neděle 21. října 2012

Kristina Springer - Espressologie | Kniha s příchutí kávy a lásky



Sedmnáctiletá Jane pracuje v kavárně Costa Coffee. Postupně si vyvine teorii, že podle oblíbené kávy lze poznat povahu člověka. A proč by základě svých poznatků nemohla na dát dohromady pár, který se k sobě dokonale hodí? Ze začátku se jí to zná trochu bláznivé, ale poté, co to vyzkouší na několika kamarádech, zjistí, že to opravdu funguje. Jenže pak se o všem dozví i Janein šéf, a rozhodne se založit Espressologickou poradnou. Zvládne Jane ten nápor lidí, kteří touží po její radě, a nebo jí vše přeroste přes hlavu? A podaří se jí najít lásku i pro sebe?

Nemáte taky občas pocit, že těch nadpřirozených bytostí je už příliš? Já ano, a proto občas sáhnu po nějaké neparanormální knížce… Takže mi Espressologie přišla pod ruku akorát včas, protože poslední dobou trpím podzimní únavou. Počasí je studené, brzy se stmívá a povinností je hodně. A jak lépe odpočívat než s knížkou v jedné ruce a hrnkem čaje/kávy/čokolády v druhé?


Espressologie je milá, příjemná jednohubka. Nemá ani dvě stě stránek, takže se dá přečíst coby dup a jelikož se čte lehce a nerozdrásá vám nervy cliffhangerem (jednodílná knížka, další plus), úžasně si u toho odpočinete. Kdyby to byl film, tak taková ta jednoduchá americká romantická komedie, u které můžete vypnout a relaxovat, koukat na to s úsměvem a občas se zasmát. Byl by to vlastně skvělý film. Základní myšlenka není nijak hluboká, ale přesně to člověk čas od času potřebuje, něco oddechového. A Espressologie je Oddechovka s velkým O.

Její největší chyba je veliká předvídatelnost, skoro všechno jsem uhodla, ještě než jsme přečetla první třetinu. Ale předvídatelnost lze snadno odpustit, když se to tak úžasně čte. Když od téhle knížky nebude očekávat, že vás extra překvapí a zasáhne hlubokou myšlenkou, nemůže vás to zklamat. Že jsou některé věci až příliš nepravděpodobné a zidealizované? Že největší drama je jestli Jane získá toho kluka, co se jí už tak dlouho líbí a ta holka, co ji nesnáší? Komu to vadí, když máte na takovou milou, zamilovanou hloupůstku náladu.

Naopak velké plus je u mě zajímavé téma. Byla jsem zvědavá, jak se s ním popasuji, protože nejsem zrovna příznivec kávy, ale ani přes to mi to „kávové“ téma nevadilo, dokonce jsem dostala chuť na horkou čokoládu. Pořád jsem čekala, jestli se dozvím, jaká jsem, když mám horkou čokoládu ráda, ale bohužel marně – no nic, budu se s tím muset naučit žít. Na druhou stranu jsem se dozvěděla o druzích kávy, o kterých jsem doteď neměla ani ponětí… Kdo z vás by si dal Malé dýňové latté nebo Střední perníkové sójové latté?

A nakonec musím zmínit nádherné grafické zpracování knihy; ta obálka je skvělá (a opět jako stvořená pro logo CooBoo) a u každé kapitoly najdete jiný otisk od kávového hrnečku… Moc hezky to vypadá.

Pokud máte rádi zamilované příběhy, při jejichž čtení si vyloženě odpočinete, zkuste Espressologii, třeba to bude přesně váš šálek cappucina.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzího výtisku!

Autor/ka: Kristina Springer
Originální název: The Espressologist
Série: není
Datum vydání: US: říjen 2009/ CZ: říjen 2012
CZ překlad: CooBoo, Dana Stuchlá
SK překlad: není
Počet stran: 192 v CZ/Hardback
Cena: 249,- Kč
Moje hodnocení: 70%
Hodnocení na Goodreads:  3,53 při 1 440 hodnoceních

16 komentářů:

  1. Jako závislák na kafi se na tuhle knížku moc těším :) jak říkáš, vypadá to na fajn oddechovku se zajímavým tématem a po té hromadě několika dílných ság je tohle jak dar z nebes :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se těš, z téhle knihy je ta káva málem i cítit :)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze přesně podle mého gusta :) Na tuhle knížku se taky těším protože třeba bez banánového capuccina nedám ani ránu :) A přesně někdy prostě má člověk chuť na oddychovku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Banánové capuccino? To zní dobře :D

      Vymazat
  3. Já z ní byla unesená :) Moc se mi líbila, takže jsem ráda, že jsem si pořídila vlastní výtisk..Náhodou dýňové latté není špatné :D U nás v Brně jezdí s takovým stánečkem s kávou a každý den tam mají jinou příchuť (fialkové, anýzové apod.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, že dýňové latté není špatné. Jen to zní podivně, a "slyšela" jsem to poprvé. A fialkové? To musí hezky vonět :)

      Vymazat
  4. Námětem je kniha rozhodně zajímavá a už jen z recenze jsem dostala chuť na nějaké to kafe. A myslím, že podobných oddechovek budu letos potřebovat víc, takže připisuju na pomyslný seznam:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jestli z recenze máš chuť na kafe, tak to se připrav na tu MEGACHUŤ, kteoru budeš mít při čtení ;)

      Vymazat
  5. Určitě si ji nenechám ujít, jednou na ni dojde :-)

    OdpovědětVymazat
  6. páni, ta vypadá skvěle :) hned se půjdu podívat do knihovny jestli ji tam už majít :) jinak bych tě chtěla pochválit, miluju tvoje recenze :)

    OdpovědětVymazat
  7. váhám jestly si tuto knihu mam koupit nebo ne...ale tva recenze rika Ano!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jesli máš ráda oddechovky a kafe, tak i já říkám Ano! :)

      Vymazat
  8. super recenze, chtělq bych si knihu brzy pořídit a přečíst !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Doufám, že se k ní brzy dostaneš :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)