úterý 2. října 2012

Co nás čeká v říjnu?


První podzimní dny už máme za sebou a většina z vás už se nejspíš přesunula do školních lavic. Já sama už jsem si stihla napsat několik testů, nepochopit nějakou látku – možná jsem se dokonce i něco naučila ;) – chytit první nemoc letošního podzimu, zakoukat se do nových dílů mých oblíbených seriálů a samozřejmě jsem četla, když jsem si mezi tím vším našla čas. V září to byla opravdu knížková nálož – a v říjnu toho bude ještě mnohem víc. 



Jako vždy začínám Knižním klubem. Ten nám tenhle měsíc nebude dávat tolik zabrat, z jeho nových titulů mě zaujalo jen pokračování Nenasytné od Meg Cabot. Dvojka se jmenuje Příliš velké sousto, a pravděpodobně už vyšla, protože na bux.cz už ji mají skladem. Vím, že hodně lidem se Nenasytná nelíbila, ale mě jo takže už se docela těším a jsem zvědavá, jestli se mi zalíbí i druhý díl.

Dále budu pokračovat s CooBoo. Od nich to tenhle měsíc budou tři knížky, ale na žádnou z nich se netěším tak moc, jako na knihy z minulého a předminulého měsíce. Jako první knihu tady máme Espressologii od Kristiny Springerové, neparanormální knížku, o kterou by se měli zajímat všichni, kteří si chtějí odpočinout od nadpřirozena a mají rádi kávu. Jelikož já jsem kávě na chuť nikdy nepřišla, tak nevím, jak moc se mi bude zamlouvat… Ale kdoví, třeba díky ní přijde kávě na chuť ;) Espressologie už by měla být na pultech knihkupectví od 1.října.
Dále tu máme druhý díl Tygří ságy – Tygrova stezka od Colleen Houck. Tahle knížka vyjde příští pondělí, 8.10. První díl mě trochu zklamal, takže se skoro netěším, ale pokud vás první díl nadchl, tak si můžete odpočítávat poslední dny do vydání.
A nakonec kniha Střípky duší od Mary Lindseyové, která má opravdu velice pěknou obálku. Na knihu jsem slyšela nějaké nepěkné ohlasy čtenářů v angličtině, ale pořád ve mně něco hlodá, že to třeba nebude tak hrozné, třeba se mi to zalíbí stejně jako ta obálka… Snad se do 29.10. rozhodnu.

A teď se připravte na velkou, opravdu velkou nálož knih od Fragmentu. Nějak mi nejde do hlavy jak toho za jeden měsíc stihnou vydat tolik.
Jednak tu máme nějaké závěrečné díly sérií: Krásní mrtví 4 – Phoenix (na tenhle konec jsem fakticky zvědavá – vyjde 3.10.), Temné vize 3: Vášeň (8.10.) a poslední díl Lovkyně snů: Osudové rozhodnutí (8.10.). Nejvíc se těším na závěr Lovkyně snů, jsem napnutá jak špagát, jak to dopadne. Dále 16.10. vyjde druhý díl Krvavé romance: Věčná touhaod Alice Moon. O čem to je, to nemám tušení, a nijak mě neláká se to dozvědět. První díl zněl podle anotace jako téma, které už jsem slyšela milionkrát. Dále tu máme jedenáctý díl Upířích deníků od bůhvíkoho: Druhá šance (15.10) a čtvrté Stefanovy deníky: Stopy minulosti (17.10).
Už tohle je dost, ale ještě tu jsou novinky. Kniha Rozdělená srdce od německé autorky Bettiny Belitz mě velice láká svojí obálkou. Ovšem anotace zní dost průměrně – jsem na vážkách. Uvidím, ale pokud bych se rozhodla, vyjde už 8.10. No a pak chystá Fragment ještě dvě nové edice, Zločin a Thriller. V obou z nich uvede tenhle měsíc dvě knihy. Thriller: Motýlí křídla a Thriller: Mrazivé léto – vyjdou 16.10 – Zločin: Černý sníh a Zločin: Ledové oči – vyjdou 17.10. První dvě knihy mě lákají o něco více.
Kdo souhlasí, že Fragment toho má rozhodně hodně na výběr?
 
 

BB art se taktéž nenechá zahanbit a vydá hned čtyři skvělé tituly. 17.10. vyjde pokračování knihy Virus od Kathy Reiches nazvané Poklad. Čtvrté pokračování Roztomilých malých lhářek:Neuvěřitelné vyjde 24.10. a ve stejný den můžeme očekávat i nejnovější román od mé oblíbené autorky Sophie Kinselly, Láska na zavolanou. Pokud máte rádi knihy Meg Cabot, tohle je něco pro vás.
A my o vlku… 31.10. vyjde i volné pokračování knihy Jak začíná láska, tentokrát se to jmenuje Jak neztratit lásku od již zmiňované Meg Cabot. V knize budou jiní hrdinové než v jedničce, ale možná se mihnou ve vedlejších rolích, jelikož prostředí je stejné. Už se nemůžu dočkat.

Mladá Fronta mě před nějakou dobou velice příjemně překvapila se zprávou o chystané knize Nebezpečně krásný od Melissy Marr. Tahle vílí kniha už mi leží v hlavě nějakou dobu, ale v angličtině jsem se k ní zatím nedostala… Takže v průběhu října si ji pořídím v češtině. Na přesné datum vydání jsem nepřišla.
Dále vyjde i kniha Originální upíří deníky… hm zajímavý název. Autor – kníže Drákula. To jsem tedy zvědavá…
   
 

Jota vydává Krvavou horečku od Karen Marie Moningové (a o té bude v článku ještě řeč ;) ) a já si nadávám, že ač mám první díl doma už nějaký ten pátek, stále jsem se k tomu nedostala… Na jaře jsem knihu četla v angličtině, ale ta naše obálka se mi moc líbí, tak jsem si ji pořídila ještě v češtině. Docela hodně mě mrzí, že druhý díl nemá původní obálku, ale naši. Ta sice není příšerná, ale originál je originál, známe to. Pořád tak nějak doufám, že se změní… do 10.10. se to pořád může změnit.

Fantom Print vydá v říjnu čtvrtý díl Kate Danielsové od Ilony Andrews. Já jsem stále pouze na prvním dílu, nijak mě tato série nezaujala. Magie krve vyjde někdy v říjnu, přesnější datum jsem nikde neobjevila. EDIT: vyšlo 3. října :)

Také Baronet mě tenhle měsíc zaujal pouze jednou knížkou – Prokletí krve od Gwen Hayesové. Je to druhý díl knížky Dnem i nocí, ke které jsem se zatím nedostala. Ale musím říct, že obálka druhého dílu se mi moc moc líbí.

V nakladatelství Domino mi padla do oka knížka Zítra začnu nový život od Gilese Legardiniera. Je to francouzský autor, a podle anotace to vypadá na knihu podobnou těm od Meg Cabot a Sophie Kinselly. Doufám, že mě v mém očekávání nezklame. Vyjde 31.10.

Po dlouhé době jsem zajímavý titul objevila i v nakladatelství Alpress (tedy, abych si nepřisvojovala zásluhy někoho jiného, někdo z blogerek to objevil a já to akorát objevila u nich). V říjnu by měla vyjít kniha Pomsta od Elizabeth Milesové. Obálka mě zvláštním způsobem fascinuje… Nedokážu se rozhodnout, jestli se mi líbí, nebo ne. Na knihu jsem zvědavá.

Levné knihy chystají na tento měsíc pokračování knihy Smrtící polibek. První díl na mě čeká na poličce, takže už jen čekám, až se k němu dostanu. Jsem zvědavá, jestli se kniha Fool’s Silver opravdu konečně objeví u nás – jak ji někdo zmerčíte, dejte vědět! :D

Zoner Press chystá na říjen třetí díl Upířích polibků: Město upírů. Tenhle díl má fakt povedenou obálku, ale když já se pořád ještě nevzpamatovala z té jedničky… Mělo by vyjít 5.10.

U Fortuny Libri vyjde Obnažená, kterou napsala Sylvia Day. Měla by to být kniha podobná Padesáti odstínům šedi, takže pokud vám styl jedné knihy sedne, můžete sáhnout po té druhé.


XYZ mělo vydat velice diskutovaný román Padesát odstínů šedi v říjnu, ale nakonec to uspíšili a vydali již minulý týden… takže pokud si chcete na tento kontroverzní literární počin udělat vlastní názor, už máte možnost knihu číst v ČJ.

A nakonec, česká větev nakladatelství Slovart a jeho podnakladatelství (dá se tomu tak vůbec říkat?) Brio vydá knihu Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Chboskyho. Na motivy této knihy byl natočen i film (v originálu The Perks of Being a Wallflower) s Loganem Lermanem a Emmou Wattson v hlavních rolích. Po těch ódách, které jsem na knihu slyšela od slovenských čtenářů už si na knížku brousím nože…

No, a to je pro tento měsíc z českých knížek vše, co jsem považovala za zajímavé (a rozhodně toho není málo). Pokud znáte nějaká data vydání, která jsem neobjevila, budu ráda, když mi je napíšete, ať je můžu doplnit :-)

A teď jdu na anglicky psané knihy.

1.10.
Stealing Parker – Miranda Kenneally. Další neparanormální kniha od autorky Catching Jordan.

2.10.
Promised – Caragh O’Brien. Třetí díl dystopické série Birthmarked.
Through to You – Emily Hainsworth. Cam truchlí po smrti své přítelkyně Viv. Dal by cokoliv za to, aby se vrátila. Když navštíví místo její autonehody, spatří zjevení. To pochází z paralelního světa, ve kterém je Viv stále na živu…
Death and the Girl Next Door – Darynda Jones. Od této autorky jsem četla její První hrob na pravo, a jelikož se mi ta kniha velice líbila, hodlám pokračovat i v dalších dílech, a rozhodně zkusím i tuhle knížku. Už jen ten název… Smrt a dívka odvedle…
Destroy Me – Tahereh Mafi. Šedesátistránková povídka ke knize Shatter me, psaná z pohledu „padoucha“ Warrena. Už se těším…
Whispers at Moonrise – C.C.Hunter. Čtvrtý díl ke knize Zrozena o půlnoci, u nás vyšly zatím dva díly, třetí vyjde v listopadu.
Poison Princess – Kresley Cole. První díl nové série od autorky, jejíž knihy u nás vydává Baronet (např. Hlad jako žádný jiný).
Ironskin – Tina Conolly. Steampunkové převyprávění Jany Eyrové…hm…
Eve and Adam – Michael Grant a Katherine Applegate. Od Michaela Granta jsem zatím četla pouze scifi knížku Gone (všem doporučuju!), ale tohle mě nějak nezaujalo… Anotaci už jsem četla několikrát, ale pořád zapomínám, o čem to vlastně má být. Jediné, co mi utkvívá v hlavě je ta obálka.
The Mark of Athena – Rick Riordan.  Třetí díl série Bohové Olympu, jejíž druhý díl u nás právě vyšel u Fragmentu a kterou jsem si doopravdy zamilovala!
Breathe – Sarah Crossan. U nás vyjde u Baronetu.
 
 

9.10.
Mystic City – Theo Lawrence. Anotace slibuje: Pro fanoušky Dokonalého páru, Hunger Games, X-Menů a Blade Runner. Jedna recenze zas: pro fanoušky Awaken od Katie Kacvinsky, Modré krve a Gossip girl. To je přirovnání, že z toho jde hlava kolem, že?
Velveteen – Daniel Marks. Velveteen Monroeová je mrtvá, byla zavražděna. Její problém je, že skončila v očistci. Má spoustu času, přemítat o svém vrahovi… a pak se ho rozhodne strašit.
Valkyrie Rising – Ingrid Paulson. Kniha, která se odehrává v Norsku a je označena štítkem Mytologie. Že by se konečně našla nějaká YA kniha o severské mytologii?
Time Between Us – Tamara Ireland Stone. Ona žije v Chicagu 1995. On žije v San Francisku 2012. Nikdy se neměli potkat… Ale on umí cestovat časem.

16.10.
Beta – Rachel Cohn. Od této autorky jsem měla možnost přečíst asi čtyři knihy, ale všechny neparanormální, tak jsem zvědavá, jak se popere s dystopií. Elysia se narodila v laboratoři jako klon jiné dívky… (tohle mi něco připomíná)
Crewel – Gennifer Albin. Cestování v čase, dystopie a nádherná obálka.
Hidden – P.C.Cast a Kristin Cast. Desátá Škola noci – co víc dodat?

23.10.
Finale – Becca Fitzpatrick. Tím čtvrtým dílem mě autorka doopravdy naštvala. Co je moc, to je příliš, a jestli bude pátý díl, tak se snad pominu.
The Lost Prince – Julie Kagawa. První díl spin-off série Železných férijů, tentokrát je v hlavní roli Meghanin mladší bráška Ethan. Kdo ví, třeba se tahle série taktéž dostane k nám?
The Evolution of Mara Dyer – Michelle Hodkin. První díl skončil naprosto pekelným cliffhangerem, takže se nemůžu dočkat pokračování. Na druhou stranu, nakladatelství Brio v listopadu vydá první díl pod názvem Prozření Mary Dyerové, tak trochu uvažuju, že si možná počkám až na překlad…
Beautiful Redemption – Kami Garcia a Margaret Stohl. Čtvrtý díl trilogie Prokletých zaklínačů. No comment.
Blind Spot – Laura Ellen. Tuhle knihu sem dávám v podstatě jen kvůli úchvatné obálce.
 
 

30.10.
Venom – Fiona Paul. Kniha odehrávající se v renesanční Itálii. Poslední dobou mi přijde, že nějak hodně knih se odehrává v Itálii – nebo to je jen můj pocit?
Gravity – Melissa West. Jedna z mála mimozemšťanských knih. Už jenom čekám, kdy někdo napíše knížku v hlavní roli s vodníkem nebo bludičkou.
Rebel Heart – Moira Young. Pokračování knihy Blood Red Road, která by u nás měla vyjít příští rok u CooBoo.
Iced: A Dani O’Malley Novel – Karen Marie Moning. Tak to vidíte, já říkala, že k Moningové se ještě vrátím. A to s prvním dílem spin-off série k Horečce. Všem Fever maniakům přeji příjemné počtení ;))
Touching the Surface – Kimberly Sabatini. Elliot se ocitla v posmrtném životě. Už potřetí… A ví, že tohle už bude její poslední šance, jak věci napravit…
 



31.10.
After Dark – Emi Gayle. Mac je podvržené dítě. Během dne předstírá, že je člověk, v noci se dokáže proměnit do jakékoli nadpřirozené podoby. Jenže jakmile jí bude devatenáct, musí si vybrat svou podobu napořád – a z toho není vůbec šťastná.

Uf. Tak to bylo to, co mi přišlo nejzajímavější. Na co se těšíte nejvíc? Já na Destroy Me; Death and the Girl Next Door; Ten, kdo stojí v koutě; Nebezpečně krásný; Lásku na zavolanou a Jak neztratit lásku.

13 komentářů:

  1. Samé dobré veci vychádzajú :D ja asi okrem čítania nebudem nič iné robiť.
    Konečne už vyjde aj Poison princess, Breathe a Valkyrie risin. :D
    Bude to zaujímavý mesiac :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já spíš nebudu stíhat všechny ty dobré kousky číst! :D
      A kdy zajímavý měsíc není? :))

      Vymazat
  2. Finale.. Finale..... Finale.. ♥ Miluji tu obálku a na knihu se hrozně těším! Budu mít, co dělat abych si ji neobjednala v aj :) Chci si počkat na české vydání abych měla všechny čtyři knížky v knihovničce stejné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je fakt pěkná, to souhlasím, ale jinak mě z celé série bavil spíš první díl, ty další dva podle mě nebyly nic moc a bylo to zbytečné natahování série.

      Vymazat
  3. Z českých se určitě nejvíc těším na "ten, kdo stojí v koutě" a na "střípky duší". Navíc, ty dva thrillery od Fragmentu taky nevypadají špatně:)
    Ale z anglických.. jééje

    Destroy Me - to KAŽDOPÁDNĚ!!
    Time Between Us - taky nevypadá zle, cestování v čase se mi zamlouvá ! :)
    Beta - na tu jsem taky docela zvědavá, ale ano.. anotací to až nápadně zavání The Lost Girl
    Crewel - obááálkáááá !!! :D
    Rebel Heart - !!! BOŽE !!! konečně je to po tom čekání tady !!!! (skoro:D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ANO!!! Je to tady!!! :D Rebel Heart makes my heart skip a beat ;)

      Vymazat
  4. Tenhle měsíc se asi nejvíc těším na pokračování Kate Daniels, jelikož jsem si myslela, že se ho letos už nedočkám a po konci toho třetího dílu se ho nemůžu dočkat. :D A k tomu datu vydání - Magie krve vyšla právě dnes. :)
    Dál se těším na knihu Ten, kdo stojí v koutě - tu jsem si chtěla koupit ve slovenštině, ale když vyjde v češtině, počkám si na náš překlad. :)
    A ještě se poměrně dost těším na knihu Poklad od Kathy Reichs. Virus se mi totiž dost líbil, tak jsem zvědavá na pokračování. :)

    A víš, že jsem ani nevěděla, že obálka Krvavé horečky není stejná jako originální? :D Ale mně se i tak docela líbí. :)

    Kéž bych zvládala číst v angličtině! :D To bych se hned vrhla na novou knížku od Ricka Riordana. Takhle můžu akorát doufat, že překlad bude co nejdřív. :) Z těch ostatních mě nejvíc zaujala asi kniha Death and the Girl Next Door, ta vypadá zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jiná, jen trochu, ale jo. Když už ot museli nahradit, tak je to asi nejlépe jak uměli, ale znáš to, originál je prostě originál...
      Ano, Ricka Riordana dle mého nemohou překládat dost rychle :D

      Vymazat
  5. Mrazivý polibek jedničku jsem hledala všude možně, nikde není a všude mi řekli, že nikdy nic takového nevydali.. Ajoo.. A tady vidím druhý díl. :D Achjo. Já chci první díl. :) Těším se na knihy od Fragmentu a Baronetu. :) Ale stále na mě čekají knížky z prázdnin a září. Fakt nevím, co kupovat dříve. :)


    Jínak já vím. Jsem zvyklá nejprve číst a pak koukat na film. Tady se mi to úplně nepovedlo, protože jsem tehdy vůbec netušila, že kniha existuje. Proto se mi film tolik líbí, proto jsem měla ze začátku tolik pochybností. Trvalo, než jsem si zvykla, že je vlastně všechno jinak, že je tam více postav apod. :) Rozhodně jsem to nemyslela tak, že ta kniha je špatná kvůli filmu, to ne. Ale na dvojku se těším! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, určitě jsem nechtěla aby to vyznělo nějak zle, já někdy něco napíšu a zní to ostřeji, než to je :)
      Poslední dobou nám vychází tolik knih, že je člověk ani nestíhá číst, že? :)

      Vymazat
  6. Pozor-Mrazivý polibek Levné knihy opravdu nikdy nevydaly.Do názvu série se tu vmísil překlep a správný název prvního dílu je Smrtící polibek (Mortal Kiss).

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za upozornění. Já mám neustále tendenci o tom mluvit jako o Mrazivém polibku, vůbec nevím proč a vůbec mi to nepřijde divné. Hned to půjdu opravit. Ještě jednou díky.

    OdpovědětVymazat
  8. Není zač,knížek je spousta, některé názvy se pletou a chybička se může vloudit :)A já hlavně děkuji za skvělý blog,kde lze nalézt spoustu tipů na dobré čtení, díky ;)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)