neděle 30. září 2012

Obálkové klony #6

PLAMENNÉ KVĚTY OPRAVDU LETÍ

Už se vám někdy stalo, že jste viděli nějakou obálku a zdála se vám povědomá? Že jste ten obrázek už někde viděli? Je možné, že se vám to jen zdálo, ale taky je možné, že máte pravdu. Nakladatelství totiž často sáhnou po fotce, která už na nějaké knize je. V téhle nedělní (případně pondělní) rubrice vám pokaždé ukážu obálky různých knih, které jsou si velice podobné...



Dnes jsem se rozhodla vzít klony hned dva, ale hodně z vás nejspíš ty obálky vlevo pozná jako první a druhý díl série Covenant od Jennifer L. Armentrout, a oba dva mají své klony - či jsou klony? - tak jsem se to rozhodla vzít najednou. 

U první dvojice je dost těžké říct, který z nich je klon. Kdybych to brala normálně podle data vydání, za klon bych musela prohlásit Half-Blood, který vyšel v říjnu 2011, zatímco Brown Eyes už v červnu 2011. Jenže vím, že obálka Half-Blood byla na světě minimálně už od března 2011, pamatuju si jak jsem ji hrozně obdivovala. A jelikož Brown Eyes je druhý díl ebookově vydávané trilogie, jejíž první díl vyšel v březnu 2011, tak nějak předpokládám, že obálka druhého dílu se objevila až po vydání jedničky. Tudíž bych si spíš tipla, že obálka Half-Blood byla na světě dřív. Ale zde si v žádném případě nejsem jistá.
U druhého dílu to bude jednodušší. Obálka k Pure byla na světě už od podzimu 2011, kniha vyšla v 3.4.2012.  Project Moses vyšel později v dubnu 2012 a podle mě obálka rozhodně nebyla na světě dřív než Pure, takže jsem si na 99% jistá, že ho můžu označit jako klon.

Ten motiv hořící květiny se mi rozhodně líbí, ale když pak obálky porovnám celkově, v obou případech se mi víc líbí obálky k sérii Covenant. Když opomenu to, že se mi líbí ty barvy, do kterých původní obrázek přeladili, tak mají mnohem hezčí písmo. Takové... delikátní, křehké, stejně jako jsou květiny. Rozhodně to nebije do očí tak, jako u Brown Eyes, kde je písmo až zbytečně velké a jen obyčejné. Project Moses je o něco lepší,  na písmu je poznat, že půjde o detektivku, ale v tom případě si zase říkám, co tam dělá ta květina?


Konečný verdikt:
Half-Blood:
Brown Eyes:
Pure:
Project Moses:

A jak tyto obálky působí na vás?

5 komentářů:

  1. v podstate sú všade len iné farby 8D ale kvôli písmu sa mi viac páči séria Covenant

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to písmo se jim opravdu povedlo :)

      Vymazat
  2. Obálky od Half-Blood a Pure jsou podle mě nejhezčí. :)

    OdpovědětVymazat
  3. hmm, mě se líbí všechny obálky :D
    Tady je ta podobnost sice vidět, ale jen trochu, spíš mě štve, když na nějaké knihy použijí skoro stejný obal :(

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)