neděle 9. září 2012

RECENZE: Modrá jako Safír - Kerstin Gierová

Pozor na spoilery k prvnímu dílu, Rudá jako rubín. Na ten u mě sice recenzi nenajdete, ale kdyby byla, týkala by se zhruba této věty: „Přečtěte si to, je to skvělé!

Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet. A ani jedno není vůbec snadné! Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu...

Ze všech nadpřirozených témat, které se v knihách vyskytují, mě nejvíce přitahují čarodějové a cestování v čase. Kdyby mi někdo řekl, můžeš si vybrat mezi čarodějováním a cestováním v čase, asi bych si nedokázala vybrat. Ale jelikož mi tuto otázku zatím nikdo nepoložil, tak můžu pokračovat v rozhodování. A mezitím budu číst knihy, které se týkají těchto témat. Jako třeba tuto úžasnou, skvělou, perfektní sérii Drahokamy od německé autorky Kerstin Gierové.

První díl této série jsem si zamilovala, a jeden z důvodů je, stejně jako u druhého dílu, že se to tak úžasně lehce čte. Poslední dobou se mi u knížek stává, že myslím na něco jiného, v duchu si píšu věty do recenze; pokud je kniha anglicky, v duchu si překládám věty do češtiny (a pokud je v češtině, přemýšlím, jak to bylo v angličtině – a to i v případě knih, které jsou původně česky :D) a nemůžu se soustředit. Proto mám pokaždé radost, když narazím na knihu, jako je tato; soustředím se jen na ni. Děj mě naprosto pohltí, nemám chuť knížku odložit a klidně ji přečtu na posezení. Modrou jako Safír jsem s výjimkou první kapitoly přečetla za jedno odpoledne. A bylo mi sakra líto, že už ji mám za sebou.

Další věc, kterou musí moje oblíbená kniha mít, je vtipnost. Proto se mi tolik líbí knihy Ricka Riordana, Richelle Mead, Cassandry Clare a Meg Cabot. Dokonce i Stephenie Meyer dala do Stmívání spoustu vtipných hlášek, a za to jsem si Stmívání zamilovala. Jen málo mých totálních favoritů není vtipná knížka. Proto jsem tolik ráda, že Drahokamy s vtipností nešetří. Gwendolyn je střelená a to, co vypustí z pusy, je často k popukání.

„Smím vás požádat o tanec, slečno Shepherdová?“
„Nic by mi nebylo větším potěšením, můj pane,“ ujistila jsem ho a ovívala jsem se Shakespearovou knihou. „Bohužel jsem si však zvrkla nohu. Zkuste se zeptat tady mojí sestřenice. Je to ta dáma v zeleném.“ Ukázala jsem na pohovku. „Moc ráda by vám ukázala, jak dobře tančí.“
„Ale já chci tančit s vámi – jak tančí vaše sestřenice, to vím již dávno.“
„Myslela jsem svoji sestřenici pohovku, ne sestřenici Charlotte,“ řekla jsem. „Ujišťuju… ehm, ujišťuji vás, že s pohovkou zažijete mnohem víc zábavy než s Charlotte. Pohovka možná není tak půvabná, ale ale je měkčí, má mnohem více šarmu a jednoduše lepší charakter.“ (str. 131)

Druhý díl je ještě napínavější než první – a končí velice napínavě. Vážně se nemůžu dočkat trojky. Romantika a milostné problémy taktéž nabírá na obrátkách. Zápisky a poznámky, jež najdete před každou kapitolou, a které už jsou staří známí z prvního dílu, nutí čtenáře uvažovat, co to asi znamená. A prolínání minulosti, přítomnosti a budoucnosti mě taktéž dost baví. Jsem dost zvědavá, jak se to všechno rozmotá v posledním dílu. Díky bohu, že nemusíme čekat na originální vydání stejně jako na české – kniha už je ve své domovině na světě. Bohužel, její domovina je Německo, takže já se svou znalostí francouzštiny a angličtiny si budu muset počkat na český překlad. Už se nemůůůžu dočkat.

Autor/ka: Kerstin Gierová
Originální název: Saphirblau
Série: trilogie Drahokamy, druhý díl