vtipná.. takže tuhle plánuju v nejbližší době přečíst (ale znáte to, člověk plánuje… xD)

8.9.

 Silver – Talia Vance. Nádherná obálka. Příběh se nějak týká Keltské mytologie.

11.9.
   

Tilt – Ellen Hopkins. Jedna z mála neparanormálních knížek. Vypráví příběh tří teenagerů a jsou v ní zmiňovány skutečné problémy, jako těhotenství, HIV, nebo sebepoškozování…
My Super Sweet Sixteen Century – Rachel Harris. Hlavní hrdinka se v čase přesune do šestnáctého století… Recenze říkají, že je to velice vtipná knížka… Vypadá rozhodně dobře : )
Hidden – Sophie Jordan. Třetí díl Drakie, která u nás nedávno vyšla u CooBoo.

18.9.
       
     
  



Glass Heart – Amy Garvey. Pokračování knížky Cold Kiss. Moc pěkná obálka
What’s Left of Me – Kat Zhang. Eve a Addie se narodili ve stejném těle. V tomhle světě je to naprosto normální… jenže jeden z nich by měl s postupem času vymizet, což se nestane…
Cursed – Jennifer L. Armentrout. Od autorky Half-Blood. Ta teda píše knížky jako na běžícím páse… Buď to, nebo je měla schované v šuplíku a teď je všechny postupně vydává. Hlavní hrdinka téhle knihy zemřela, ale její mladší sestra ji přivedla zpátky. Teď ale umře každý, kdo se jí dotkne…
Ten – Gretchen MnNeil. Horor. Už jen ta obálka mě děsí.
The Crown of Embers – Rae Carson. Pokračování knížky The Girl of Fire and Thorns.
Burn for Burn – Jenny Han a Siobhan Vivian. Od obou autorek jsem četla jednu knížku, ta od Hann byla lepší. Každopádně by to mohlo být zajímavé – tři dívky, co plánují sladkou pomstu… (nejen že ta obálka mi připomíná Pretty Little Liars, ale i ten obsah zní jako něco, co by napsala Sara Shepardová, co říkáte?)
The Lucky Ones – Anna Godbersenn. Třetí díl další série Godbersennové, kterou u nás znáte díky sérii Luxus. Tahle se odehrává třicet let po Luxusu, v roce 1929.
The Raven Boys – Maggie Stiefvater. Začátek nové série od Maggie, to si nenechám ujít. Konec Mrazení mě sice trochu zklamal, ale u tak Maggie píše moc hezky.

25.9.
 

A Fractured Light – Jocelyn Davies. Pokračování knihy A Beautiful Dark.
Alice in Zombieland – Genna Showalter. Od téhle autorky možná někteří z vás znají sérii pro dospělé Lord sof Underworld. Já jsem si sice nečetla, ale Alice vypadá docela dobře, jak obálkou, tak dějem. Nestvůry jsou skutečné. A Alice nespočine, dokud nepomstí svou rodinu… Teď se jenom musí naučit, jak bojovat proti nemrtvým.

27.9.

The Casual Vacancy – J.K.Rowling. A je to tady. To, na co jsme všichni čekali. Nová knížka od Rowlingové. Jen tak obálka mohla být lepší… Mno, uvidíme, jakou budeme mít u nás : )

To je z knižních novinek vše. Slovenské novinky jsou hezky vypsány ZDE. Jen připomínám, že tenhle měsíc vejdou do kin dva úžasné filmy podle knih: The Perks of Being a Wallflower a Now Is Good. Více TADY.

Tak co, objevili jste něco, z čeho máte radost, nebo už všechno víte, všechno znáte? Co bude na stopro ve vaší poličce, než přijde říjen? :) A je něco, čemu se naopak na sto honů vyhnete?

P.S.: Knížky, které jsou zde, nejsou všechny, které tenhle měsíc vycházejí, jsem si toho vědoma, takže nepotřebuji upozornění. Vybrala jsem jen to, co se mi zdálo nejzajímavější, jinak by tenhle článek neměl konce. Pokud ovšem najdete nějakou chybu v datu nebo čemkoli jiném, budu ráda, když mě upozorníte. :)

18 komentářů:

  1. Hezký seznam! :)..Nejvíce se těším na bitvu o Hex Hall!! A ještě na deník úúúplně obyčejného upíra 2 od fragmentu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já jsem první díl deníku nečetla, že bych tomu dala šanci... hm :))

      Vymazat
  2. Já se těším na Bitvu o Hex Hall, Rezistenci, Mezi láskou a smrtí a možná zkusím i Jméno hvězdy, na Goodreads má slušné hodnocení a navíc Levné knihy jsou opravdu levné. :D Myslím, že má v září vyjít ještě druhý díl Smrtícího polibku, takže se do Levných knih určitě podívám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhý díl Smrtícího polibku by měl, pokud si dobře pamatuju, vyjít až 1.10. :)

      Vymazat
  3. V podstatě jsi vyjmenovala všechny knihy, které bych si za září ráda přečetla, a teď, když vidím, že jich je tolik, tak nad sebou začínám docela pochybovat. :D Ale pokusím se... :D
    Díky za skvělý seznam. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se říká, za pokus nic nedáš :D

      Vymazat
  4. To je děsný, kolik těch knížek má vyjít. :D Jak to má člověk všechno stíhat kupovat a číst?! :D Ale za září si chci z těch nových určitě pořídit Mezi láskou a smrtí a asi i tu Rezistenci - i když u té uvidím jak mi zůstanou peníze. Nicméně nejvíc se těším na Neptunova syna, přestože kupovat si ho nebudu - ta cena je na mě bohužel moc vysoká :/. Takže musím počkat na knihovnu a budu doufat, že mi to nikdo nevyfoukne před nosem. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na Neptunova syna těším úplně nejvíc :D Ten konec Proroctví byl zabijácký :D

      Vymazat
  5. Hrozně se těším na Rezistenci, už aby byla .) Jinak v tom přehledu je více zajímavých knih, ale Rezistenci pro mě prostě nic nepřekoná :) .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu :) Tak budu držet palce, ať tě nezklame.

      Vymazat
  6. Sakra, to zase bude náročné období pro peněženku. :D Hex Hall, Akademie, Vykoupení, Nadpozemská, Speciálové, to si chci na 100% přečíst, popřípadě pořídit.

    Jinak asi si budu do školy taky tahat knihy. Nevím, co bych jinak ve volných hodinách dělala. Třeba vás učitelka jenom strašila. To jsem si taky říkala s fyzikou (tam se musíš hodně snažit, abys měla jedničku, třeba máš samé jedničky, dvě dvojky a už máš 1/2) a nakonec jsem si tu jedničku vybojovala. :)

    A chceš říct, že ten film LOL je původem francouzský? Jako že si ho celý přetočili? :D To snad ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že nestrašila. Už teď jsem s tím bojovala, a loni na konci školního roku nám oznámila, že nás čeká těžká látka, ale na konci školního roku DOKONCE dala jednu jedničku. U fyzika je u nás taky těžká.
      Přesně tak, LOL je francouzský film, a američané ho se stejnou režisérkou, ale jinými herci přetočili (oni neradi čtou titulky) :/

      Vymazat
  7. Ahoj, mohla bych se zeútat, očem je ta kniha Casual vacancy? :) Moc díky předem za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, měl by to být román pro dospělé bez nadpřirozených prvků, a s britským černým humorem. Těžko říct, zda to bude dosahovat kvality Harryho Pottera, ale doufám, že ano. Anotaci najdeš například tady: http://www.knihcentrum.cz/the-casual-vacancy/d-116609/ :)

      Vymazat
  8. Já se těším na Rezistenci a na další díl sukuby :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, na Rezistenci se těš :)

      Vymazat
  9. Tak jsem koukala dneska do Metra a levné knihy tam měly reklamu na Jméno hvězdy..ne se stejnou obálkou, ale když jsem to hledala v eshopu nenašla jsem :D Každopádně mě knížka zaujala :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)