pondělí 17. září 2012

Obálkové klony #5

TAK MOC POZMNĚNĚNÉ, ŽE JE ANI NEPOZNÁTE...

Už se vám někdy stalo, že jste viděli nějakou obálku a zdála se vám povědomá? Že jste ten obrázek už někde viděli? Je možné, že se vám to jen zdálo, ale taky je možné, že máte pravdu. Nakladatelství totiž často sáhnou po fotce, která už na nějaké knize je. V téhle nedělní (případně pondělní) rubrice vám pokaždé ukážu obálky různých knih, které jsou si velice podobné...


 Minulý týden jsem příliš nestíhala, a když jsem přišla domů, tak mi mamka zabavila počítač, že se chce koukat na Dextera, takže na Obálkové klony nedošlo. Ale tenhle týden stíhám, takže tady je máte - dvě obálky, u kterých byste na první pohled ani neřekli, že mají stejný základ.


Britská verze Unearthly (u nás zrovna nedávno vyšlo pod názvem Nadpozemská) od Cynthii Hand, v Británii vyšla 1.5.2011
Mesmerized od dvojice autorek Julia Crane a a Talie Jager vyšla 28.11.2011, je tedy klon - ale v tomhle případě velice dobře zamaskovaný, že?

U těchto obálek je podoba velice nepatrná, ale když se na to díváte delší dobu a zblízka (doporučuju zvětšit), uvidíte tu podobu. Záhyby látky na stejných místech, pozice rukou a nohou, pásek, dokonce i stejný výraz ve tváři. Změněny byly obzvlášť ty vlasy, které mají rozdílnou délku i barvu.
Unearthly se mi líbí docela hodně - ne tolik, jako ta originální obálka (a tím pádem i ta naše), ale to ladění do bílé je moc pěkné, les je takový tajemný a docela mi i přijde, že se to hodí na andělskou knihu. Písmo do obálky hezky zapadá... Vůbec by mi nevadilo mít tuhle obálku doma.
Mesmerized se mi ovšem také líbí - ladění do růžová je taktéž pěkné a hrozně se mi líbí to písmo.V pozadí máme opět stromy, a i když to do obálky pěkně zapadá, mezi pozadími nejspíš vyhrává Unearthly (tedy, ne že by se mi líbilo přidat ho do Mesmerized, to by asi příliš neladilo). I tahle knížka by se na poličce pěkně vyjímala.

Konečný verdikt:
Unearthly: a půl
Mesmerized:a půl

12 komentářů:

  1. Mně se to tedy ještě nikdy nestalo. Ale je to zajímavé. Možná je to proto, že se v zahraničních obálkách moc neorientuju. :)Více se mi u Nadpozemské líbí naše obálka a z těchto dvou Mesmerized.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na některé klony narazím spíše náhodou, pak jsem nějaké hledala pro tuhle rubriku... Vždycky se najde někdo, kdo si všimne :)

      Vymazat
  2. Kdybych to takhle neměla před sebou vedle sebe, tak to zřejmě ani nezaregistruju, že se jedná o stejnou fotku.
    Jinak obálky jsou obě pěkné, každá jinak - vypadá to, jako kdyby pocházely z nějaké série 'čtvero roční období':)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si to musela dát vedle sebe, abych se ujistila, že jsou skutečně stejné a že se mi to jen nezdá. :)

      Vymazat
    2. Já hlava zapomnětlivá, chtěla jsem ještě napsat že ten nápad se čtvero ročními obdobími je dobrý postřeh! :)

      Vymazat
  3. Na prvý pohľad sa to nezdá, ale skutočne majú rovnaký postoj, aj tie šaty sa podobajú... ale keby som ich videla v kníhkupectve, myslím, že by som to prehliadla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to málem zavrhla jako že to ani klon není, pak jsem si je dala vedle sebe a ta podoba tam skutečně je :)

      Vymazat
  4. tak to je jasný klon! hneď ako som to uvidela som sa splašila 8D to fakt nemajú také fotky, kde by boli aspoň rozdielne dievčatá? 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi nemají. Já bych se jim nabídla jako model, ale mě by na obálce spíš nikdo vidět nechtěl ;D

      Vymazat
  5. Ohodnotila si to pekne. Mne sa páči pôvodná obálka U. a tiež aj britská, ale tá druhá (pofidérne marhuľovej farby) sa mi nepáči vôbec. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vidět, že co čtenář, to jiný vkus :) Mě ta druhá obálka bůhví proč evokuje něco japonského - nějaký příběh o Gejšách :D

      Vymazat
  6. Tak já si myslím, že naše česká Nadpozemská je daleko, ale DALEKO hezčí!! Souhlasíte?

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)