sobota 6. října 2012

Richelle Mead - Žár RECENZE

Jedná se o čtvrtý díl, proto pozor na spoilery k předchozím dílům, které se zde mohou objevit. Pokud jste ze série nečetli ani jeden díl, můžete si ZDE přečíst mou recenzi na díl první.

Některá přání se splní až ve chvíli, když už nám jsou k ničemu…
Nadpřirozená svůdkyně Georgina nese rozchod se spisovatelem Sethem jen velmi těžce. Propadá starým zlozvykům a nesmrtelní kamarádi už nemůžou její věčné nářky vystát. A pak provede Georgina něco tak hrozného, že ji její šéf, arcidémon Jerome, vykáže za trest z města. Provinilá sukuba se ocitá ve Vancouveru, kde má pomáhat tamnímu démonovi s problematickou skupinou satanistů. Její vyhnanství skončí stejně náhle, jako k němu došlo: mezi nesmrtelnými v Seattlu se děje cosi podivného a vše nasvědčuje tomu, že Jeroma někdo unesl a uvěznil. Jeho nesmrtelní podřízení rázem ztrácejí nadpřirozené schopnosti. Všichni se společnými silami pouštějí do pátrání po Jeromovi, aby všechno bylo jako dřív. Jediná Georgina v daném stavu nachází i kladnou stránku: když teď při sexu nebere mužům životní energii, mohla by se zase dát dohromady s milovaným Sethem. Jenže jak to udělat, když je zadaný?

Richelle Mead je jedna z mých nejoblíbenějších autorek, oblíbila jsem si jak Vampýrskou akademii, tak spin-off sérii Bloodlines a dokonce i Sukubu, na kterou jsem slyšela několik negativních názorů. A jelikož její knihy mají často velice otevřený konec, nemůžu se pak dočkat dalšího dílu…

Z minulého dílu jsem byla maličko rozčarovaná, nelíbil se mi tolik jako předchozí části, které jsem si vyloženě užívala. Pokud jste četli první díl, tak víte, že Georgina praktikuje u svého oblíbeného autora „přečtu za den jen pět stránek, aby mi to vydrželo co nejdéle“. O to se také vždycky snažím (snažím je klíčové slovo), ale prostě musím číst dál a dále… Ne u třetího dílu. Četla jsem ho asi 4 dny a zas tak mě nebavilo, jakým směrem se děj ubíhá... Neskutečně ráda proto píšu, že čtyřka je zase zpátky v plné úžasnosti  Richelle Mead – jeden den na přečtení, víc nebylo třeba.

5.díl
V knihách, které čtu, bývá většinou zaběhlá zápletka, co se vztahů týče.  Taková ta typická „kluk+holka+2.kluk“. Většinou to jsou Young Adult knihy, zatímco tady je to kniha pro dospělé, takže se nemůžeme divit, že je to trochu jinak. Poté, co Seth začal chodit s Maddie, tu máme kluka a dvě holky, plus Georginin nový přítel a samozřejmě ta spousta chlapů, se kterými se Georgina vyspí kvůli své sukubí podstatě. V tomhle dílu se rozhodně patřičně rozjela, chová se mnohem víc „sukubovatě“ než v předchozích dílech…  Je opravdu dobré, že pro jednou tu nemáme jen dva kluky, co se perou o holku; hezky to ukazuje, že i chlap se může sebrat a najít si někoho jiného, ne jen oddaně s psím pohledem čekat, jestli si hrdinka vybere jeho. Ta změna byla příjemná. Nechápejte mě špatně, nemyslím si, že by si lidé měli být nevěrní, právě naopak, ale děje se to a možnost nahlédnout do mysli někoho, kdo to dělá a zjistit jeho důvody, je nanejvýš zajímavá. Takový realistický prvek ve fantasy…

6.díl
Na téhle sérii mě hrozně baví celá ta nadpřirozená sebranka. Anděl Carter si určitě získal sympatie nejednoho čtenáře, ale i další Georginini přátelé baví svými vtipnými poznámkami. Paradox je, že jsou vlastně všichni na straně zla, ale stejně jim fandíte. Protože oni nakonec nejsou tak zlí, záleží jim na přátelích a prostě zlo nepraktikují tak, jak si obyčejní smrtelníci představují. Lidé mohou být kolikrát mnohem horší.

Někteří autoři píšou knihy tím stylem, že je po přečtení anotace „máte přečtené“; o co půjde, jakým stylem se to bude odehrávat – a něco neočekávaného přijde až na konec. U Richelle člověk vždycky dostane něco úplně jiného než co čekal. Události minulých dílů se začínají propojovat a už se začíná rýsovat hlavní zápletka. A přestože věřím (ne, nevím, pouze věřím a doufám ze všech sil), že vím, jak to asi dopadne, jsem napnutá, jestli budu mít skutečně pravdu – takže čekání na další díl a poté na závěrečný bude pekelně těžké.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku!

Autor/ka: Richelle Mead
Originální název: Succubus Heat
Série: Sukuba, čtvrtý díl
Datum vydání: US:11.1.2011/ CZ:5.9.2012
CZ překlad: Domino, Katrin Mekki
SK překlad: není
Počet stran: 312 v CZ/Paperback
Cena: 249,- Kč
Moje hodnocení: 90%
Hodnocení na Goodreads:  4,26 při 9 836 hodnoceních

6 komentářů:

  1. Když jsem přečetla 2.díl, byla jsem grochu zkamaná, takže si další 3.díl už jen půjčím, ale pěkná recenze, určitě tuhle sérii dokončím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě dokonči, třeba se to v dalších dílech ještě zlepší (pokud můžu soudit podle posledního dílu VA, který byl přímo epický) :)

      Vymazat
  2. Já nevím... Vampýrská akademii se mi vážně líbila. Pokrevní pouta mi přišla průměrná, ale dalo se. Za to první díl Sukuby mi přišel zase skvělej, ale pak jsem si čím dál víc začala všímat, že i když o sobě Georgina neustále říká jak je "úžasná a krásná", tak se chová jako hysterická puberťačka a celkem se tohohle dílu bojim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vampýrská akademie určitě taky zůstává mojí nejoblíbenější od Richelle Mead... Pokrevní pouta jsou zatím první dva díly, a vidím to spíš jako takový úvod; tak nějak očekávám, že se to více rozběhne v dalších dílech jako VA, ta byla od trojky prostě úžasná :) Zatím se mi PP moc líbí, hlavně kvůli Adrianovi :)
      Co se týče Sukuby, tak podle oblíbenosti bych to seřadila asi 1., 4., 2., a nakonec 3. Já jsem četla strašně moc názorů, jak se Georgina chová hrozně a vůbec ne jako sukuba, ale mě osobně to tak nikdy nepřišlo... Knížky s takovými hrdinkami se mi čtou dost těžko, tohle se četlo dobře. Tak snad tě tenhle díl mile překvapí...

      Vymazat
  3. Hezká recenze, taky mám Richelle moc ráda :-)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)