neděle 18. listopadu 2012

Beth Revis - Milion sluncí RECENZE



Kde mám tak začít… Milion sluncí vychází už tohle pondělí, 19.11., a já mám takový pocit, že se na něj hodně z vás těší. Na to, jak budete držet v rukou knihu s tak krásnou obálkou. Na to, až se do příběhu začtete… Ba i na to, jak budete skuhrat po třetím dílu… Ne, počkat, to poslední asi ne. Ale garantuji vám, že  pokud se vám zdál konec prvního dílu napínavý, tak skuhrat budete.

Amy už tři měsíce žije mezi stěnami lodi Universum. Po Otcově smrti se Syn ujal velení a přestal používat Phydus, který dělal ze všech obyvatel lodi poslušné loutky, jež ani nenapadlo, že je s nimi něco v nepořádku. Tři měsíce, co je obyvateli lodi označována jako „zrůdička“, protože vypadá zcela jinak než oni. Tři měsíce, co žije bez svých rodičů a bez naděje, že se s nimi ještě někdy setká. Loď totiž v dohledné době na Zemi Centauri nedopluje, ale jednotvárná plavba to rozhodně nebude – záhad a tajemství je na palubě pořád víc než dost. A lidé se bez Phydusu začínají bouřit…


Neoficiální obálka ke 3.dílu
Loď mezi hvězdami se mi četla úžasně lehko. Odtrhávala jsem se jen ve chvílích, kdy jsem se znovu kochala obálkou. Na Milion sluncí jsem se proto hrozně těšila, ale tak lehce jako první díl se to nečetlo. Alespoň do doby, než jsem se dostala za polovinu. Nechci tím samozřejmě říct, že bych se do čtení musela nutit, jen děj jednoduše neplynul tak úžasně jako v jedničce. A pak nastal zlom. Zhruba v polovině se toho začalo dít hrozně moc, stále se řešilo něco, díky čemu jsem si prostě musela přečíst ještě jednu kapitolu – kniha prostě nešla odložit. Vykašlala jsem se na psaní článků, vykašlala jsem se na uklízení, prostě jsem jen četla.

V prvním dílu byly jisté detektivní prvky, ale dvojka jich má ještě víc. Objevují se nové záhady, a Amy se Syn se postupně, kousek po kousku, dostávají k jejich vyřešení. Napětí se stupňuje až do konce. Tam čeká na čtenáře ten největší zvrat. Prostě nejde jinak, než zůstat s otevřenou pusou zírat na stránku, nadávat na ukončení zrovinka v téhle chvíli a zoufat si, že pokračování ještě nevyšlo. I kdyby se vám jinak celá kniha nelíbila, ten konec ve vás vyvolá tohle. Beth Revis je opravdu královnou zvratů.

Syn a Amy
Moc se mi líbilo, jak je v knize popsáno chování obyčejných lidí. Nic nevědí, ale konečně mají příležitost protestovat – tak protestují. Je velice jednoduché stát v davu a něco křičet, ale o dost těžší je se tomu davu postavit. A právě to dělá Syn. Od minulého dílu značně vyspěl a stal se z něj opravdový vůdce, a v průběhu knihy se to ještě více potvrzuje. Také romantická zápletka se trochu rozvíjí, ale jen lehce, aby ostatním dějovým složkám nelezla do zelí. Je to taková sladká třešinka na dortu, jehož korpus tvoří hlavně ty záhady a tajemství.

Malá poznámka na konec: Obyčejně píšu delší recenze, ale tahle kniha mě úplně vygumovala svým koncem, že ani nevím, co víc ještě napsat. Snad jsem svůj dojem ze čtení vyjádřila dostatečně jasně. Milion sluncí je prostě kniha, kterou by si měli přečíst všichni, kdo touží po záhadách. A samozřejmě ti, co už četli Loď mezi hvězdami…


Chtěla bych poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí ARC výtisku

Autor/ka: Beth Revis
Originální název: A Million Suns
Série: trilogie Vesmír, druhý díl
Datum vydání: US: leden 2012/ CZ: 19. listopad 2012
CZ překlad: CooBoo, Petr Eliáš
SK překlad: není
Počet stran: 368 v CZ/Hardback
Cena: 299,- Kč
Moje hodnocení: 85%
Hodnocení na Goodreads:  4,14 při 9 208 hodnoceních

13 komentářů:

  1. Dneska jsem si Milion Sluncí i s Deliriem objednal na albatrosmedia a už se jich nemůžu dočkat! :D Snad dojdou už v úterý, protože je už chci držet v ruce!
    Ale jinak tvá recenze mě tolik navnadila na knihu, že se snad do ní pustím ještě teď v listopadu! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Před pár dny jsem na stránkách Albatrosu ze zvědavosti listovala touhle knihou a když jsem četla ty stránky, které tam jsou, myslela jsem, že asi umřu nedočkavostí a pěkně jsem si nadávala, že jsem to vůbec četla. :D A po tvé recenzi si zoufám ještě více, že knihu dostanu až pod stromeček! :D Teď mám tak akorát chuť si tu knihu ukrást z toho balíčku knih, který mi příští týden dojde a kde budou právě mé vánoční dárky. Ale to mám smůlu, takže to vidím tak, že se do téhle knížky hold pustím hned po rozbalení dárku, nu. :D
    A věř mi, vůbec nevadí, že je tohle kratší recenze. ;) O knize mi řekla přesně to, co jsem potřebovala. :D :)
    Jinak jsem moc zvědavá jak si CooBoo poradí s obálkou k poslednímu dílu - ta neoficiální obálka se mi ohromně líbí a já pevně doufám, že ta obálka od CooBoo bude v podobném duchu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alespoň se máš na co těšit pod tím stromečkem! :) I já jsem zvědavá na obálku ke trojce :)

      Vymazat
  3. Pekná recenzia. Rozhodne sa na knihu teším a určite si ju prečítam hneď ako bude dostupná. Ale kdesi som čítala, že vraj sa slovenský preklad zatiaľ nechystá. Tak uvidíme. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, kvůli malé prodejnosti jedničky se SK překlad nechystá :( Asi si to budeš muset přečíst v AJ nebo ČJ.

      Vymazat
  4. Tá kniha vyzerá veľmi pekne.Aj tá recenzia. Ale prosím nevedeli by ste niekdo kedy to výde aj po slovensky ???? Lebo sa veľmi teším a čakám a stále nič :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, kniha měla příliš malou prodejnost, na Slovensku se se sérií pokračovat nebude :(

      Vymazat
    2. Aha tak ďakujem a bola tá kniha veľmi náročná na čítanie???

      Vymazat
    3. Teď úplně nevím, jak to myslíš. Mě se četla lehce, ale v češtině se mi dost věcí čte lehce. Takže jestli myslíš, jak je náročná angličtina, tak netuším :D

      Vymazat
  5. Neviete prosím kedy má vyjsť aj trojka????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.cooboo.cz/pripravujeme/vsechny-barvy-zeme :)

      Vymazat
    2. Veľmi pekne ďakujem :D :D už sa teším :D :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)